Στο «μικροσκόπιο» των λιμενικών αρχών έχουν μπει τα πλοία της ακτοπλοΐας για την ενίσχυση της ασφάλειας των ταξιδιών και την αποτροπή βλαβών, που σύμφωνα με καταγγελίες στη Βουλή, καμιά φορά είναι και «μαϊμού».
«Τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα και οξύνονται και από τα υπερμεγέθη σε ηλικία και υποσυντήρητα ακτοπλοϊκά πλοία –άνω των τριάντα ετών- με συχνές βλάβες, καθυστερήσεις –σκόπιμες ή όχι, να το λέμε και αυτό- αλλά και με μεγάλους κινδύνους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, μιλώντας στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.
Στην απάντησή του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας υπογράμμισε ότι μόλις λίγες ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων επανέφερε τον θεσμό των έκτακτων ελέγχων πλοίων, που είχε ατονήσει για περισσότερο από μια δεκαετία.
Αναλυτικά, η βουλευτής του ΚΚΕ έκανε εκτενή αναφορά στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, που προέρχονται από την ηλικία των πλοίων, λέγοντας τα εξής:
«Τα νησιά Λήμνος, Αη Στράτης, Ικαρία, Σάμος, Φούρνοι κ.λπ. είναι σχεδόν απομονωμένα, ενώ η διάρκεια ενός ταξιδιού, παραδείγματος χάριν με το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ ξεπερνά τις είκοσι δύο ώρες. Δηλαδή, τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα και οξύνονται και από τα υπερμεγέθη σε ηλικία και υποσυντήρητα ακτοπλοϊκά πλοία –άνω των τριάντα ετών- με συχνές βλάβες, καθυστερήσεις –σκόπιμες ή όχι, να το λέμε και αυτό- αλλά και με μεγάλους κινδύνους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».
«Όμως, ενώ συμβαίνουν όλα αυτά προκλητικά, την ίδια στιγμή επιδοτείτε με τον κρατικό προϋπολογισμό τους εφοπλιστές, χωρίς να έχουν καμία δέσμευση ως προς τις υποχρεώσεις τους στους ναυτεργάτες. Η πολύχρονη πείρα δείχνει και επιβεβαιώνει ότι όσο τα πλοία είναι στα χέρια των εφοπλιστών τόσο η ανάπτυξη της οικονομίας και της ναυτιλίας έχουν κριτήριο το κέρδος και όχι τις ανάγκες των ναυτεργατών, των επιβατών και των νησιωτών και αυτά τα προβλήματα θα οξύνονται», υπογράμμισε η κ. Μανωλάκου.
Στην απάντησή του ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι «από πολύ νωρίς –δέκα, δώδεκα μέρες μετά την ανάληψη της Υπουργίας- επαναφέραμε ένα θεσμό που είχε καταργηθεί πάνω από οκτώ-δέκα χρόνια, των τακτικών ετήσιων ελέγχων, όπου εν όψει του Πάσχα και του καλοκαιριού σε όλα τα πλοία, με απόφασή μου στις 10.2.2015, να γίνονται έκτακτοι έλεγχοι σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας»
«Ο θεσμός υπήρχε δέκα χρόνια πριν και είχε πάψει να υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια. Τον επαναφέραμε και θα τον διατηρήσουμε και θα προσπαθήσουμε να αναβαθμίσουμε και τη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων, ώστε να είναι όσο γίνεται καλύτερος ο έλεγχος. Ήδη προλάβαμε μερικά περιστατικά, που θα μπορούσαν να αποδειχθούν επικίνδυνα κατά τη διάρκεια των πλόων. Αυτό αναφέρεται στην ασφάλεια», ανέφερε ο κ. Δρίτσας.