ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παγκόσμιος συναγερμός για την απειλή των τρομοκρατών στα πλοία

Θα πρέπει να αυξηθεί η ασφάλεια των πετρελαιοφόρων και άλλων πλοίων προκειμένου να αντιμετωπιστεί η απειλή οποιασδήποτε τρομοκρατικής επίθεσης στη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με συμβουλευτικό δελτίο της Maritime Asset Security & Training (MAST) που εδρεύει στη Μάλτα.

Η εταιρεία εξέδωσε την προειδοποίηση της αφού η Al-Qaeda υπογράμμισε ότι θα μπορούσε να εκτελέσει «στρατηγικές επιθέσεις σε σημεία κλειδιά της μεταφοράς πετρελαίου» στο πρώτο τεύχος του περιοδικού Resurgence, ένα ηλεκτρονικό περιοδικό προπαγάνδας αγγλόφωνης γλώσσας που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο.

Ενώ η δραστηριότητα του ISIS ήταν στο προσκήνιο στις ειδήσεις τα τελευταία χρόνια, η αναζωπύρωση της Al-Qaeda και των θυγατρικών οργανώσεων της έχει σαν στόχο ευάλωτες θαλάσσιες οδούς, κυρίως μεταφοράς πετρελαίου, σημειώνει ο MAST.

Ο COO Gerry Northwood OBE, δήλωσε: «Οι απρόβλεπτες συνέπειες της Αραβικής Άνοιξης και οι συνεχιζόμενοι εμφύλιοι πόλεμοι στη Συρία και στο Ιράκ επέτρεψαν στις τρομοκρατικές ομάδες να επιστρέψουν στην πρώτη γραμμή. Έχουν τη δυνατότητα να βλάψουν πραγματικά τη θαλάσσια δραστηριότητα στη Μεσόγειο, στον Ινδικό Ωκεανό και ιδιαίτερα στα κεντρικά στρατηγικά περάσματα- δηλαδή στο Στενό του Γιβραλτάρ, στο Στενό του Ορμούζ, στη διώρυγα του Σουέζ ή στο στενό Bab el El Mendeb. Ενώ η Αλ Κάιντα απείλησε ειδικά τα πετρελαιοφόρα, μεγάλα φορτηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια θα μπορούσαν επίσης να διατρέχουν κίνδυνο. Αν οι τρομοκράτες έχουν την τόλμη να επιτεθούν σε ένα πολεμικό πλοίο – τον Σεπτέμβριο η Αλ Κάιντα προσπάθησε να καταλάβει μια φρεγάτα του Ναυτικού του Πακιστάν – τότε σίγουρα δε θα έχουν κανένα ενδοιασμό για να πραγματοποιήσουν μια επίθεση σε ένα κρουαζιερόπλοιο ».

Σε περίπτωση επίθεσης, ο Northwood συνέχισε, όλα τα μέλη του πληρώματος κινδυνεύουν, ιδιαίτερα εκείνα που βρίσκονται στα πλοία με επικίνδυνα φορτία.

«Οι λιμενικές αρχές πρέπει επίσης να σκεφτούν πώς θα ελέγχουν τις θαλάσσιες μετακινήσεις στις περιοχές που υπάγονται στη δικαιοδοσία τους. Μια επιτυχημένη επίθεση σε ένα πλοίο θα απαιτήσει πολλή προγραμματισμό από την τρομοκρατική οργάνωση, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης ξηράς και θάλασσας. Οι λιμενικές αρχές θα πρέπει να είναι προσεκτικές και θα πρέπει να ληφθούν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας μη επιτρεπόμενων σκαφών στην περιοχή «, δήλωσε ο Northwood.

Η Ναυτική Ένωση της Αυστραλίας προειδοποίησε επίσης ότι η Αλ Κάιντα παρότρυνε τους τζιχαντιστες να επιτεθούν σε πετρελαιοφόρα σε δύο στρατηγικά σημεία που παρέχουν στην Αυστραλία έως και το 70% των καυσίμων της, εγείροντας ανησυχία για την σχεδόν πλήρη εξάρτηση του έθνους από τα εισαγόμενα καύσιμα.

Στο άρθρο του περιοδικού, η Αλ Κάιντα εντοπίζει τον «ομφάλιο λώρο ενέργειας» που στηρίζει τις δυτικές οικονομίες και περιγράφει τους αγωγούς καυσίμων και τις αποβάθρες ως την «Αχίλλειο φτέρνα των δυτικών οικονομιών που εξαρτώνται από το πετρέλαιο του μουσουλμανικού κόσμου».

Το περιοδικό περιλαμβάνει ένα χάρτη των σημείων «κλειδιών» που λέει ότι είναι κατάλληλα για σαμποτάζ και ένα διάγραμμα των θαλάσσιων οδών καυσίμων μεταξύ του Περσικού Κόλπου, της Σιγκαπούρης και της Αυστραλίας.

Το Σεπτέμβριο, μαχητές της Αλ Κάιντα επιχείρησαν να καταλάβουν μια πακιστανική φρεγάτα και να την χρησιμοποιήσουν για να πλήξουν πλοία του Ναυτικού των ΗΠΑ στον Ινδικό Ωκεανό.

«Αυτή η τρομοκρατική απειλή εγείρει θεμελιώδη ζητήματα εθνικής ασφάλειας και κυρίαρχου κινδύνου για μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μας, πόσο μάλλον το δικαίωμα των ανθρώπων μας να περιμένουν μια προσφορά καυσίμων σε λογικές τιμές», δήλωσε ο υπουργός της MUA, Paddy Crumlin.