ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Προσπαθώντας να ξεφορτωθείς το “πιο ηλίθιο πλοίο” παγκοσμίως

M/V Susitna - Catamaran Ice Breaking Ferry for Alaska
Οι υπάλληλοι στoν Δήμο Ματανούσκα-Σουσίτνα. έναν μικρό δήμο των 88.000 κατοίκων έξω από το Άνκορατζ, Αλάσκα, βρίσκονται κοντά στο να πουλήσουν επιτέλους το ίσως πιο ηλίθιο και άχρηστο πλοίο στον κόσμο, λόγω της διαφοράς μεταξύ της τιμής αγοράς του και της αποδεδειγμένης έλλειψης χρησιμότητας του.

Το MV Susitna, είναι ένα πλοίο που είναι μισό αποβατικό σκάφος και μισό επιβατηγό πλοίο, που έχει κοστίσει στους ντόπιους φορολογούμενους εκατομμύρια, απλά για να αράζει στο λιμάνι και να μαζεύει σκόνη.

Η κατασκευή του Susitna φημολογείται ότι κόστισε 80 εκατομμύρια δολάρια το 2010, κατόπιν αιτήματος του Γραφείου Ναυτικών Ερευνών, ενός τμήματος του Ναυτικού των ΗΠΑ, που θέλησε να δοκιμάσει νέα σχέδια που θα μπορούσαν κάποια μέρα να λειτουργήσουν ως πολεμικά πλοία. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε το Susitna να διατεθεί για τον δήμο Ματανούσκα-Σουσίτνα ως ferry boat που θα συνδέει το Άνκορατζ με το λιμάνι Mackenzie. Όμως, η έλλειψη κεφαλαίων και τερματικών σταθμών εκφόρτωσης εμπόδισε το πλοίο να λειτουργήσει, με αποτέλεσμα το πλοίο να έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του δεμένο σε μια αποβάθρα στο Ward Cove κοστίζοντας στον δήμο περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια σε έξοδα ελλιμενισμού και ασφάλισης.

Το Susitna ήταν στην πραγματικότητα προς πώληση εδώ και χρόνια, αλλά οι υπεύθυνοι του δήμου μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο έλαβαν μια προσφορά 1,75 εκατ. δολαρίων για το πλοίο από τον Ερυθρό Σταυρό των Φιλιππίνων, σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών ΜΜΕ. Η προσφορά προέβλεπε να πληρούνται μερικές προϋποθέσεις, με την κυριότερη ότι θα χρειάζεται η υπογραφή της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την πώληση του. Αυτή την εβδομάδα, ο δήμος ανακοίνωσε ότι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έδωσαν το οκ, αφού διαπίστωσαν ότι το πλοίο υπόκειται στις χαμηλότερες ταξινομήσεις σχετικά με τις επιτρεπόμενες εξαγωγές.
MV_Susitna_Ferry_Alaska2
Ο σχεδιασμός του “εκστρατευτικού σκάφους” ανήκει στην Guido Perla & Associates, Inc (GPA) και βασίζεται σε μια ιδέα που δημιουργήθηκε από την Lockheed Martin. Είναι ένα πιστοποιημένο από την ABS “E-Craft”, με μήκος 59 μέτρα και ικανότητα μεταφοράς 129 επιβατών, συν 20 οχήματα. Το πλοίο ενσωματώνει επίσης την τεχνολογία ανέλκυσης που επιτρέπει στο πλοίο να αλλάξει τη λειτουργία Small Waterplane Area Twin Hull (SWATH) σε λειτουργία φορτηγίδας, μέσω της μείωσης ή της αύξησης του κεντρικού καταστρώματος. Το πλοίο είχε κατασκευαστεί, ακόμη και με ένα ενισχυμένο για πάγο κύτος (το πρώτο για ένα SWATH κύτος).

Τώρα, η πώληση του εξαρτάται μόνο από την επιτυχή επισκευή του κινητήρα του, η ασφάλεια του οποίου έχει ήδη εγκριθεί, και την αποπληρωμή πάνω από 12 εκατομμύρια δολαρίων σε ομοσπονδιακά χρήματα στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών. Μετά από αυτό θα αποτελεί επιτέλους μια τελειωμένη υπόθεση για τους φορολογούμενους της μικρής αυτής πόλης…

[adsanity id=33464 align=alignnone /]