Η China Merchants Energy Shipping (CMES), θυγατρική της China Merchants Heavy Industry (CMHI), υπέβαλε παραγγελία για την πρώτη μηχανή μεθανόλης διπλού καυσίμου για δεξαμενόπλοιο VLCC.
Η κύρια μηχανή MAN B&W 7G80ME-LGIM (-Liquid Gas Injection Methanol) θα κατασκευαστεί από την CSE (China Shipbuilding Industry Corporation Diesel Engine Co., Ltd.) και θα διαθέτει το δικό της σύστημα εκπομπών Exhaust Gas Recirculation (EGR) της MAN Energy Solutions.
Το VLCC κατασκευάζεται από την Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC) με την παράδοση να αναμένεται τον Απρίλιο του 2026.
Αυτή η παραγγελία ακολουθεί την πρόσφατη αγορά από την CMES έξι μικρών οπών, επτακύλινδρων GenSet με καύση μεθανόλης 21/31DF-M για την κατασκευή δύο πλοίων RoRo μεταφορικής ικανότητας 9.300 αυτοκινήτων (ceu). Η CMES είχε παραγγείλει προηγουμένως δύο κινητήρες MAN B&W ME-LGIM για τα ίδια πλοία.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, καθώς σηματοδοτεί τον πρώτο κινητήρα που καίει μεθανόλη σε αυτό το συγκεκριμένο θαλάσσιο τμήμα και έρχεται από μια σημαντική πλοιοκτήτρια εταιρεία που έχει πλοία VLCC», δήλωσε ο Bjarne Foldager, Επικεφαλής του Two-Stroke Business της MAN Energy Solutions. «Η δέσμευση της CMES για τη μεθανόλη, μαζί με την πρόσφατη συνεργασία μας για κινητήρες με διπλά καύσιμα, την τοποθετεί ως πρωτοπόρο στην υιοθέτηση της μεθανόλης ως μελλοντικού καυσίμου σε διάφορους τύπους πλοίων».
Αυτή η τελευταία εξέλιξη υπογραμμίζει την αυξανόμενη εστίαση της βιομηχανίας στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας.
«Η μετάβαση σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του υπάρχοντος θαλάσσιου στόλου και βλέπουμε ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για κινητήρες που λειτουργούν με μεθανόλη», δήλωσε ο Thomas S. Hansen, Επικεφαλής Προώθησης και Υποστήριξης Πελατών της MAN Energy Solutions.
«Σε απάντηση αυτής της απαίτησης, έχουμε επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό μας μεθανόλης για να καλύψει όλες τις εφαρμογές μεγάλων πλοίων εμπορικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων των VLCC. Με πάνω από 150 κινητήρες ME-LGIM που έχουν παραγγελθεί και περισσότερες από 450.000 ώρες λειτουργίας με μεθανόλη που έχουν ήδη καταγραφεί στη θάλασσα, η ιδέα μας έχει αποδείξει τις δυνατότητές της».