Συμφωνεί η κυβέρνηση στην αύξηση της φορολόγησης των εφοπλιστών

tanker_

Διάλεξε μέσα από χιλιάδες προϊόντα μόνο με ένα κλικ!

Η ελληνική κυβέρνηση έχει υποσχεθεί να αυξήσει την φορολόγηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην τελευταία πρόταση που υπέβαλε προς τους ευρωπαίους δανειστές της την Πέμπτη.

Η ελληνική πρόταση έρχεται ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στα όρια της πτώχευσης έχοντας αθετήσει την υποχρέωση καταβολής 1,7 δις δολαρίων του χρέους της στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο οδήγησε σε μια σειρά από μέτρα ελέγχου κεφαλαίων (capital controls), καθώς οι τράπεζες είχαν ξεμείνει από ρευστότητα σε ευρώ.

Σύμφωνα με την τελευταία πρόταση, η Ελλάδα ζητάει ένα δάνειο 59 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αναχρηματοδότηση του χρέους της μέχρι το 2018 με αντάλλαγμα αυξήσεις φόρων στον τουρισμό και τις θαλάσσιες μεταφορές. Στα πρόσθετα μέτρα περιλαμβάνονται περικοπές αμυντικών δαπανών, ιδιωτικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και των περιφερειακών αερολιμένων.

Ο πρόεδρος του Eurogroup των υπουργών Οικονομικών επιβεβαίωσε την παραλαβή των εγγράφων, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει πριν γίνει η αξιολόγηση της πρότασης. Η κυβέρνηση της χώρας υποχρεούται επίσης να καθορίσει έναν κατάλογο άμεσων δράσεων που πρέπει να γίνουν πριν την έγκριση της οποιαδήποτε χρηματοδότησης.

Η Ελλάδα είχε ήδη κάνει τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με μια πρόταση για την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού πλαισίου φορολογίας για την εμπορική ναυτιλία και την αύξηση του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax), μετά το δημοψήφισμα για τα μέτρα λιτότητας που έλαβε χώρα στις 5 Ιουλίου.

Με βάση το ισχύον σύστημα, οι ναυτιλιακές εταιρείες απολαμβάνουν προσοδοφόρες φοροαπαλλαγές οι οποίες τους επιτρέπουν να καταβάλουν ένα εθελούσιο ποσό, κι όλα αυτά με στόχο τη διατήρηση των πλοίων ιδιοκτησίας τους στην Ελλάδα. Στο ισχύων καθεστώς δεν περιλαμβάνονται φόροι επί των κερδών για τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, όπως και φόροι επί των πωλήσεων πλοίων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του μετοχικού κεφαλαίου στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο και η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί μια σημαντική πηγή κέρδους για τη χώρα, καθώς συνεισφέρει στο 7,5% της ελληνικής οικονομίας.

Οι φόβοι που έχουν τεθεί από την Ένωση των Ελλήνων Εφοπλιστών είναι ότι τυχόν αύξηση της φορολόγησης θα αναγκάσει τους Έλληνες εφοπλιστές να εγκαταλείψουν τη χώρα και να μετακινηθούν αλλού. Ήδη ένας μικρός αριθμός Ελλήνων πλοιοκτητών έχουν έρθει σε επαφή με τις κυπριακές αρχές ζητώντας πληροφορίες για το φορολογικό σύστημα του νησιού.

Διαβάστε ακόμα