Πλακιωτάκης: Κριτική στις Βρυξέλλες για τη μείωση των ρύπων στη Ναυτιλία

Στις κυβερνητικές πολιτικές προώθησης της “μπλε” οικονομίας, αλλά και στα μέτρα απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου εν γένει εστίασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τη σημερινή (10/5) ομιλία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Νησιωτικότητα και νέοι

Αρχικά, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι η “μπλε” οικονομία βρίσκεται στην κορυφή της κυβερνητικής ατζέντας και ήδη υλοποιούνται χρηματοδοτικά “εργαλεία” ενίσχυσης της νησιωτικότητας.

“Για να διατηρήσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των νησιών, πρέπει να αντιμετωπίσουμε διάφορες προκλήσεις, όπως οι αποστάσεις από την ενδοχώρα, το μεταφορικό κόστος, η ενεργειακή αποδοτικότητα, οι περιορισμένοι πόροι και άλλες” σχολίασε ο κ. Πλακιωτάκης.

“Προς αυτήν την κατεύθυνση” πρόσθεσε “εφαρμόζουμε μία ολιστική πολιτική ενίσχυσης της νησιωτικότητας, με οικονομικά εργαλεία στήριξης των δημοσίων και των ιδιωτικών επενδύσεων, των λιμενικών υποδομών, της ακτοπλοΐας, της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και διασφάλισης της καινοτομίας”.

“Επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο και την εκπαίδευση των νέων ανθρώπων” επεσήμανε, παράλληλα, ο Υπουργός. Σε αυτό το πλαίσιο, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην καμπάνια που προωθείται από κοινού με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσέλκυση των νέων σε μία επαγγελματική σταδιοδρομία στη ναυτιλία.

Στη συνέχεια, ο κ. Πλακιωτάκης μίλησε για τις προσπάθειες μείωσης των εκπομπών ρύπων στη ναυτιλιακή βιομηχανία, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα μέτρα που επιδιώκει να εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

“Πρέπει να ξέρουμε το ρυθμιστικό πλαίσιο, στο οποίο θα υλοποιηθεί η μετάβαση του κλάδου σε μηδενικές εκπομπές” επεσήμανε και πρόσθεσε: “Η ναυτιλία είναι μία διεθνής βιομηχανία και ως εκ τούτου υπακούει σε διεθνείς κανόνες”.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Πλακιωτάκης επέκρινε τα περιφερειακά μέτρα, με αιχμή την επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS) στο ναυτιλιακό κλάδο. “Πρέπει να αποφύγουμε περιφερειακές πρωτοβουλίες, οι οποίες απειλούν την ευμάρεια και την κερδοφορία του κλάδου” σημείωσε χαρακτηριστικά.

Το εν λόγω εγχείρημα των Βρυξελλών έχει συναντήσει σφοδρές αντιδράσεις εντός της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς θεωρείται ότι θα έχει τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) είναι η ρυθμιστική και ελεγκτική “ψυχή” που διασφαλίζει τον παγκόσμια χαρακτήρα της ναυτιλίας, υιοθετώντας, μάλιστα, πρόσφατα ένα “ισορροπημένο πακέτο τεχνικών και λειτουργικών μέτρων”.

Τέλος, ο κ. Πλακιωτάκης μίλησε για την ελληνική πρόταση δημιουργίας ενός Ταμείου Έρευνας και Ανάπτυξης νέων καυσίμων, στο πλαίσιο του “Green Deal” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συνομιλητής του Έλληνα Υπουργού ήταν ο Πορτογάλος ομόλογός του, Ricardo Serrao Santos, ο οποίος αναφέρθηκε επιγραμματικά στις πολιτικές ενίσχυσης της “μπλε” οικονομίας εντός του ευρωπαϊκού πλαισίου (η Πορτογαλία ασκεί την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ), αλλά και την πρωτοπορία της χώρας του σε αντίστοιχα καινοτόμα μέτρα.

capital.gr

Διαβάστε ακόμα