Οι τελευταίες συνομιλίες του καπετάνιου του El Faro

El_faro_sinomilies
Ο καπετάνιος του μοιραίου El Faro προειδοποιούσε ότι στένευαν τα χρονικά περιθώρια καθώς στο πλοίο του υτπήρχε εισροή υδάτων λόγω του τυφώνα στον Ατλαντικό που τελικά θα οδηγούσε στη βύθιση του πλοίου, ακούστηκε το Σάββατο στην επιτροπή της Αμερτικάνικης Ακτοφυλακής που διερευνά το ατύχημα.

Ο καπετάνιος Michael Davidson έκανε έκκληση για βοήθεια καθώς το πλοίο του, που διαχειρίζεται η Tote Services, έπλεε στη πορεία του τυφώνα Joaquin κοντά στις Μπαχάμες, σύμφωνα με τις τελευταίες καταγεγραμμένες κλήσεις που παίχτηκαν στη συνεδρίαση.

Ειδικότερα, ανέφερε  στην στεριά ότι βρίσκονταν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, καθώς υπήρχε εισροή υδάτων στο πλοίο.

Λίγο αργότερα, η επαφή με το πλοίο χάθηκε, και ο Davidson και 32 ακόμη ναυτικοί χάθηκαν στη θάλασσα. Το ναυάγιο κατατάσσεται ως η χειρότερη καταστροφή σε υπό αμερικανική σημαία κοντέινερσιπ για πάνω από τρεις δεκαετίες.

Οι καταγεγραμμένες κλήσεις που έγιναν τον περασμένο Οκτώβριο, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του WOKV, ενός ραδιοφωνικού σταθμού του Τζάκσονβιλ και μπορείτε να τις ακούσετε εδώ:

AUDIO: Η κλήση του Davidson σε εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της TOTE Services στην ξηρά
AUDIO: Η κλήση του Davidson στο τηλεφωνικό κέντρο εκτάκτων αναγκών της TOTE Services
AUDIO: Η κλήση της Ακτοφυλακής του Μαϊάμι σε εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της TOTE Services στην ξηρά

Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ ξεκίνησε ακροαματικές διαδικασίες αυτή την εβδομάδα για να διερευνήσει τις συνθήκες του ναυαγίου. Στελέχη της Tote Services επιβεβαίωσαν ότι οι πλοίαρχοι έχουν την πλήρη ευθύνη για να αποφασισθεί πότε είναι ασφαλές να πλεύσουν και για να ρυθμίσουν τη πορεία που θα ακολουθήσουν.

Οι αξιωματούχοι της Tote ανέφεραν ότι ήταν απόφαση του Davidson να αναχωρήσουν από το Τζάκσονβιλ εν μέσω της καταιγίδας που σάρωνε τον Ατλαντικό. Στο τηλεφώνημα στην ακτή, ο Davidson ακούγεται απογοητευμένος με τον χειριστή πους ζήτησε να πει το όνομα του πλοίου, λέγοντάς του “ο χρόνος περνά”.

Σε ένα ηχητικό μήνυμα στο σε στέλεχος της της Tote, τον John Lawrence, ο Davidson είπε ότι αντιμετώπισε ένα “περιστατικό” και “μια αρκετά μεγάλη κλίση”, αναφερόμενος στο νερό στο πλοίο, και ότι, ενώ το πλήρωμα ήταν ασφαλές χρειαζόταν να μιλήσει στον Lawrence.

Ο Lawrence είπε ότι κάλεσε τον Davidson πίσω πολύ γρήγορα κι ότι ο βετεράνος ναυτικός ακουγόταν ήρεμος. Ο Lawrence στη συνέχεια κάλεσε το Λιμενικό Σώμα.

Τα μέλη της οικογένειας των νεκρών μελών του πληρώματος κατέθεσαν αγωγή εναντίον της Tote ενώπιον ομοσπονδιακού δικαστηρίου.

Μετά την απώλεια του μήκους 241 μέτρων πλοίου, η εταιρεία έκλεισε μια συνδρομή για ένα σύστημα αντριμετώπισης κακοκαιρίας για τα πλοία της, ανέφερε ο πρόεδρος της Tote Φίλιπ Γκριν αυτή την εβδομάδα.

Η ακροαματική διαδικασία αναμένεται να συνεχιστεί την επόμενη Πέμπτη.

Η έρευνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αστικές κατηγορίες. Εάν βρεθεί ένδειξη εγκληματικής δραστηριότητας, το Λιμενικό Σώμα θα το παραπέμψει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Διαβάστε ακόμα: Ζήτησε αλλαγή πορείας ο καπετάνιος του El Faro