Νέα προβλήματα από τα άδεια κοντέινερ που παραμένουν κολλημένα στον μεγαλύτερο κόμβο της Ευρώπης

Τα άδεια κοντέινερ που είναι ζωτικής σημασίας για τους εξαγωγείς της Ασίας κολλάνε στο λιμάνι του Ρότερνταμ, καθώς η αυξανόμενη συσσώρευση μη παραδοθέντων αγαθών στον κόμβο εξαγωγών της Ευρώπης αναγκάζει τους μεταφορείς να δώσουν προτεραιότητα στις μεταφορές και παραδώσεις εμπορευματοκιβωτίων που έχουν φορτίο.

Το ολλανδικό λιμάνι αντιμετώπισε επίθεση τόσο εμπορευμάτων όσο και άδειων κοντέινερ που εκφορτώθηκαν από άλλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, δήλωσαν εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας.

Αυτό συνέπεσε με τους μεταφορείς που μείωσαν τον αριθμό των ταξιδιών με πλοία από την γηραιά ήπειρο προς την Κίνα αφού οι αρχές της Σαγκάης έκλεισαν την πόλη τον Μάρτιο.

«Οι τερματικοί σταθμοί επιτρέπουν στους μεταφορείς μόνο περιορισμένη χωρητικότητα για άδεια κοντέινερ και επικεντρώνονται στη μεταφορά φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων»

δήλωσε η Kuehne + Nagel International AG, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών στην Ευρώπη, σε απάντηση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε σχετικές ερωτήσεις.

«Τα εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται στους τερματικούς σταθμούς και όλο και περισσότερα κοντέινερ δεν μπορούν να επιστραφούν κατά τις αναχωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών προς την Ασία».

Το λιμάνι του λιμένα του Ρότερνταμ δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Αν και οι αρχές στη Σαγκάη άρουν τους περιορισμούς αυτόν τον μήνα, οι ελλείψεις πλοίων και οι καθυστερήσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια αναγκάζουν τα εξαγωγικά αγαθά να ανταγωνίζονται με τα άδεια κοντέινερ για χώρο στα πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα, απειλώντας να δημιουργήσουν ένα περαιτέρω κύμα αναταραχής στην Ασία, δήλωσαν εταιρείες logistics.

Τα εργοστάσια στην Κίνα θα απαιτήσουν άδεια κοντέινερ για να αναπληρώσουν τις χαμένες παραγγελίες τους τελευταίους μήνες αλλά θα παρεμποδιστούν από την έλλειψη πλοίων και εξοπλισμού, ανέφεραν.

Ο όγκος των φορτηγών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Σαγκάη από κοντινές επαρχίες της Κίνας έχει ανέλθει στο 71% των επιπέδων που υπήρχαν πριν το lockdown στις 12 Μαρτίου, σύμφωνα με στοιχεία του FourKites. Εν τω μεταξύ, οι ελλείψεις σε φορτηγά και οι διαμαρτυρίες εργαζομένων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη καθυστερούν τις παραδόσεις.

Οι αλυσίδες εφοδιασμού αγωνίζονται να ανακάμψουν από την πολιτική Covid Zero της Κίνας και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία οδήγησε τις εταιρείες να αποφεύγουν τις μεταφορές με τρένα, κάτι που διαφορετικά θα μπορούσε να ανακουφίσει την πίεση στα λιμάνια.

Τα υψηλά επίπεδα συμφόρησης στο Ρότερνταμ οδήγησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία AP Moller-Maersk A/S να ενημερώσει τους πελάτες την περασμένη εβδομάδα ότι θα μεταφέρει τα κιβώτια κοντέινερ που δεν έχουν ζητηθεί έξω από το λιμάνι.

Η κατάσταση σήμαινε μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για τα πλοία σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, είπε η Kuehne + Nagel.

Περίπου το 60% των πλοίων που ταξίδευαν από την Ευρώπη στην Ασία τον Απρίλιο και τον Μάιο του τρέχοντος έτους καθυστέρησαν και υπήρχαν 13 πλοία που περίμεναν να ελλιμενιστούν στο Ρότερνταμ από τις 17 Ιουνίου.

Διαβάστε ακόμα