Ο κορυφαίος όμιλος τεχνολογιών ενέργειας και αυτοματισμών της ΑΒΒ κατέληξε σε ένα νέο μοντέλο turbochargers (στροβιλοσυμπιεστές), ικανό να παρέχει ενέργεια στα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου. Το πρώτο εξ αυτών ήταν το χωρητικότητας 19.100 TEU Globe της China Shipping Container Lines (CSCL) που ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι πριν από λίγους μήνες, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Ακολούθησε αμέσως το χωρητικότητας 19.224 TEU Mediterranean Shipping Company (MSC) Oscar. Και τα δύο πλοία έχουν κινητήρες που μπορούν να ενσωματώσουν γρήγορα τους στροβιλοσυμπιεστές που σχεδιάστηκαν από την ΑΒΒ, αφού τυχαίνει να είναι τα πρώτα από μια επερχόμενη σειρά πλοίων για τα οποία πρόκειται να διατεθούν τα μοντέλα turbochargers της ΑΒΒ.
Το MSC Oscar και το CSCL Globe τυχαίνει να είναι τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου, που βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία, καθώς είναι τα μόνα πλοία μεταφοράς κοντέινερ που λειτουργούν αυτή τη στιγμή, με χωρητικότητα άνω των 19.000 TEU. Ο σχεδιασμός τους είναι το κλειδί για το λόγο που είναι σε θέση να εξυπηρετούν αυτό τα μεγέθη- ρεκόρ από άποψη χωρητικότητας φορτίου, αλλά επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι θα είναι εξοπλισμένα με τις μεγαλύτερες μηχανές που κυκλοφορούν. Λαμβάνοντας υπόψη τους τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες και την υψηλή αποδοτικότητα των turbochargers της ΑΒΒ τα πλοία έχουν επιδείξει αυξημένη απόδοση του κινητήρα σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και έχουν καταφέρει να μειώσουν τα επίπεδα των εκπομπών τους.
Οι σχεδιασμένοι από την ΑΒΒ στροβιλοσυμπιεστές έχουν τοποθετηθεί με την άδεια της Hyundai Heavy Industries (HHI) σε κάθε ένα από τα δύο πλοία. Έχουν φανερώσει τη σημαντική επίδραση τους όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα για τα μεγάλα πλοία που έρχονται συνεχώς αντιμέτωπα με διλήμματα γύρω από τη μείωση των εκπομπών.
Κάθε ένα από τα δύο πλοία έχει ενσωματωμένο έναν πετρελαιοκινητήρα ΜΑΝ. Το MSC Oscar είναι εξοπλισμένο με turbochargers ABB 180-L, ενώ το Globe διαθέτει τρία ΑΒΒ A185-L turbochargers. Οι αντίστοιχες βοηθητικές μηχανές των πλοίων είναι επίσης προϊόν της ομάδας σχεδιασμού της ΑΒΒ. Και τα δύο πλοία χρησιμεύουν ως τα πρώτα μιας σειράς που έχει οριστεί να έρθει μαζί με τους ίδιους τύπους κινητήρων και turbocharger.
“Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατάφεραν σχεδόν να διπλασιάσουν την χωρητικότητα τους κατά τη διάρκεια αυτών των τελευταίων πέντε ετών, και με το κόστος καυσίμου να παραμένει στα ίδια επίπεδα, η απόδοση του κινητήρα πρόκειται να συνεχίσει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα τόσο για τος ιδιοκτήτες όσο και για τους διαχειριστές. Χρησιμοποιήσαμε λεπτομερείς παρατηρήσεις που λάβαμε από πελάτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως βάση για την ανάπτυξη της σειράς A100-L turbocharger. Προκειμένου να ανταποκριθούν στις ειδικές απαιτήσεις που συνοδεύουν τα πλοία αυτού του μεγέθους, είναι εξοπλισμένα με τα δοκιμασμένα τεχνολογικά συστήματα που μειώνουν τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και συμμορφώνονται πλήρως με τα πρότυπα των κατηγοριών Tier I, Tier ΙΙ και Tier III και τα όρια εκπομπών Nox του ΙΜΟ. Φυσικά, είμαστε χαρούμενοι που πήραμε μέρος στην τροφοδοσία αυτών των τεράστιων καινοτόμων πλοίων, και είμαστε ενθουσιασμένοι με τα ακόμα μεγαλύτερα που πρόκειται να έρθουν τους επόμενους μήνες”, σχολίασε ο Arie Smits, ανώτερος γενικός διευθυντής της ABB Turbocharging στην Ελβετία.
Η ΑΒΒ είναι σε θέση να προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο αξιοπιστίας, ισχύος και παραγωγικότητας στην παγκόσμια βάση των πελατών της χρησιμοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο κέντρων ναυτιλιακών υπηρεσιών, μαζί με ένα ευρύ φάσμα διαφόρων ναυτιλιακών συστημάτων και λύσεων που πληρούν του κανονισμούς ασφάλειας και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.