Ένα πιστοποιητικό το οποίο σηματοδοτεί την επίσημη ολοκλήρωση του έργου μετατροπής του πλοίου «Wes Amelie» έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί με καύσιμο LNG απένειμε σε μια πρόσφατη εκδήλωση στα γραφεία της MAN Diesel & Turbo στο Αμβούργο, ο Dr Uwe Lauber, διευθύνων σύμβουλος της MAN Diesel & Turbo προς τον κ. Gerd Wessels, διευθυντή της Wessels Reederei.
“Αυτό το πρωτοποριακό έργο αποτελεί ένα ορόσημο στην ευρωπαϊκή αγορά τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων, και η ΜΑΝ έχει αποδείξει εντυπωσιακά πως οι υπάρχουσες μηχανές μπορούν να μετατραπούν έτσι ώστε να καταναλώνουν καύσιμο LNG, με ένα τεράστιο αποτέλεσμα ως προς τις εκπομπές καυσαερίων και το περιβάλλον”, δήλωσε ο κ. Gerd Wessels.
Το έργο αφορούσε την μετατροπή της κύριας μηχανής MAN 8L48/60B ενός containership χωρητικότητας 1,036 TEU, σε μια πολλαπλών καυσίμων τετράχρονη MAN 51/60DF μονάδα η οποία επιτρέπει τη λειτουργία διπλού καυσίμου. Πρόκειται για την πρώτη μετατροπή τέτοιου τύπου που έχει καταγραφεί παγκοσμίως.
Ο κ. Christian Hoepfner, Γενικός Διευθυντής της Wessels Reederei, δήλωσε: “Το Wes Amelie λειτουργεί στις υψηλής προστασίας σκανδιναβικές και βαλτικές θάλασσες. Δεδομένου ότι και οι δύο βρίσκονται εντός των Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών, το πλοίο πρέπει να πληροί τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα και τα αυστηρότερα όρια εκπομπών. Με τη μετατροπή σε ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών, διασφαλίζουμε το μέλλον αυτού του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς και την ανταγωνιστικότητά μας στην αγορά”.
Ο Stefan Eefting – Διευθυντής του MAN PrimeServ στο Augsburg – παρακολούθησε επίσης την τελετή και είπε: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώσαμε επιτυχώς αυτό το έργο με την εξαιρετική συνεργασία του εταίρου μας, Wessels Reederei. Με αυτόν τον τρόπο, πιστεύουμε ότι η δραματική μείωση των εκπομπών θα σηματοδοτήσει την αρχή μιας τάσης για την υιοθέτηση του LNG ως φιλικού προς το περιβάλλον καυσίμου στον τομέα της ναυτιλίας”.
Η συγκεκριμένη μετατροπή διπλού καυσίμου, έχει επιτρέψει στο «Wes Amelie» να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές SΟx κατά 99%, τις εκπομπές NΟx κατά περίπου 90% και τις εκπομπές CO2 μέχρι και 20%. Το πλοίο πληροί πλέον τις απαιτήσεις για τις εκπομπές των προτύπων Tier II και Tier III που ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
Τα έργα διεξήχθησαν σε γερμανικές dry docks στο Bremerhaven σε συνεργασία με την ειδικό σε ζητήματα φυσικού αερίου, TGE Marine Engineering. Ο Bureau Veritas, ο διεθνής νηογνώμονας που εδρεύει στη Γαλλία, ταξινόμησε τη μετατροπή.
Η Wessels και η MAN Diesel & Turbo υπέγραψαν αρχικά τη σύμβαση ανακατασκευής στην έκθεση Europort για τη ναυτιλιακή τεχνολογία τον Νοέμβριο του 2015. Το “Wes Amelie” κατασκευάστηκε το 2011 και έχει ήδη επανεισαχθεί στη συνήθη του διαδρομή μεταξύ Βόρειας και Βαλτικής Θάλασσας. Τέλος, υπάρχουν 23 αδελφά πλοία, 16 από τα οποία έχουν παρόμοια δομή, γεγονός που επιτρέπει μια ενδεχόμενη παρεμφερή μετατροπή τους στο μέλλον.