Η εταιρία βαρέων ανυψωτικών και μεταφορών ALE ολοκλήρωσε την ανέλκυση και μεταφορά στην στεριά του ναυαγίου του Sewol χρησιμοποιώντας ένα αριθμό ρεκόραπό τρέηλερ SPMT (self-propelled modular transporters), στο πλαίσιο μιας σύνθετης επιχείρησης διάσωσης που ξεκίνησε στην Ανατολική Θάλασσα της Κίνας τον Απρίλιο.
Με συνολικό βάρος 17.000 τόνων, το κυφάρι του πλοίου αποτέλεσε το βαρύτερο κομμάτι που μεταφέρθηκε ποτέ από τρέηλερ SPMT, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Στην ALE είχε ανατεθεί η εκτέλεση των εργασιών φόρτωσης του πλοίου, μετό το τραγικό του ναυάγιο τρία χρόνια πριν, όταν κι είχαν χάσει την ζωη τους 304 άνθρωποι, ανάμεσα τους και πολλοί μαθητές.
Παρά το γεγονός ότι οι αρχικές εκτιμησεις υπολόγιζαν το βάρος του ναυαγίου μεταξύ 11.000 και 13.000 τόνων, η μετακίνηση του πλοίου αποτελούσε πρόκληση, καθώς δεν υπήρχε τρόπος επιβεβαίωσης του πραγματικού βάρους του και του κέντρου βαρους του μέχρι να ανασηκωθεί από τη θάλασσα και να τοποθετηθεί πάνω στη φορτηγίδα.
Μετά την άφιξη στη θέση φόρτωσης, ανακαλύφθηκε ότι υπήρχε σημαντική ποσότητα λάσπης εντός του, που αύξησε το βάρος κατά 4.000 τόνους. Η εταιρεία δήλωσε ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσει επιπλέον 144 τρέήλερ SPMT, καθώς τα 600 τρέηλερ SPMT δεν επαρκούσαν για να δεχθούν το ημι-υποβρύχιο πλοίο από την φορτηγίδα.
Η θέση μεταφοράς του φέρρυ -το οποίο όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες ηταν γερμένο στο πλαί – και οι εκτεταμένες ζημιές στο κύτος και τις υπερκατασκευές του πλοίου, αποτέλεσαν μια πρόσθετη πρόκληση για την ομάδα της ALE εξαιτίας των πιθανών απρόβλεπτων παραμορφώσεων του φορτίου κατά την διαδικασία της μεταφορά του, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία.
Δαβάστε επίσης: Υπολείμματα αγνοούμενων βρέθηκαν στο μέρος βύθισης του Sewol