Σιγή ασυρμάτου για την επιστροφή των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν

Ολοκληρώθηκε στο αγκυροβόλιο του λιμανιού του Πειραιά η επιχείρηση μετάγγισης 56.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου από το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο “Ice Energy” στο υπό σημαία Ιράν δεξαμενόπλοιο “Lana”.

Το “Ice Energy” έχει ήδη αποπλεύσει, ενώ το “Lana” είναι έτοιμο να φύγει μόλις ολοκληρωθεί ο εφοδιασμός του.

Η φόρτωση του “Lana” με το πετρέλαιο που είχε δεσμευτεί από τις ελληνικές αρχές ήταν η βασική προϋποθέση που θα άνοιγε τον δρόμο για την απελευθέρωση από την ιρανική κυβέρνηση των δύο υπό ελληνική σημαία πλοίων, “Delta Poseidon” της Delta Tankers συμφερόντων Διαμαντή Διαμαντίδη και “Prudent Warrior” της Polembros Shipping Limited του Σπύρου Πολέμη που τελούν υπό ομηρία ως αντίποινα για την κατάσχεση του ιρανικού πετρελαίου από τις ελληνικές αρχές εδώ και δυόμιση μήνες.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί κάποιο επίσημο χρονοδιάγραμμα αποδέσμευσης των τάνκερ ελληνικών συμφερόντων παρά την θετική εξέλιξη της ολοκλήρωσης της μετάγγισης του πετρελαίου. Αυτό δημιουργεί έντονη ανησυχία για την επιστροφή των 10 Ελλήνων ναυτικών –πολλοί από τους οποίους ήταν στο πρώτο ταξίδι της καριέρας τους- καθώς μέχρι και χθες το βράδυ δεν υπήρχε πράσινο φως από το Ιράν στις ελληνικές αρχές για την έναρξη των διπλωματικών διαδικασιών για τον απόπλου των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων.

Το συνολικό πλήρωμα και των δύο πλοίων είναι 49 ναυτικοί εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

Το ιστορικό

Το “Lana” το οποίο τότε ονομαζόταν “Pegas” είχε προσέγγισε την Κάρυστο τον περασμένο Απρίλιο, λόγω μηχανικής βλάβης, με τη βοήθεια ρυμουλκού μεταφέροντας 104.134 τόνους πετρελαίου ήταν υπό ρωσική σημαία. Κρατήθηκε από τις ελληνικές αρχές μετά από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι αρχές των ΗΠΑ στο πλαίσιο κυρώσεων σε βάρος του Ιράν.

Το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το υπ‘ αριθμόν 1/2022 βούλευμα το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έχει ζητήσει να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του.

Είχε ασκηθεί από την εταιρεία Times Navigation αίτημα αναίρεση στον Άρειο Πάγο, ωστόσο δεν δικαιώθηκε.

capital.gr

Διαβάστε ακόμα