Μια πολυεπίπεδη πρόταση αντιμετώπισης της πειρατείας

mia_poluepipedi_protasi_antimetwpisis_peirateias_

Με το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) να έχει καταγράψει ήδη 12 περιστατικά πειρατείας σε όλο τον κόσμο για το 2014, η πειρατεία εξακολουθεί να είναι μια τεράστια ανησυχία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Μια ορατή διεθνής ναυτική αντι-πειρατική παρουσία, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των υποδομών των πλοίων, οδήγησε στην πτώση των περιστατικών πειρατείας στην περιοχή της Σομαλίας, από 176 επιβεβαιωμένες επιθέσεις το 2011 σε 7 το 2013. Πάντως, η πειρατεία συνεχίζει να αποδεικνύεται ως ένα πρόβλημα σε παγκόσμιο επίπεδο και ο αριθμός των επιθέσεων στον Κόλπο της Γουινέας, τη Μαδαγασκάρη και τον Ινδικό Ωκεανό συνεχίζουν να αυξάνονται.

Η Teresa Stevens, ιδιοκτήτρια και σχεδιάστρια του αντι-πειρατικού συστήματος εμποδίων “GUARDIAN” (“προστάτης”) υποστηρίζει ότι “Η πειρατεία δεν έχει παύσει – έχει απλά μεταφερθεί. Δεν θα σταματήσει ποτέ μέχρι να μπορέσουμε να τραβήξουμε μια σκληρή γραμμή κατά των πειρατών για να τους αποτρέψουμε από το να κάνουν αυτό που κάνουν».

Ο “GUARDIAN” είναι ένα σύστημα προστασίας των πλοίων, το οποίο λειτουργεί καλύπτοντας τα κιγκλιδώματα ασφαλείας του πλοίου με ένα ειδικά σχεδιασμένο εμπόδιο. Η πρώτη πραγματική εναλλακτική λύση έναντι των συρματοπλεγμάτων, λειτουργεί ως ένας ιδιαίτερα ορατός, ισχυρός και απλός τρόπο για να καταστεί η πρόσβαση στο σκάφος ή την εξέδρα σχεδόν αδύνατη. Το σύστημα αυτό προστατεύει αυτή τη στιγμή μερικούς από τους μεγαλύτερους στόλους του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των CMA-CGM, Maersk Tankers και BW Tankers.

GUARDIAN παρέχεται από την Guardian Maritime Limited, μια βρετανική εταιρεία που ειδικεύεται στην ανάπτυξη και εγκατάσταση συστημάτων προστασίας των πλοίων. Διευθύνεται από το ζεύγος David και Τερέζα Stevens, οι οποίοι έχουν δει μια σημαντική αλλαγή στις μεθόδους που χρησιμοποιούνται τώρα από τους πειρατές. Ο David λέει «Συνηθιζόταν να σκαρφαλώνεις με ένα σχοινί, να κλέβεις ότι μπορείς και να το σκας. Τώρα υπάρχει μια μετακίνηση προς τη μεγάλη πειρατεία, πού παίρνεις τα πλοία και τα απαγάγεις. Ή παίρνεις τα πλοία, τα αδειάζεις από καύσιμα και τα βυθίζεις». Ο David συνεχίζει λέγοντας ότι όταν δεν μπορούν να ληφθούν τα πλοία, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι που βρίσκονται στο πλοίο κρατούνται ως όμηροι. «Όταν απαγάγουν Ευρωπαίους Αξιωματούχους ξέρουν ότι θα τραβήξουν την προσοχή των μέσων ενημέρωσης και ότι θα δοθούν μεγάλα ποσά χρημάτων προς την πλευρά τους για να τους απελευθερώσουν».

Οι τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις από κάθε περιστατικό πειρατείας, για να μην αναφέρουμε την απειλή για την ασφάλεια του πληρώματος , έχει οδηγήσει αρκετούς πλοιοκτήτες να επενδύουν σε μέτρα κατά της πειρατείας. Σε περίπτωση που ένα σκάφος αντιμετωπίζει μια επίθεση, ο “GUARDIAN” λειτουργεί ως εμπόδιο, τόσο εμποδίζοντας την πρόσβαση, όσο και περιορίζοντας τη θέα στο κατάστρωμα – προσφέροντας περισσότερη ασφάλεια στο πλήρωμα για να μετακινηθεί απαρατήρητο από τους πειρατές που βρίσκονται στο επίπεδο της θάλασσας. Αυτό από μόνη του είναι υψίστης σημασίας για την ασφάλεια του πληρώματος, αφού τους παρέχει τον απαραίτητο χρόνο για να πάρουν τα μέτρα τους και να αποφύγουν τους πυροβολισμούς.

Σε αντίθεση με το αγκαθωτό σύρμα ο “GUARDIAN”, ως μέσο αντι-πειρατικού ελέγχου που επιλέγουν πολλά σκάφη, είναι απόλυτα ασφαλής, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο τραυματισμού και μόλυνσης που προκαλείται σε πολλούς ναυτικούς. Εύκολο στην εγκατάσταση και στην μετακίνηση στο λιμάνι, η Τερέζα συμπεραίνει ότι «ο GUARDIAN είναι τέλεια ως μέρος ενός πολυεπίπεδου αμυντικού συστήματος, λειτουργώντας καλά μόνος του ή σε συνδυασμό με ένοπλους φρουρούς, μετατρεπόμενος σε ασπίδα για να μετακινηθούν σε θέση μη ορατή από τους πειρατές. Η χρησιμοποίηση και των δύο συστημάτων μαζί σε περιοχές αρκετά υψηλού κινδύνου είναι ο μόνος τρόπος για να πάτε».