Η ναυτιλιακή βιομηχανία των εμπορευματοκιβωτίων ήταν απαραίτητη και σημαντική για το παγκόσμιο εμπόριο λόγω κυρίως του χαμηλού κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων. Ωστόσο, οι υψηλοί ναύλοι αρχίζουν να έχουν αντίκτυπο στα καταναλωτικά αγαθά. Ήδη, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αισθάνονται την αύξηση στις τιμές αγαθών όπως τα έπιπλα και ο καφές.
Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής διαδρομής, ο Alan Murphy, Διευθύνων Σύμβουλος της Sea-Intelligence υπολόγισε πρόσφατα ότι το κόστος του ναύλου για την μεταφορά συναρμολογημένων επίπλων αντιπροσωπεύει τώρα το επιβλητικό 62% της συνολικής λιανικής αξίας του προϊόντος!
Το ίδιο ισχύει για μεγάλες συσκευές, για τις οποίες το κόστος μεταφοράς φτάνει έως και το 41% της λιανικής τιμής. Καθώς οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να αυξάνονται σταθερά, κάποια προϊόντα έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους
και καθιστούν αδύνατη την απορρόφηση του αυξανόμενου κόστους.
Σε συνέντευξή του στο BBC, ο Scott Humphreys, ο διευθυντής επιχείρησης εφοδιασμού επίπλων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, μίλησε για τα σοβαρά εμπόδια στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, τα οποία καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη λειτουργία της επιχείρησής του.
Παρόλο που η Peppermill Interiors προμηθεύει έπιπλα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν το ήμισυ των αποθεμάτων της εισάγεται από την Ανατολική Ασία, κυρίως από την Κίνα. «Μια πολυθρόνα που μας κόστιζε 12 £ (16 $) για να μεταφερθεί
από την Κίνα, τώρα μας κοστίζει 100 £ (139). Έτσι, η τιμή που πουλάμε την καρέκλα έχει αυξηθεί κατά 25 τοις εκατό – αλλά αυτό δεν είναι επιπλέον κάποιο επιπλέον κέρδος για εμάς», δήλωσε ο κ. Humphreys. «Σε μερικά από τα φθηνότερα είδη, έχουν διπλασιαστεί οι τιμές τους. Δεν έχει νόημα να τα εισάγεις και να τα πουλάς πια».
Είναι πιθανό αυτά τα εμπόδια να φέρουν επανάσταση στο επιχειρηματικό μοντέλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας;
Ο Lars Jensen, Διευθύνων Σύμβουλος της Vespucci Maritime, σε ένα πρόσφατο σχόλιο του μίλησε για την άνοδο των περιφερειακών ναυτιλιακών υπηρεσιών στις εμπορικές οδούς του Ειρηνικού και της Ασίας-Ευρώπης.
«Καθώς οι τιμές στα ναύλα συνεχίζουν να φτάνουν στα νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα, είχε σαν αποτέλεσμα αυτό να ανοίξει επίσης την αγορά στον Ειρηνικό και την Ασία-Ευρώπη χρησιμοποιώντας μικρότερα πλοία τα οποία, υπό κανονικές συνθήκες, δεν θα χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, έγραψε ο Jensen. .
«Ένα καλό παράδειγμα είναι η ξαφνική εισροή νέων υπηρεσιών του Ειρηνικού από τις China United Lines (CULines), BAL, Wan Hai και Matson που χρησιμοποιούν αρκετά μικρά πλοία κυρίως από 1.700-2.500 TEU. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η νέα υπηρεσία Ασίας-Ευρώπης της CULines με πλοία μεταφορικής ικανότητας 4.300 TEU», πρόσθεσε ο Jensen.