Δυο επιπλέον πλοία χάθηκαν στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, αυξάνοντας τις ανησυχίες για το μπαράζ πειρατικών επιθέσεων που εκτυλίσσεται τι τελευταίο χρονικό διάστημα στην περιοχή.
Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της Σιγκαπούρης (Information Fusion Centre- ΙFC), όλα τα πλοία της περιοχής πρέπει να βρίσκονται σε επιφυλακή για το τάνκερ Arsenal, το οποίο και αγνοείται.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του τάνκερ μεταφοράς προϊόντων, Global Marine Transport LPOC (Βιετνάμ), έχασε την επαφή με το πλοίο περίπου 12 ναυτικά μίλια από τη Μαλαισία χθες στις 17 Ιουνίου, 7:45 τοπική ώρα.
Ένα ρυμουλκό, το Pawai, συνόδευε το χωρητικότητας 1.832 dwt και κατασκευασμένο το 1976 ΜΤ Arsenal. Το νηολογημένο στην Ινδονησία τάνκερ είχε 12 μέλη του πληρώματος πάνω του και μετέφερε βενζίνη για κινητήρες, γεγονός που το μετατρέπει σε ένα δελεαστικό στόχο για πειρατές.
Την ίδια στιγμή, η περιφερειακή αντιπειρατική οργάνωση ReCAAP (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia) ενημέρωσε ότι το TB Manyplus 12 -ένα νηολογημένο στη Μαλαισία πλοίο της Highline Shipping Sdn Bhd- επίσης αγνοείται, μαζί με μια φορτηγίδα ρυμούλκησης, με τ’ όνομα Hub 18.
Αναχώρησαν από το Sibu, Sarawak (Ανατολική Μαλαισία) φορτωμένα με 138 κοντέινερς και ήταν καθ ‘οδόν προς το Port Klang. Είχαν σκοπό να φτάσουν στο λιμάνι στις 14 Ιουνίου, αλλά δεν έχουν φανεί ακόμα.
Ο ιδιοκτήτης του κατασκευασμένου το 2004 πλοίου έχασε την επαφή με το πλήρωμα στις 9 Ιουνίου περίπου 62 ναυτικά μίλια δυτικά της Tanjung Datu (Sarawak, Βόρνεο). Πάνω στο ρυμουλκό βρίσκονταν 11 μέλη του πληρώματος.
Σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ η Νοτιοανατολική Ασία έχει ξεπεράσει το Κέρας της Αφρικής ως το καυτό σημείο πειρατικών επιθέσεων παγκοσμίως, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα πειρατές κατέλαβαν ένα τάνκερ στα ανοικτά του Bintulu, κλέβοντας ένα εκατομμύριο λίτρα πετρελαίου, στην –μέχρι τότε- τελευταία από μια σειρά επιθέσεις στα νερά της.