Νίκος Τσάκος: Διατηρεί νεανικό στόλο και αξιολογεί τα εναλλακτικά καύσιμα

Αύξηση καθαρών κερδών στα 27,2 εκατ. δολάρια κατέγραψε το 2020 η Τsakos Energy Navigation (ΤΕΝ), συμφερόντων του Νίκου Τσάκου, από 14 εκατ. δολάρια το 2019.

Τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν στα 644,1 εκατ. δολάρια έναντι 597,4 εκατ. δολαρίων το 2019, παρά τη μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο λόγω πανδημίας, στο μεγαλύτερο τμήμα του περασμένου έτους. Στα συνολικά έσοδα συνεισέφεραν σημαντικά και τα LNG carriers του στόλου.

Τα προσαρμοσμένα ΕBITDA ενισχύθηκαν στα 266,9 εκατ. δολάρια από 256,8 εκατ. δολάρια.

Το ποσοστό αξιοποίησης του στόλου έφτασε το 94,2% και το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανά πλοίο τα 23.638 δολάρια, επίπεδα βελτιωμένα κατά 11%, συγκριτικά με το 2019.

Το συνολικό χρέος της ναυτιλιακής μειώθηκε κατά 34,8 εκατ. δολάρια, παρά τα νέα δάνεια ύψους 137 εκατ. δολαρίων.

Η εταιρεία θα καταβάλει μέρισμα 0,10 δολαρίων ανά μετοχή τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Ναυλώσεις και ανανέωση στόλου

Μέχρι το Μάρτιο του 2021, η ΤΕΝ προχώρησε σε νέες ναυλώσεις για εννέα πλοία της με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων και των τριών LNG carriers και αυτών που βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Τα ελάχιστα ακαθάριστα έσοδα από το στόλο LNG, με την προϋπόθεση ότι δε θα ασκηθεί option, υπολογίζονται σε περίπου 150 εκατ. δολάρια.

Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, στόχος της ναυτιλιακής είναι να παραχωρήσει τα πλοία δεύτερης γενιάς του στόλου, ιδιαιτέρως τα product tankers. «Η διατήρηση ενός σύγχρονου και νεανικού στόλου παραμένει κορυφαία προτεραιότητα και η πώληση επτά πλοίων μέσης ηλικίας 14 ετών το 2020 και η αντικατάστασή τους με τέσσερα νεότευκτα, δύο suezmaxes και δύο aframaxes είναι η απόδειξη» επισημαίνεται στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Η Τsakos Energy Navigation διαχειρίζεται ένα στόλο 68 πλοίων, μεταξύ των οποίων ένα LNG carrier και ένα suezmax DP2 shuttle tanker υπό ναυπήγηση.

Νέα γενιά καυσίμων

Αναφορικά με τις νέες ενεργειακές εναλλακτικές καυσίμων (LNG, αμμωνία, υδρογόνο κτλ), η TEN παρακολουθεί προσεκτικά την κατάσταση και έχει σχηματίσει μία ειδική ομάδα, η οποία θα επιβλέπει τις εξελίξεις και θα προτείνει τρόπους πόρευσης στο μέλλον. Κάθε επερχόμενο project ναυπήγησης θα αξιολογείται, λαμβάνοντας αυτό υπόψη.

Πηγή: Reporter.gr

Διαβάστε ακόμα