ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Οι τηλεκατευθυνόμενες εργασίες εκφόρτωσης στον σταθμό Maasvlakte II του Ρότερνταμ (video)

934c0ab18a0a48fffa3c82ce6cf0ab75

Όπως φαίνεται και στο βίντεο που ακολουθεί ο νέος τερματικό σταθμός APM Maasvlakte II στο λιμάνι του Ρότερνταμ με τις τηλεκατευθυνόμενες εργασίες εκφόρτωσης ανοίγει νέους δρόμους ως προς το μέλλον των λιμενικών εργασίων.

Το Maasvlakte II διαθέτει τις πρώτες στον κόσμο χειριζόμενες εξ αποστάσεως γερανογέφυρες μεταφοράς φορτίου από το πλοίο στην ξηρά. Η εγκατάσταση διαθέτει οκτώ χωρίς θαλάμους οδήγησης λιγότερο STS γερανούς που ξεφορτώνουν εμπορευματοκιβώτια από τα σκάφη και τα τοποθετούν απευθείας πάνω στα αυτοματοποιημένα, που τροφοδοτείται από μπαταρία ασανσέρ αυτόματα οχήματα ανύψωσης (Lift Automatic Guided Vehicles ή Lift AGVs), τα οποία μπορούν να μετακινήσουν μέχρι και δύο κοντέινερ την φορά από την αποβάθρα στο σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων χρησιμοποιώντας έναν ενσωματωμένο σύστημα οδήγησης.

Από τη στιγμή που το AGV φτάσει στο προγραμματισμένο προορισμό του, τοποθετεί τα κοντέινερ σε μια σειρά από ράφια αποθήκευσης και μια αυτοματοποιημένη κινούμενη σε ράγες γερανογέφυρα ( Automated Rail-Mounted Gantry-ARMG) βάζει στη συνέχεια το κοντέινερ στην επόμενη καθορισμένη θέση του, είτε πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό σταθμό, ένα φορτηγό αναμονής ή μια άλλη περιοχή της μάντρας αποθήκευσης.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το σύνολο των εγκαταστάσεων της Maasvlakte II χρησιμοποιεί όλες τις αποκλειστικά ηλεκτρικές συσκευές που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς καθόλου εκπομπές CO2, NOx και αιωρούμενα σωματίδια.

Τον Οκτώβριο, η εγκατάσταση έσπασε ένα ρεκόρ για το λιμάνι του Ρότερνταμ, όταν η ομάδα λειτουργίας διαχειρίστηκε σχεδόν 1.000 εμπορευματοκιβώτια κατά τη διάρκεια του 15ώρου κατάπλου του Triple-E containership Maersk Madison, το οποία αναχώρησε με 17.152 TEU στα δέκα του ψηλά καταστρώματα.