Οι επιθεωρήσεις στα καράβια την περίοδο του κορονοϊού…

Η περίοδος του κορονοϊού έχει αλλάξει την ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων σε τεράστιο βαθμό. Πράγματα που ούτε φανταζόμασταν τώρα φαίνονται σε όλους μας φυσιολογικά. Αυτές οι αλλαγές δε θα μπορούσαν να είναι εξαίρεση για τους ναυτικούς οι οποίοι και πάλι βρέθηκαν στο κάτι του κυκλώνα χωρίς οι ίδιοι να φτάνε σε τίποτα. Υπάρχει και κάτι όμως το οποίο δείχνει και έναν άλλο δρόμο τον οποίο μπορεί να ακολουθήσει το όλο σύστημα. Και αναφέρομαι για τις επιθεωρήσεις στα πλοία.

Ο ναυτικός λοιπόν όπως είπα και παραπάνω, για άλλη μια φορά αντιμετωπίστηκε από τα διάφορα κράτη ανα τον κόσμο σαν άρρωστος, σαν λεπρός, σαν αυτός να φταίει για όλα τα δεινά. Βέβαια σε εμάς τους ναυτικούς δε μας κάνει εντύπωση κάτι τέτοιο αφού το έχουμε συνηθίσει πλέον το να μας αντιμετωπίζουν έτσι. Βέβαια ήρθε όλο αυτό το κακό με την πανδημία, το οποίο στέρησε και στερεί το ξέμπαρκο και το μπάρκο του ναυτικού και ξεγύμνωσε για άλλη μια φορά την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα χαρτογιακάδων και λοιπών συγγενών.

Άλλο ένα το οποίο ξεγύμνωσε όλη αυτή την κοινότητα είναι οι επιθεωρήσεις vetting και port state control. Λόγω λοιπόν την πανδημία και σκεπτόμενοι το τομάρι τους οι επιθεωρητές σταμάτησαν σε τεράστιο βαθμό να έρχονται μέσα στα καράβια. Έχουν ξεκινήσει και πάλι αραιά και έρχονται. Υπήρξε όμως μια περίοδο που δεν πάταγε κανένας μέσα.

Είδαμε λοιπόν ξεκάθαρα δυο πράγματα. Το ένα είναι ότι μια χαρά τα ναύλωναν τα καράβια και χωρίς επιθεωρήσεις για να κάνουν την δουλειά τους, το οποίο βέβαια αυτό είναι το μείζον για όλους. Το δεύτερο είναι ότι μια χαρά πάνε τα καράβια και χωρίς όλους αυτούς τους παρατρεχάμενους. Οι ναυτικοί, παρόλο που ήταν και είναι (για άλλη μια φορά) αυτοί που επηρεάστηκαν περισσότερο αρνητικά από όλη αυτή την κατάσταση, συνέχισαν και συνεχίζουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους σαν σύγχρονοι επαγγελματίες και πολλές φορές βάζοντας τα θέλω και τον εγωισμό τους στην άκρη.

Αυτή η κατάσταση έδειξε ότι όχι μόνο οι ναυτιλία δεν έχει ανάγκη τόσους πολλούς χαρτογιακάδες, αλλά έδειξε ότι μπορεί και καλύτερα χωρίς αυτούς. Φυσικά και όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση θα επανέλθουν τα πράγματα όπως ήταν και ακόμη χειρότερα. Και φυσικά έχουν βρει τρόπους να κουράζουν τους ναυτικούς με τις επιθεωρήσεις εξ αποστάσεως, τις λεγόμενες remote inspection, στις οποίες θα πρέπει σχεδόν όλοι οι αξιωματικοί σε ένα πλοίο να παιδεύονται 3-4 μέρες για να συγκεντρώσουν όλη αυτή την χαρτούρα που ζητάνε. Εννοείται ότι δε θα αφήσουν τον ναυτικό σε χλωρό κλαρί. Είδαμε όμως όλοι αυτό που ήδη γνωρίζαμε. Μια χαρά πάνε τα καράβια και χωρίς όλους αυτούς, αρκεί μόνο ο επαγγελματισμός και η σοβαρότητα του ναυτικού.

Όσο σίγουρο είναι ότι κανείς δε δίνει δεκάρα τσακιστή για τους ναυτικούς άλλο τόσο σίγουρο είναι ότι η ναυτιλιακή κοινότητα χρειάζεται τους ναυτικούς για να κινηθεί και κανέναν χαρτογιακά που έχει φέρει 300 check list πιστεύοντας ότι τα βαπόρια φορτώνουν-ξεφορτώνουν και πάνε με αυτά.

καλά ταξίδια σε όλους με υγεία!

Διαβάστε ακόμα