Πολλά πλοία για πολύ λίγα φορτία

pontoporos_nautilia_

Οι τιμές για capesize πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου στις κομβικές γραμμές της Ασίας πρόκειται να ολισθήσουν την επόμενη εβδομάδα, καθώς πάρα πολλά πλοία κυνηγάνε πολύ λίγα φορτία από την Αυστραλία και τη Βραζιλία, δηλώνουν κύκλοι της αγοράς.

Υπάρχουν περίπου 32 capesize πλοία ξεφόρτωτα, υπό έρμα και προς το παρόν διαθέσιμα για ναύλωση, με άλλα 72 πλοία να καθίστανται ελεύθερα τις επόμενες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με μια μεσιτική εταιρεία capesize πλοίων με έδρα τη Σιγκαπούρη. Συγκριτικά, 24 πλοία capesize έκλεισαν ναυλώσεις για την εβδομάδα μέχρι την Τετάρτη, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Reuters.

Οι ναύλοι για ένα ταξίδι από τη Βραζιλία στην Κίνα άγγιξαν τα 23,20 δολάρια ανά τόνο, την Τρίτη, το υψηλότερο επίπεδο από τις 2 Απρίλη, όταν η Βραζιλιάνικη εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος Vale ναύλωσε αρκετά πλοία. Αντίστοιχα οι τιμές για ένα ταξίδι από τη Δυτική Αυστραλία στην Κίνα σκαρφάλωσαν στα 8,26 δολάρια ανά τόνο, (υψηλότερη τιμή από τις 10 Ιουνίου), οι τιμές για το δρομολόγιο Δυτική Αυστραλία-Κίνα έκλεισαν στα 8,26 δολάρια ανά τόνο και οι ναύλοι για το δρομολόγιο Βραζιλία-Κίνα έκλεισαν στα 23,20 δολάρια ανά τόνο την Τετάρτη.

“Δεν βλέπω κανένα λόγο γιατί οι ναυλωτές θα πληρώσουν ένα ασφάλιστρο πάνω από το δείκτη”, δήλωσε ο μεσίτης από τη Σιγκαπούρη.

Μετά από εβδομάδες συνεχούς μείωσης, οι τιμές στον Ειρηνικό για τα μικρότερα πλοία τύπου Panamax άρχισαν να αυξάνονται αυτή την εβδομάδα, αν και οι μεσίτες δεν μπορούν αν εγγυηθούν ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί την επόμενη εβδομάδα. Οι τιμές για ένα κυκλικό ταξίδι στο βόρειο Ειρηνικό φθάνουν σήμερα περίπου τα 6.000 δολάρια ανά ημέρα, πάνω από το ένα τρίτο του δείκτη Baltic Nopac.

“Δεν υπάρχουν και πολλά διαθέσιμα πλοία άμεσα καθώς υπήρξαν και υπάρχουν σεβαστές ποσότητες φορτίου. Αλλά εγώ το βρίσκω δύσκολο να διαβάσω την αγορά … να προβλέψω τι πρόκειται να συμβεί βραχυπρόθεσμα”, δήλωσε ο μεσίτης.

Οι τιμές για ένα panamax υπερωκεάνιο ταξίδι έκλεισαν στα 3,566 δολάρια ανά ημέρα την Τετάρτη, σημειώνοντας ανάκαμψη από τις 27 Ιουνίου, όταν είχαν φτάσει στον πυθμένα σε με 3,236 ανά ημέρα μετά από μια σταθερή μείωση από τα 8,031 ανά ημέρα, στις 20 Μαΐου. Οι ιδιοκτήτες και οι ναυλωτές supramax σκαφών συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι “βλέποντας και κάνοντας”, ανέφερε η νορβηγική μεσιτική Fearnley σε εβδομαδιαίο σημείωμα την Τετάρτη.

“Βλέπουμε όντως περισσότερα φορτία, και ένας υπολανθάνων θετικός τόνος μας κάνει να πιστεύουμε ότι έχουμε φθάσει στον πάτο, τουλάχιστον για τώρα”, είναι η άποψη της Freanley που προσθέτει οι τιμές για ταξίδι από τη Σιγκαπούρη μέσω Ινδονησίας στην Ινδία είναι περίπου στα 11,5 δολάρια ανά ημέρα.

Ο κύριος δείκτης των θαλάσσιων ναύλων του Baltic Exchange έκλεισε στα 890 την Τετάρτη, πάνω από τα 846 μια εβδομάδα νωρίτερα. Η τεχνική ανάλυση έδειξε ότι ο δείκτης φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί στα 847 και μπορεί να αιωρηθεί λίγο πάνω από αυτό το επίπεδο ή να αυξηθεί στα 995 σε μια εβδομάδα.