Πρόστιμο 1,5 εκατομμυρίου σε γερμανικές ναυτιλιακές για παράνομη απόρριψη αποβλήτων

oilspill
Οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες Briese Schiffahrts GmbH & Co., KG και Briese Schiffahrts GmbH & Co., KG MS «Extum”, οι οποίες κατέχουν και λειτουργούν το φορτηγό πλοίο M/V BBC Magellan, ομολόγησαν την ενοχή τους σήμερα γιατί δεν φρόντισαν να διατηρήσουν ένα ακριβές βιβλίο πετρελαίου, κατά παράβαση του νόμου για την Πρόληψη της Ρύπανσης από τα Πλοία και ανάγκασαν μάρτυρες να παρέχουν ψευδή στοιχεία προς την αμερικανική Ακτοφυλακή, όσον αφορά ένα παρακαμπτήριο σωλήνα που χρησιμοποιήθηκε για την απόρριψη πετρελαίου στη θάλασσα.

Οι δύο εταιρείες καταδικάστηκαν να πληρώσουν συνολικά 1,25 εκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα και 250.000 δολάρια ως κοινωνική προσφορά στο Εθνικό Ίδρυμα Ιχθύων και Άγριας Ζωής για τη χρηματοδότηση έργων που ενισχύουν τους παράκτιους οικότοπους του Κόλπου του Μεξικού και την άγρια πανίδα τους. Επιπλέον, στο πλοίο M/V BBC Magellan απαγορεύεται η επιχειρηματική δραστηριότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η απόφαση και οι ποινές ανακοινώθηκαν από τον Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα John C. Cruden για λογαριασμό τη Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Δικαιοσύνης στη Βόρεια Περιφέρεια της Φλόριντα.

Η λειτουργία ενός θαλάσσιου πλοίου, όπως το M/V BBC Magellan, παράγει μεγάλες ποσότητες χρησιμοποιημένων ορυκτελαίων και πετρέλαιου που έχει μολυνθεί από λύματα. Οι διεθνείς και αμερικάνικοι νόμοι απαιτούν τα πλοία αυτά να χρησιμοποιούν εξοπλισμό πρόληψης της ρύπανσης για να εμποδίζουν την απόρριψη των υλικών αυτών. Σε περίπτωση που συμβούν κάποιες θαλάσσιες απορρίψεις, πρέπει να καταγράφονται σε ένα βιβλίο πετρελαίου, ένα αρχείο καταγραφής που ελέγχεται τακτικά από την Αμερικάνικο Λιμενικό.

Τον Μάρτιο του 2015, κατά τη διάρκεια ελέγχου στο λιμάνι της Πενσακόλα, το Λιμενικό Σώμα των ΗΠΑ ανακάλυψε έναν εσφαλμένα τοποθετημένο ελαστικό σωλήνα. Οι αξιωματούχοι αργότερα διαπίστωσαν ότι, μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2015, το πλήρωμα του M/V BBC Magellan, ενεργώντας για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του πλοιου, είχε εγκαταστήσει και χρησιμοποιήσει παράνομα το λαστιχένιο σωλήνα για να απορρίψουν τα πετρελαϊκά απόβλητα από τις δεξαμενές του πλοίου στον ωκεανό. Το πλήρωμα παρέλειψε επίσης να κάνει τις απαραίτητες καταχωρήσεις στο βιβλίο πετρελαίου του πλοίου. Όταν ρωτήθηκε σχετικά με το σκοπό του σωλήνα και το πώς τα πετρελαϊκά απόβλητα απορρίφθηκαν από το πλοίο, ο πρώτος μηχανικός έδωσε εντολή σε άλλα μέλη του πληρώματος να πουν ψέμματα στο Λιμενικό Σώμα.

“Οι ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν εμπορεύματα στους ωκεανούς πρέπει να σέβονται τους διεθνείς νόμους και τις υποχρεώσεις των εμπορικών τους συναλλαγών, οι οποίες υπάρχουν για να αποφευχθεί η καταστροφή των ωκεανών και των θαλάσσιων οικοτόπων” δήλωσε ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας Cruden. “Αυτή η σκανδαλώδης συμπεριφορά από τις ναυτιλιακές εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται η εσκεμμένη εξαπάτηση και την αλλοίωση μαρτύρων, δεν θα γίνει ανεκτή. Θα συνεχίσουμε να διώκουμε εταιρείες και τα στελέχη τους για τα εγκλήματα αυτά”.

“Οι μελλοντικές γενιές αξίζουν να απολαμβάνουν καθαρά και ασφαλή παράκτια ύδατα, και θα συνεχίσουμε να διώκουμε τα εγκλήματα κατά του περιβάλλοντος για να προλάβουμε την ρύπανση των φυσικών μας πόρων”, δήλωσε ο Αναπληρωτής Εισαγγελέας των ΗΠΑ Canova. “Η ομοσπονδιακή περιβαλλοντική μας νομοθεσία απαιτεί δικαιολογημένα οι εταιρείες να καταγράφουν την απόρριψη των πετρελαϊκών αποβλήτων τους για να γίνεται με υπευθυνότητα και για την προστασία των ωκεανών μας και της θαλάσσιας ζωής”.

“Όταν μια εταιρεία αδυνατεί εν γνώσει της να συμμορφωθεί με τους περιβαλλοντικούς νόμους του έθνους μας, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες τόσο για τη δημόσια υγεία όσο και την άγρια ζωή”, δήλωσε υπεύθυνος του προγράμματος ποινικής καταστολής στη Φλόριντα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA). “Η σημερινή απόφαση του δικαστηρίου θα πρέπει να γίνει αντιληπτή από τους επίδοξους παραβάτες ως σημάδι ότι ο αμερικανικός λαός δεν θα επιτρέψει την κατάφωρη παραβίαση των νόμων των ΗΠΑ”.