Οι αρχές της Κίνας αλλά και των ΗΠΑ συνεχίζουν να εξετάζουν εάν η συμμαχία- γίγας, μεταξύ των τριών κορυφαίων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, της λεγόμενης «Ρ3», προσκρούει σε θέματα μονοπωλίου.
Η απόφαση από το Πεκίνο δεν φαίνεται να εκδοθεί πριν από τον Μάϊο, γεγονός, που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τα σχέδια της δανέζικης Maersk, της ιταλο- ελβετικής Mediterranean Shipping Co και της γαλλικής CMA CGM αν και το «τρίο» πάντα έλεγε ότι για να οριστεί η ημερομηνία έναρξης της κοινής δράσης ήταν αναγκαία η λήψη κανονιστικής έγκρισης.
Πάντως, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ξεκίνησε, τις τελευταίες εβδομάδες, διαβουλεύσεις με διάφορες ομάδες, που εμπλέκονται στη ναυτιλιακή βιομηχανία και ήδη έχουν ζητηθεί απόψεις από τους Κινέζους φορτωτές, την Κινέζικη Ένωση Εφοπλιστών, τον φορέα των Λιμανιών και από τη Σαγκάη.
«Εκτιμούμε ότι η Ρ3 θα έχει πάνω από το 60% μερίδιο αγοράς στις εξαγωγές της Κίνας προς την Ευρώπη. Εμείς πιστεύουμε ότι οι εταίροι της Ρ3 δεν θα επιδιώξουν να ελέγξουν τις τιμές» δήλωσε στη LLOYDS LIST αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας των κινέζων φορτωτών Cai Jiangxiang
Οι εταίροι της συμμαχίας προτίθενται να λειτουργούν συνολικά ένα στόλο από περίπου 250 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,6 εκατ. teu και υπολογίζεται ότι θα έχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 50 % για την Ασία – Ευρώπη και 30 % στον Ειρηνικό..
Να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο είχε γίνει σύνοδος κορυφής στην Ουάσιγκτον ανάμεσα στις αρχές των ΗΠΑ, της ΕΕ και της Κίνας για να εξετάσουν το θέμα.