Πτώση του Baltic Dry Index λόγω μειωμένης ζήτησης

nautilia_supramax_

O κύριος δείκτης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών του Baltic Exchange, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές για πλοία που μεταφέρουν ξηρά χύδην εμπορεύματα, έπεσε τη Δευτέρα, καθώς η ζήτηση μειώθηκε σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Ο γενικός δείκτης, που εκφράζει τα μέσα ημερήσια κέρδη των capesize, panamax, Supramax και Handysize πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, έπεσε οκτώ μονάδες (0,9%) στις 881 μονάδες.

Ο δείκτης των capesize απώλεσε 30 μονάδες (1,55%) στις 1.901 μονάδες.

Τα μέσα ημερήσια κέρδη για capesize πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, έπεσε από τα 223 δολάρια στα 13,511.

Ο δείκτης Panamax υποχώρησε, για ένατη συνεχόμενη συνεδρίαση, στους 699 πόντους, χάνοντας δύο μονάδες (0,29%).

Τα μέσα ημερήσια κέρδη για Panamaxes, τα οποία μεταφέρουν φορτία συνήθως 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα ή δημητριακών, έπεσε κατά 14 δολάρια στα 5.606 δολάρια.

Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης Handysize υποχώρησε κατά δύο μονάδες στις 390 μονάδες και ο δείκτης Supramax υποχώρησε κατά τρεις μονάδες στις 688 μονάδες.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘ERMIS’ και το ‘ALPINE TRADER’ 53.800 DWT (2009 – Jiangsu Eastern) αγοράστηκαν en bloc από Αμερικανικά συμφέροντα στα $ 20 εκ., το ‘GL OBAL ACE’ 52.301 DWT (2004 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 7.8 εκ. και το ‘LOTUS’ 52.416 DWT 52.416 DWT (2001 – Hyundai), Tess 52, αγοράστηκε από Έλληνες στα χαμηλά $ 6 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘NEW LAUREL’ 31.025 DWT (1999 – Hyundai) πουλήθηκε στα υψηλά $ 4.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα LR 1, το ‘GENMAR COMPANION’ και το ‘GENMAR COMPATRIOT’ 72.749 DWT (2004 – Dalian), πουλήθηκαν en bloc σε Γερμανικά συμφέροντα στα $ 22 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα Handysize, το ‘ELBANK ITALY’ 36.993 DWT (2006 – Hyundai), ICE 1A, αγοράστηκε από την Maersk Tankers στα $ 18 εκ. περίπου.