Στην τελική ευθεία η ανέλκυση του Concordia

minerva_marine_

H εγκατάσταση και του τελευταίου πλωτήρα (sponson), με το όνομα P1, στην αριστερή πλευρά του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα, όπως είχε προγραμματιστεί.

Τώρα, αφού προηγηθεί η έγκριση από το Παρατηρητήριο Παρακολούθησης, οι τεχνικοί μπορούν να αρχίσουν να δοκιμάζουν όλα τα συστήματα για την τελική ανέλκυση του Concordia.

“Μετά την εγκατάσταση και του τελευταίου sponson, μπορούμε να αρχίσουμε την αντίστροφη μέτρηση για την ανέλκυση και την οριστική αποχώρηση του ναυαγίου από το νησί Giglio”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Costa Crociere Michael Thamm.

“Τώρα όλες οι ενέργειές μας επικεντρώνονται στην επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της πρωτοφανούς μηχανολογικής πρόκλησης να τηρηθεί μια συγκεκριμένη δέσμευση: Να μετακινηθεί το ναυάγιο του Concordia, το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τα αυστηρότερα περιβαλλοντικά πρότυπα και πρότυπα ασφαλείας”.

Ένα σύνολο από 30 πλωτήρες έχει τοποθετηθεί και στις δύο πλευρές του Concordia. Όταν ξεκινήσει η λειτουργία ανέλκυσης, αυτοί σταδιακά θα αδειάσουν από νερό έρματος μέσω ενός ελαστικού συστήματος που θα παρέχει έτσι την απαραίτητη άνωση για να ανελκυθεί το ναυάγιο.

Στο τέλος αυτής της επιχείρησης το ναυάγιο θα έχει ένα βύθισμα περίπου 18,5 μέτρων. Στη συνέχεια, το Concordia θα αφήσει το νησί Giglio και θα ρυμουλκηθεί στη Γένοβα, για να διαλυθεί και να ανακυκλωθεί, μια μετακίνηση που η Greenpeace θεωρεί ότι ενέχει περιβαλλοντικούς κινδύνους.