ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σιγκαπούρη: Τα πληρώματα ευθύνονται για την πληθώρα ατυχημάτων

Ships anchor outside the harbour as they wait to berth at a port terminal, near the skydeck of the Marina Bay Sands hotel and casino, in Singapore

Το Ναυτικό και η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) ολοκλήρωσαν τις έρευνες τους για τα τρία διαφορετικά περιστατικά συγκρούσεων εμπορικών πλοίων μέσα και γύρω από το λιμάνι της Σιγκαπούρης που συνέβησαν μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων νωρίτερα αυτό το έτος, διαπιστώνοντας ότι το ανθρώπινο λάθος και οι λάθος χειρισμοί ήταν η κύρια αιτία και των τριών.

Μετά από τα τρία περιστατικά σύγκρουσης, καθένα από τα οποία κατέληξε σε πετρελαιοκηλίδα, οι κρατικές αρχές διεξήγαγαν έρευνες για τον προσδιορισμό των αιτίων των ατυχημάτων και για να διαπιστώσουν αν υπήρχε κάποιο συστημικό πρόβλημα που οδήγησε στη συγχρονισμένη έξαρση τέτοιων περιστατικών.

Πρόκειται για τα εξης τρία συμβάντα: Τη σύγκρουση στις 29 Γενάρη μεταξύ του με κινεζική σημαία κοντέινερσιπ Fei He, και του με σημαία Χονγκ Κονγκ δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών προϊόντων Lime Galaxy. Τη σύγκρουση στις 30 Ιανουαρίου μεταξύ του με σημαία Παναμά NYK Themis και μιας φορτηγίδας που σερνόταν από ρυμουλκό. Τέλος, τη σύγκρουση στις 10 Φεβρουαρίου μεταξύ ενός με σημαία Λιβερίας κοντέινερσιπ, του Hammonia Thracium, και του με σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών προϊόντων, Zoey. Και οι τρεις συγκρούσεις είχαν ως αποτέλεσμα τη διαρροή πετρελαίου, αλλά δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στα πληρώματα.

Το MPA διαπίστωσε ότι και στις τρία συμβάντα υπήρξε από το Κέντρο Ελέγχου (Port Operations Control Centre – POCC) έλλειψη επίγνωσης της κατάστασης των ομάδων γέφυρας, συμπεριλαμβανομένων των πιλότων, παρόλο που το POCC είχε παράσχει συμβουλές και προειδοποιήσεις για την κατάσταση της κυκλοφορίας στις ομάδες της γέφυρα. Το MPA ανέφερε ότι τα πλοία δεν έκαναν επίσης χρήση του Συστήματος Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS), της αυτοματης βοήθειας μέσω ρανταρ (Automatic Radar Plotting Aid – ARPA), του ρανταρ και του Ηλεκτρονικού Συστήματος Απεικόνισης Χαρτών και Πληροφοριών (Electronic Chart Display and Information System – ECDIS), μέχω των οποίων θα μπορούσαν να αποφύγουν τις συγκρούσεις.

Τα πειθαρχικά μέτραπου αρμόζουν θα πρέπει να ληφθούν κατά των μελών των ομάδων γέφυρας, συμπεριλαμβανομένων των πιλότων, για παράβαση των σχετικών κανονισμών, σύμφωνα πάντα με την MPA.

Το MPA διαπίστωσε επίσης ότι δεν υπήρξε σημαντική αύξηση του αριθμού των ατυχημάτων μεταξύ του 2007 και του 2013, ούτε ήταν εμφανής συσχέτιση της εμφάνισης των περιστατικών με την αύξηση της κίνησης των πλοίων στα Στενά της Σιγκαπούρης ή στο λιμάνι. Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αναφέρουν πως ο αριθμός των περιστατικών τα τελευταία χρόνια παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα με μέσο όρο περίπου 0,012 και 0,016 ανά 1.000 κινήσεις πλοίων στο λιμάνι και στα Στενά της Σιγκαπούρης.

Παράλληλα με την παρουσίαση των ευρημάτων του, το MPA προχώρησε σε έναν ενημερωτικό διάλογο με περισσότερους από 150 εκπροσώπους της ναυτιλιακής κοινότητας σχετικά με τα αναβαθμισμένα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.

“Το MPA δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και λαμβάνει σοβαρά υπόψη τυχόν επεισόδια στα ύδατα της Σιγκαπούρης”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του MPA, Andrew Tan. «Προχωρώντας προς τα εμπρός, θα συνεργαστoύμε ακόμα πιο στενά με όλους τους εταίρους της βιομηχανίας μας, για να επανεξετάσουμε τις διαδικασίες διαχείρισης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και να εφαρμόσουμε πρόσθετα μέτρα για την ενίσχυση της. Επίσης, δεν θα διστάσουμε να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα εναντίον εκείνων που παραβιάζουν τους κανονισμούς ασφαλείας μας”, πρόσθεσε.