Νέο πλήγμα για τη Ρωσία: Η Daewoo ακυρώνει και την δεύτερη παραγγελία πλοίου μεταφοράς LNG της Sovcomflot

Η νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) ακύρωσε και δεύτερη παραγγελία για ένα πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου είχε υποβληθεί το 2020 σε ανώνυμο Ευρωπαίο πλοιοκτήτη.

Η αναμενόμενη κίνηση ακολούθησε μια παρόμοια ενέργεια που έγινε στα μέσα Μαΐου.

Η εν λόγω παραγγελία πιστεύεται ότι είναι μέρος της παραγγελίας που έλαβε η DSME από τη ρωσική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot, για τρία πλοία μεταφοράς LNG συν επιπλέον πλοία που θα εκμεταλλεύονται η ιαπωνική Mitsui O.S.K.

Σε μια κατάθεση στο χρηματιστήριο με ημερομηνία 30 Ιουνίου, η DSME ανέφερε, «Καθώς ο πλοιοκτήτης δεν κατέβαλε το αντίτιμο για την ναυπήγησης του ενός πλοίου μεταφοράς LNG εντός της προθεσμίας, η εταιρεία ενεργοποίησε τη λύση της σύμβασης. Η σύμβαση έχει όρους που πρέπει να εκπληρώσει ο πλοιοκτήτης και εάν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις, η σύμβαση μπορεί να ακυρωθεί».

Χωρίς να δώσουν λεπτομέρειες, ανέφεραν ότι πέρασε η προθεσμία για τη σύμβαση αναγκάζοντας το ναυπηγείο να ακυρώσει την παραγγελία για να προστατεύσει τα δικαιώματά του βάσει της σύμβασης.

Το αρχικό συμβόλαιο αποτιμήθηκε σε σχεδόν 850 εκατομμύρια δολάρια, αλλά μειώθηκε μετά την ακύρωση του πρώτου πλοίου τον Μάιο σε περίπου 520 εκατομμύρια δολάρια.

Το κόστος του τρίτου πλοίου αυτής της σύμβασης αποτιμάται σε 260 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η Daewoo προειδοποιεί ότι εάν δεν εκπληρωθούν οι όροι, μπορεί επίσης να ακυρώσει και αυτό το πλοίο. Κάθε πλοίο αντιπροσώπευε περίπου το 4% των ετήσιων εσόδων της ναυπηγικής εταιρείας.

Η Sovcomflot δεν ήταν σε θέση να προχωρήσει σε πληρωμές από την άνοιξη του 2022, μετά την αυστηροποίηση των δυτικών κυρώσεων κατά της κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Η εταιρεία, ωστόσο, πούλησε επίσης πλοία την άνοιξη, καθώς οι δυτικές τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έπρεπε να μειώσουν τις μετοχές τους ως μέρος των κυρώσεων.

Ενώ η DSME συνεχίζει να αναφέρει μεγάλες παραγγελίες, η απώλεια αυτών των πλοίων αποτελεί ένα μεγάλο πλήγμα για την εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει τα συνεχώς αυξανόμενα λειτουργικά κόστη που σχετίζονται κυρίως με την τιμή του χάλυβα.

Τα πλοία μεταφοράς LNG είναι πλοία υψηλής αξίας λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών τους και παρέχουν μεγαλύτερη κέρδη στην εταιρεία σε σύγκριση με δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η DSME δεν ανακοίνωσε πότε θα καταβληθούν οι επόμενες πληρωμές για το τρίτο πλοίο, αλλά αναμένεται ότι θα ακυρώσει αυτήν την παραγγελία και ολόκληρη τη σύμβαση εκείνη τη στιγμή.

Τα πλοία που παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο του 2020 έπρεπε να παραδοθούν έως τις 31 Ιουλίου 2023.

Η συνεργασία της Νότιας Κορέας με την Ρωσία εκτείνεται και πέρα ​​από τα ναυπηγεία της DSME. Η αντίπαλη ναυπηγική εταιρεία Samsung Heavy Industries έχει επίσης στενές σχέσεις με το ρωσικό ναυπηγείο Zvezda.

Τον Μάρτιο του 2022, η Samsung ανέφερε ότι είχε ολοκληρώσει μια παράδοση στη Sovcomflot χωρίς να διευκρινίσει τον τρόπο λήψης της πληρωμής.

Το ναυπηγείο, ωστόσο, έχει ακόμη ένα πλοίο που πλησιάζει στην ημερομηνία παράδοσης του και τρία επιπλέον που έχουν παραγγελθεί.

Διαβάστε ακόμα