Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση φέτος, μεταξύ των χωρών, οι οποίες προχωράν στη διάλυση φορτηγών πλοίων, δείχνουν τα στατιστικά του VesselsValue.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν για παλιοσίδερα 54 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4.984.500 DWT -20 Capesizes, 18 Handies και 16 Panamax φορτηγά πλοία.
Αμέσως μετά ακολουθεί η Κίνα, λαμβάνοντας τη δεύτερη θέση με 4.025.500 DWT. Η χώρα έστειλλε για διάλυση 71 μικρότερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, συμπεριλαμβανομένων 29 Handies, 17 Panamaxes, 17 Handymaxes, 7 Capesizes και 1 Post Panamax.
Τρίτοι στη σειρά έρχονται οι εφοπλιστές της Σιγκαπούρης που κατέγραψαν 1.460.000 DWT με συνολικά 11 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που στάλθηκαν για διάλυση. Το παλιό τονάζ της Σιγκαπούρης περιλαμβάνει 7 Capesizes, 3 Handies και ένα Panamax Bulker.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2015, η δραστηριότητα κατεδάφισης του ξηρού χύδην είναι περίπου 3.300.000 DWT ανά μήνα, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO είναι ίσο με 20 εκατομμύρια DWT.
Ο Peter Sand, Ανώτερος Ναυτιλιακός Αναλυτής της BIMCO λέει:
“Καθώς ο χρόνος προχωρεί, η BIMCO αναμένει η πλευρά της ζήτησης να ενισχυθεί σε σχέση με τον αυξανόμενο όγκο. Αυτό θα επιδράσει θετικά στις συνθήκες της αγοράς, αλλά ταυτόχρονα θα περιορίσει επίσης τη δραστηριότητα κατεδάφισης. Σύμφωνα με την πρόσφατη προσαρμογή των προσδοκιών μας για τη δραστηριότητα κατεδάφισης το 2015, δεν βλέπουμε ένα νέο έτος-ρεκόρ, παρά την ισχυρή αρχή του έτους”.