Πειραιάς
34°C

Οι πολλές ταυτόχρονες εργασίες του πλοιάρχου στην γέφυρα είχαν σαν αποτέλεσμα ζημιά 600,000 δολαρίων

Δημοσιεύθηκε στις

24/07/2024

από

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας στις μεταφορές των ΗΠΑ (NTSB) εξέδωσε μια έκθεση για τον πλοίαρχο και την διαχειρίστρια εταιρεία ενός φορτηγού πλοίου που ακούμπησε τον πυθμένα, ενώ πραγματοποιούσε ελιγμούς έξω από το Sault Ste. Marine, στο Οντάριο τον Ιανουάριο του 2023, λέγοντας ότι ο πλοίαρχος έκανε πολλαπλές εργασίες κατά τη διάρκεια ενός πολύπλοκου ελιγμού.

Η έκθεση λέει ότι θα πρέπει να υπάρχει επαρκής αριθμός ειδικευμένων ναυτικών στη γέφυρα, ειδικά σε στιγμές που ένα πλοίο κάνει ελιγμούς σε αβαθή ύδατα και περιορισμένους χώρους.

Η έκθεση περιγράφει λεπτομερώς τις συνθήκες γύρω από το περιστατικό της 7ης Ιανουαρίου 2023 στο American Mariner, ένα πλοίο κατασκευής του 1980, νηολογημένο στις Ηνωμένες Πολιτείες, που ανήκει στην American Steamship και το διαχειρίζεται η Grand River Navigation.

Η ορατότητα και οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, καθώς το πλοίο μήκους 218 μέτρων ξεκίνησε την αναχώρηση του γύρω στις 0720 από τα καναδικά ύδατα με προορισμό το Superior του Ουισκόνσιν.

Ο πλοίαρχος βρισκόταν στη γέφυρα ενώ ο υποπλοίαρχος επέβλεπε τις εργασίες αποδεσης του πλοίου από το πλήρωμα. Ο συνολικός αριθμός του πληρώματος ήταν 19 άτομα, αλλά το NTSB συμπέρανε ότι ο πλοίαρχος ήταν μόνος του στην γέφυρα και έπρεπε να κάνει πολλαπλές εργασίες κατά τον απόπλου του πλοίου.

«Κατά τους ελιγμούς σε ρηχά και περιορισμένα ύδατα, είναι πολύ δύσκολο για ένα μόνο μέλος του πληρώματος γέφυρας να πραγματοποιεί ελιγμούς αποτελεσματικά, και την ίδια στιγμή να είναι οπτήρας και να παρακολουθεί και να χρησιμοποιεί τον διαθέσιμο εξοπλισμό της γέφυρας», καταλήγει η έκθεση. «Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, η διαχειρίστρια εταιρεία και οι πλοίαρχοι είναι υπεύθυνοι για τη διασφάλιση ότι η ομάδα της γέφυρας είναι στελεχωμένη με επαρκή αριθμό πιστοποιημένων/διαπιστευμένων ναυτικών που είναι εξοικειωμένοι με όλο τον εξοπλισμό πλοήγησης και μπορούν να αναλάβουν ανεξάρτητα άμεσα δράση».

Το πλοίο ταξίδευε με περίπου 4 κόμβους και ο πλοίαρχος είχε αφήσει σε λειτουργία το bow thruster, επειδή ανάμενε ένα ρεύμα στο κανάλι που έχει πλάτος περίπου 146 μέτρα και βάθος 7.3 μέτρα. Το κανάλι απαιτεί να πραγματοποιηθεί μια στροφή και λίγο έξω από την σημαδούρα υπάρχουν αβαθή ύδατα.

Καθώς ο πλοίαρχος ολοκλήρωσε την στροφή και ίσιωσε το πλοίο για να κατευθυνθεί προς τα έξω, είπε ότι ένιωσε ένα «ελαφρό τράνταγμα». Το βυθομετρο έδειχνε ότι υπήρχε απόσταση 3.9 μέτρα από την καρίνα μέχρι τον βυθό, και αναρωτήθηκε αν είχαν έρθει σε επαφή με πάγο, αν και κανένας δεν ήταν ορατός.

Χρησιμοποιώντας έναν προβολέα, επιβεβαίωσε ότι ήταν καθαρά από την σημαδούρα. Ο υποπλοίαρχος είπε ότι ένιωσε ένα χτύπημα και ανέφερε έναν «δυνατό θόρυβο». Σκέφτηκε ότι μπορεί να είχαν έρθει σε επαφή με μια σημαδούρα αλλά παρατήρησε από το κατάστρωμα λάσπη και συντρίμμια βράχων στο νερό.

Όταν το πλοίο πήγε στο ναυπηγείο τρεις ημέρες αργότερα, βρέθηκε ένα σκίσιμο στην γάστρα μήκους 24 μέτρων. Υπήρχαν τρύπες σε τρεις δεξαμενές έρματος. Οι επισκευές κόστισαν 600.000 δολάρια.

Το NTSB προσδιόρισε ότι η αρχική πορεία αναχώρησης του πλοιάρχου από την προβλήτα έφεραν το πλοίο σε κακή γωνία για να ολοκληρωθεί ο ελιγμός στο κανάλι. Το πλοίο κατά την διάρκεια της στροφής πέρασε στην αντίθετη πλευρά του καναλιού και ακούμπησε στον βυθό.

Το NTSB αναγνωρίζει μερικές άλλες ελαφρυντικές περιστάσεις. Η καναδική ακτοφυλακή το χειμώνα αντικαθιστά τις συμβατικές αναμμένες σημαδούρες με μια σημαδούρα που δεν φωτίζεται για να αποφευχθεί η ζημιά.

Ο πλοίαρχος παραδέχτηκε ότι ο ηλεκτρονικός χάρτης δεν εμφάνιζε το αποτύπωμα του πλοίου. Επίσης, τα βάθη ασφαλείας δεν είχαν προγραμματιστεί καταλλήλως στον ηλεκτρονικό χάρτη.

Ενώ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πολλαπλές εργασίες του πλοιάρχου καθιστούσαν δύσκολη τη διαχείριση της ναυσιπλοΐας, τόνισαν επίσης ότι η αποτελεσματική χρήση όλων των διαθέσιμων πόρων αυξάνει την επίγνωση της κατάστασης.

Η σωστή στελέχωση της γέφυρας κατά την αναχώρηση θα παρείχε επιπλέον άτομα για να αντιδράσουν στην κατάσταση και να διαχειριστούν τις απαιτούμενες εργασίες για την ασφαλή ναυσιπλοΐα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C