Το Ιαπωνικής κατασκευής και χωρητικότητας 24.724 dwt containership Kamala (κατασκευασμένο το 1999) έπιασε μια μεγάλη πυρκαγιά λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 11ης Ιουλίου (τοπική ώρα), περίπου 220 ναυτικά μίλια δυτικά από την ακτή της ιαπωνικής νήσου Kuchinoshima και περίπου 110 ναυτικά μίλια ανοιχτά από το Chedju Do (Κορέα) στην Ανατολική Θάλασσα της Κίνας.
Το πλοίο ήταν καθ ‘οδόν προς το κορεάτικο λιμάνι του Ουλσάν, με προηγούμενο λιμένα κατάπλου το Surabaya στην Ινδονησία.
Το πλήρωμα του πλοίου έστειλε ένα σήμα κινδύνου στις 12:45 π.μ. τοπική ώρα και η 10η Ακτοπλοϊκή Περιφερειακή Μονάδα της Ιαπωνίας απέστειλε ομάδες έρευνας και διάσωσης για να βρούνε και να βοηθήσουν το πλοίο, του οποίου αρκετά εμπορευματοκιβώτια είχαν πιάσει φωτιά.
Σύμφωνα με τις αναφορές των ιαπωνικών μέσων ενημέρωσης το πλοίο μετέφερε 796 εμπορευματοκιβώτια. Η φωτιά δεν είχε σβήσει μέχρι χθες το μεσημέρι.
Πλοίο διάσωσης της Κορεατικής Ακτοφυλακής ασχολήθηκε με την καταπολέμηση της πυρκαγιάς με κανόνια νερού, ενώ οι ομάδες διάσωσης είχαν πρόβλημα να πλησιάσουν το πλοίο, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Επί του παρόντος το containership Kamala πλέει κάπου κοντά στο νησί Chedju Do. Και τα 23 μέλη του πληρώματος παρέμειναν επί του πλοίου, καταπολεμώντας με γενναιότητα την πυρκαγιά. Δεν είναι γνωστό ακόμα τι φορτία είναι στα κοντέινερ που τυλίχθηκαν στις φλόγες και το αν είναι επικίνδυνα ή όχι.
Όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το πλοίο φθάσει σε ασφαλή νερά, οι ειδικοί θα επιβιβαστούν στο πλοίο για να προχωρήσουν σε εκτίμηση των κινδύνων. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί μεταξύ των 23 μελών του πληρώματος, ως επί το πλείστον από την Ταϊλάνδη και την Ινδία.
Η πυρκαγιά φαίνεται να περιορίστηκε και να εκμηδενίστηκε στο ελάχιστο ο κίνδυνος περαιτέρω εξάπλωσης του.
Το containership Kamala εξυπηρετεί τη γραμμή Κορέα-Ινδονησία για λογαριασμό της KMTC και της Hanjin Shipping. Το πλοίο ανήκει στη με έδρα τη Σιγκαπούρη SeaChange Maritime.