Κλείσε αεροπορικά εισιτήρια με την καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη!
Οι υπερχρεωμένες εταιρείες ναυτιλιακής ασφάλειας αναγκάζονται να χρησιμοποιούν λιγότερους δαπανηρούς φρουρούς και να επεκτείνουν την δραστηριότητα τους και σε άλλους τομείς, όπως την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, καθώς μια απότομη πτώση στις πειρατικές επιθέσεις στη Σομαλία όπως και ο πιο έντονος ανταγωνισμός έχουν περιορίσει τα περιθώρια απότομων περικοπών.
Εκατοντάδες εταιρείες ασφαλείας έχουν ξεπήδησε τα τελευταία επτά χρόνια για να προσφέρουν προστασία σε ναυτιλιακές εταιρείες, ως αποτέλεσμα των δεκάδων εμπορικών πλοίων που κατελήφθησαν και των ναυτικών που κρατήθηκαν όμηροι σε πειρατικές επιδρομές στα ανοικτά των ακτών της σπαρασσόμενης από συγκρούσεις Σομαλίας.
Ωστόσο, οι επιθέσεις στον Κόλπο του Άντεν και στον Ινδικό Ωκεανό έχουν πέσει από τη μέγιστη τιμή των 237 το 2011 σε μόλις 10 κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2008 που ξεκίνησε η μάστιγα της πειρατείας, σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο.
Η πτώση έχει υποβοηθηθεί από τη χρησιμοποίηση ένοπλων φρουρών, την ανάπτυξη ναυτικών δυνάμεων και την υπεράσπιση των πλοίων με αγκαθωτά σύρματα ή μάνικες.
Το κόστος της χρήση φρουρών έχει επίσης μειωθεί κατά το ήμισυ, καθώς ο κλάδος έχει γίνει πιο ανταγωνιστικός, γεγονός που αν και είναι καλό για τους ιδιοκτήτες των πλοίων είναι κακό για τις εταιρείες ασφαλείας.
“Οι τιμές μίσθωσης ανά ημέρα για ομάδες φρουρών εν πλω συνεχώς πιέζονται προς τον πάτο”, δήλωσε ο συνταξιούχος υποναύαρχος Βασίλης Πολίτης, διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας ένοπλων φρουρών Marine Security International.
Η τιμή μιας ομάδας ασφαλείας για να προστατεύσει ένα πλοίο έχει υποχωρήσει από έναν μέσο όρο 40.000 δολαρίων το ταξίδι σε περίπου 18.000- 20.000 δήλωσε ο Gerry Northwood, ο οποίος στο παρελθόν ήταν επικεφαλής της Επιχειρησιακής Ομάδας Καταπολέμησης της Πειρατείας του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, που συνέλαβε 13 Σομαλούς μετά από επίθεση σε τάνκερ το 2012.
Μια τυπική ομάδα αποτελείται από τρεις ή τέσσερις φρουρούς, που εργάζονται όλο το εικοσιτετράωρο και κουβαλάνε ημιαυτόματα όπλα για τη μεγιστοποίση της δύναμης πυρός και τουφέκια για την ακρίβεια και την εμβέλεια.
Αντιμέτωποι με ένα πιο σκληρό λειτουργικό περιβάλλον, ορισμένες εταιρείες έχουν μετατοπιστεί από τη χρήση αμερικάνων και Βρετανών πρώην πεζοναυτών και μελών ειδικών δυνάμεων προς φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, όπως είναι οι φρουροί από την Ινδία, τις Φιλιππίνες και την Εσθονία, δήλωσε ο Ian May, ο διευθυντής της Protection Vessels International.
Η μείωση των εσόδων έχει ωθήσει προς την συγκεντροποίηση του κλάδου. Η Ambrey Risk, μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, αγόρασε το τμήμα ναυτιλιακής ασφάλειας της αντιπάλου Drum Cussac αυτό το μήνα, ενώ η Gulf of Aden Group Transits έκλεισε τον Ιούλιο.
Ο Peter Cook, διευθύνων σύμβουλος του Συνδέσμου Ασφαλείας για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία (Security Association for the Maritime Industry – SAMI), δήλωσε ότι το σύνολο των μελών της είχε πέσει από το μέγιστο των 180 εταιρειών το Νοέμβριο του 2012 στις 140, και ο ίδιος αναμένει να συνεχιστεί η πτώση.
Οι εταιρείες προσπαθούν να επεκταθούν σε νέους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο για τα πλοία, την υπεράκτια βιομηχανία, τη φύλαξη των λιμανιών και την εκπαίδευση λιμενικών φρουρών.
Ορισμένες προσφέρουν επίσης προστασία σε περιοχές όπου η πειρατεία έχει αυξηθεί όπως η Δυτική Αφρική, με 23 καταγεγραμμένες επιθέσεις ως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, και την Ασία, όπου σχεδόν 100 επιθέσεις αναφέρθηκαν στα ύδατα ανοικτά της Σιγκαπούρης, της Ινδονησίας και της Μαλαισίας.
Ωστόσο, οι περιορισμοί στην πρόσληψη ιδιωτικών φρουρών στη Δυτική Αφρική και το χαμηλό επίπεδο της βίας που χρησιμοποιείται συνήθως σε επιθέσεις στην Νοτιοανατολική Ασία συνεπάγεται ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να αναπαράγουν κατ ‘ανάγκη τις δραστηριότητες που έχουν συνηθίσει στον Ινδικό Ωκεανό, εξηγεί ο Mark Thomas, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης του τμήματος Ασίας-Ειρηνικού στην Dryad Maritime της Σιγκαπούρης.
Παρά τη μείωση των επιθέσεων, ο Κόλπος του Άντεν παραμένει ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των επιχειρήσεων, με το ένα πέμπτο του παγκόσμιου εμπορίου που διέρχεται από αυτό και τουλάχιστον το 40% των πλοίων που διέρχονται από την περιοχή να είχαν οπλισμένους φρουρούς, τον Ιούλιο, σύμφωνα με το SAMI.
Ο Βρετανός πρώην καπετάνιος Northwood, ο οποίος είναι γενικός διευθυντής στη Maritime Asset Security and Training, είπε ότι υπήρχαν ακόμα πιθανώς δύο ή τρεις περιπτώσεις Σομαλών πειρατών που διερευνούσαν τις άμυνες των πλοίων πριν από ένα μήνα.
Προς το παρόν, οι ναυτικές περιπολίες θα συνεχιστούν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένει να επεκτείνει τις αντιπειρατικές επιχειρήσεις για έναν ακόμη χρόνο και το ΝΑΤΟ μέχρι το τέλος του 2016.
“Αν οι εταιρείες σταματήσουν να χρησιμοποιούν ένοπλους φρουρούς και η ναυτική παρουσία εξαφανιστεί, τότε δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε για πάρα πολύ καιρό ένα ακόμα κύμα επιτυχημένων επιθέσεων”, δήλωσε ο Madis Madalik, γενικός διευθυντής της εσθονικής ESC Global Security.