Ζήτησε παράταση για τoν Προβλήτα ΙΙΙ ο ΟΛΠ

Μία κίνηση πίσω και δύο εμπρός έκανε χθες η Cosco, μετά την έκτακτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί με τη συμμετοχή της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της διοίκησης του ΟΛΠ (ΟΛΠ+0,38%) για να βρεθεί λύση στο θέμα του φιλικού διακανονισμού.

Ειδικότερα, η Cosco έκανε ένα βήμα πίσω σε σχέση με τη στάση που κράτησε την Πέμπτη αποδεχόμενη τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», την παράταση στις διαπραγματεύσεις σε ό,τι αφορά το φιλικό διακανονισμό, ώστε να απαντηθούν τα 22 ερωτήματα που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να βρεθεί η νομιμοποιητική βάση που επεσήμανε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Στον αντίποδα η κινεζική εταιρεία έκανε το πρώτο βήμα μπροστά, αφού έπεισε το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη να ζητήσει και επίσημα με επιστολή την παράταση για ένα μήνα των διαπραγματεύσεων, ώστε να υπογραφεί ο φιλικός διακανονισμός.

Πάντως η πλευρά των κινέζων δεν συζητά αλλαγή των όσων περιλαμβάνονται στο MOU, παρά μόνο τη σωστή εξέταση και τεκμηρίωσή τους, από ελληνικής πλευράς.

Το δεύτερο βήμα που έκανε προς τα εμπρός ήταν και το γεγονός ότι έπεισε το ΤΑΙΠΕΔ πως χρειάζεται να υπογραφεί ο νέος φιλικός διακανονισμός, μετά και τη δέσμευση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρ­ά κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρώην προέδρου της Cosco capt Wei Jiafu, ο οποίος αμέσως μετά την επιστροφή του στην Κίνα συνταξιοδοτήθηκε.

Μάλιστα, κατάφερε και έπεισε το ΤΑΙΠΕΔ παρά το γεγονός ότι η διοίκησή του, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», δεν συμφωνεί με το φιλικό διακανονισμό, αφού θεωρεί ότι με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών θα λυθεί άμεσα το πρόβλημα. Και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία, καθώς η Cosco έχει εκφράσει το μεγάλο ενδιαφέρον για να επικρατήσει σε μια διαδικασία πώλησης, θα μπορούσε να περιμένει να συμμετάσχει στη διαδικασία πώλησης του λιμανιού, να πλειοδοτήσει και εν συνεχεία χωρίς περίπλοκες νομικές διαδικασίες να προχωρήσει στην επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ που επιθυμεί.

Η επιστολή του ΟΛΠ

Χθες όπως ανακοίνωσε ο ΟΛΠ και έπειτα από συνεννόηση με το εποπτεύον υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε από την Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.) παράταση του χρόνου διαπραγματεύσεων μέχρι τις 29.08.2013.

«Οπως είναι γνωστό, μετά τη συνυπογραφή του ΜΟU στις 26.06.2013 διαπιστώθηκαν νομικά, τεχνικά και οικονομικά θέματα, τα οποία απαιτούν πρόσθετες τεκμηριώσεις καθώς και διευκρινιστικές θέσεις επί ερωτημάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ και προσθέτει: «Στόχος και των δύο πλευρών είναι η επίτευξη συμφωνίας για την κατασκευή και του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ με πλήρη ασφάλεια δικαίου και κατοχύρωση των αμοιβαίων συμφερόντων ΟΛΠ και ΣΕΠ. Στρατηγικός στόχος και των δύο πλευρών είναι να καταστεί το Container Terminal και το λιμάνι του Πειραιά βασικός κόμβος της ναυτιλιακής και λιμενικής αγοράς».

H Cosco έχει προτείνει να κατασκευάσει τον προβλήτα ΙΙΙ έναντι 220 εκατ. ευρώ. Επίσης, να μεταφέρει με δικά της έξοδα τον προβλήτα πετρελαιοειδών που είναι υποχρέωση του ΟΛΠ, αξίας περίπου 10 εκατ. ευρώ, να δώσει τη διαχείριση στον Οργανισμό και να αποπληρωθεί με πολύ μικρό επιτόκιο, καθώς και να αναπτύξει μαρίνα και αλιευτικό καταφύγιο στην περιοχή. Ως αντάλλαγμα ζητά να ανασταλεί η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μέχρι να επιστρέψει το ΑΕΠ της χώρας στα επίπεδα προ κρίσης, κάτι που υπολογίζεται για το 2025.

naftemporiki.gr

Διαβάστε ακόμα

Η οικογένεια Φωστηρόπουλου φαίνεται ότι αποχωρεί σταδιακά από τη φορτηγό ναυτιλία ρίχνοντας το επενδυτικό της βάρος στα δεξαμενόπλοια.

Πρόσφατα η εταιρεία Fairsky Shipping and Trading που διαχειρίζεται τα bulkers Ομίλου πούλησε το ένα από τα έξι εναπομείναντα φορτηγά πλοία έναντι επτά εκατομμυρίων δολαρίων σε Έλληνα εφοπλιστή που δραστηριοποιείται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Πρόκειται για χωρητικότητας 43.000 τόνων , ναυπηγήσεως το 1995 Nena M ενώ διαπραγματεύεται την πώληση του αδελφού πλοίου Nena J.

Ο Κώστας Φωστηρόπουλος επιβεβαίωσε τις πωλήσεις στην ναυτιλιακή εφημερίδα Tradewinds η οποία επισημαίνει την αποχώρηση της οικογένειες από τον τομέα του ξηρού φορτίου. Η μείωση του στόλου άρχισε τον περασμένο Ιούνιο όταν πουλήθηκαν τα Nena A Nena C έναντι 10 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα σε εταιρεία ιταλικών συμφερόντων.

Το Σεπτέμβριο η Fairsky Shipping and Trading πούλησε άλλα έξι πλοία «πακέτο» αντί 20 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά σε ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

Ο Όμιλος έχει και την Almi Tankers που δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια. Έχει στόλο από 7 πλοία και υπό ναυπήγηση δύο Vlcc εκ των οποίων τα ένα είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί μέσα στο 2013.

marinews.gr

Διαβάστε ακόμα