Μήνυση 500 εκατομμυρίων στη Mitsubishi για το MOL Comfort!

Mol

Δείτε μοναδικές προσφορές για αεροπορικά εισιτήρια!

Σύμφωνα με Ιαπωνικά ΜΜΕ, μια δικαστική διαμάχη βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ εναντίον της Mitsubishi Heavy Industries (MHI), από την οποία ζητούνται αποζημιώσεις ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων για την απώλεια του MOL Comfort.

Περισσότεροι από 100 ενάγοντες υποστηρίζουν τη δικαστική αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο του Τόκιο από την Mitsui OSK Lines (MOL). Η αγωγή αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι το χωρητικότητας 8.110 teu MOL Comfort (έτος κατασκευής το 2008) διαλύθηκε και βυθίστηκε με τραγικό τρόπο στον Ινδικό Ωκεανό, τον Ιούνιο του περασμένου έτους μετά από ένα ρήγμα που δημιουργήθηκε στη μέση του πλοίου. Μετέφερε 4.382 εμπορευματοκιβώτια που δεν κατέστη δυνατό να βρεθούν.

Τώρα οι συνολικές αποζημιώσεις φτάνουν τα 501 εκατομμύρια δολάρια και πίσω από τις απαιτήσεις βρίσκονται οι ιαπωνικές ασφαλιστικές εταιρείες Tokyo Marine Nichido και η Mitsui Sumitomo Marine. Η Allianz υπολογίζει τις συνολικές ασφαλιστικές αξιώσεις για την απώλεια του πλοίου να φτάνουν τα 523 εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία 440 εκατομμυρίων για την απώλεια φορτίου και 83 εκατομμυρίων για το ίδιο το πλοίο. Αγωγές για πρόσθετες αποζημιώσεις αναμένεται να συνταχθούν το προσεχές διάστημα από τη MOL κατά της MHI συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης για ανακαίνιση του αδελφού πλοίου του MOL Comfort στο στόλο που κατασκευάστηκε το 2008.

Η αγωγή της MOL, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί ευθύνης λόγω ελαττωματικών προϊόντων, στρέφεται ενάντια στην ελαττωματική κατασκευή από τη ναυπηγική εταιρεία, όπως και ενάντια στο γεγονός ότι η MHI παρέλειψε να παράσχει πληροφορίες σχετικά με παρόμοια ρηγμάτωση που συνέβη στον κορμό ενός παρόμοιου πλοίου. Παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία του Τόκιο επιτρέπει στις δύο πλευρές να συμφωνήσουν μεταξύ τους, η MHI επιμένει στη διαμάχη μέχρι τέλους για να διασφαλίσει τη φήμη της. Σύμφωνα με έμπειρους νομικούς η δικαστική υπόθεση μπορεί να διαρκέσει για πάνω από επτά χρόνια μέχρι να τελεσιδικήσει, σύμφωνα με αντίστοιχο παράδειγμα μιας τρέχουσας δικαστικής διαμάχης μεταξύ Ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών.

Η υπόθεση NYK, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, αποδεικνύει τη μεγάλη καθυστέρηση στην απονομή δικαιοσύνης στην Ιαπωνία. Η εταιρεία NYK καταθέτει αγωγή κατά ιδιοκτητών φορτίου για ζημιές μετά από πυρκαγιά σε κοντέινερσιπ. Η δίκη ξεκίνησε το 2007 μετά από το κάψιμο του χωρητικότητας 6.200 teu NYK Argus (με έτος κατασκευής το 2006) κοντά στις ακτές της Αλγερίας το 2004. Η πυρκαγιά υποστηρίχθηκε ότι οφείλεται σε ψευδή δήλωση φορτίου. Το δικαστήριο του Τόκιο χρειάστηκε πέντε χρόνια για να κάνει μια αρχική αξιολόγηση, ενώ η έφεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ήταν ακόμα σε εξέλιξη. Τόσο οι ισχυρισμοί της MOL Comfort, όσο και της NYK δεν βασίζονταν στο συμβατικό δίκαιο.

Σε μια ξεχωριστή διαδικασία, η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (International Association of Classification Societies – IACS) ανακοίνωσε μια νέα πρωτοβουλία σχετικά με την ασφάλεια των κοντέινερσιπ. Η εμπορική ένωση οργάνωσε μια ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση της ασφάλειας των Post-Panamax κοντέινερσιπ μετά την απώλεια του MOL Comfort.