Ώρα για αποφάσεις: LNG τώρα ή αργότερα;

lng_nautilia_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

Οι χαμηλές τιμές του αργού πετρελαίου έχουν εν μέρει επισκιάσει τα οικονομικά οφέλη της υιοθέτησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου πλοίων, καθώς είναι άγνωστο πόσο καιρό θα πάρει στους πλοιοκτήτες να αποφασίσουν για το επόμενο βήμα τους, δήλωσε ο Mark Bell, γενικός διευθυντής της “Εταιρείας για το φυσικό αέριο ως καύσιμο πλοίων” (Society for Gas as a Marine Fuel-SGMF) κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Ναυτιλιακής Εβδομάδας στο Λονδίνο.

“Ο εφοπλιστής οφείλει να λάβει μια απόφαση για το τι πρόκειται να κάνει μετά: δεν είναι μικρό επίτευγμα”, δήλωσε ο Μπελ κατά τη διάρκεια του φόρουμ με τίτλο “το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο πλοίων: Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις”.

“Για τον πλοιοκτήτη, είναι τιμή, τιμή, τιμή. Αλλά τι γίνεται στη συνέχεια – για παράδειγμα, με τη μακροπρόθεσμη συντήρηση, κλπ,”, επισήμανε διερωτόμενος ο Bell.

Δεδομένου ότι υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με το πόσο καιρό οι τιμές αυτές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα, ο Bill είναι της γνώμης ότι οι πλοιοκτήτες πρέπει να σκεφτούν μακροπρόθεσμα και να εκμεταλλευτουν τα οφέλη που προσφέρονται από το LNG υπό αυτήν την άποψη.

“Τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά, τόσο πολύ έτσι ώστε οι κατασκευαστές λένε ότι μπορούν να υπάρξουν μεγαλύτερες περίοδοι ανάμεσα στις γενικές επισκευές”, πρόσθεσε.

Όντας ένας σχετικά καινούριος τομέας, η βιομηχανία του LNG αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις αυτή τη στιγμή σε σχέση με τους κανόνες και τους κανονισμούς, την ασφάλεια και την αντίληψη του κοινού, τους τύπους των πλοίων, την τεχνολογία, την απόδοση και το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι τα οφέλη από τη χρήση του LNG έχουν ακόμη πολύ δρόμο μέχρι να γίνουν κατανοητά πλήρως, αλλά αυτό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την περαιτέρω επέκταση του σε όλους τους τομείς.

Όσον αφορά την αντίληψη του κοινού, υπάρχει μια δουλειά που πρέπει να γίνει για να διατηρηθεί το ιστορικό ασφαλείας και να μεταδοθεί το μήνυμα, σύμφωνα πάντα με τον Bell.

Όσον αφορά τις πηγές χρηματοδότησης, αναφέρει ότι πολλά έργα στη Σκανδιναβία έχουν γίνει με σημαντική χρηματοδότηση από τις οργανώσεις που δίνουν το έναυσμα για αυτά, ενώ τώρα βλέπουμε και μεγαλύτερες οργανώσεις να βάζουν τα χέρια τους στην τσέπη τους.

“Το ευρύ κοινό και ο κόσμος γενικότερα ζητούν από τη ναυτιλία να ξεκαθαρίσει τη στάση της. Οι ιδιοκτήτες λένε – γιατί όχι καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που θα μπορώ να τα έχω από το 2020; Αλλά αν υπάρχει η υποψία ότι το όριο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα μπορούσε να αναβληθεί από τον ΙΜΟ, η ΕΕ θα έρθει πίσω και θα πει ότι θα υπάρξει μια οικολογική ζώνη για την Ευρώπη. Αυτό θα αλλάξει το πρόσωπο της ναυτικής ιστορίας”, τόνισε.

Σύμφωνα με την Bell, τα μέλη της SGMF έχουν αυτή τη στιγμή 50-60 πλοία κινούμενα με υγροποιημένο φυσικό αέριο σε υπηρεσία, με άλλα τόσα υπό παραγγελία ή υπό κατασκευή.