Στο νερό το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που κατασκεύασε η Κίνα

Με την πραγματοποίηση τελετών η Κίνα γιόρτασε την κατασκευή του πρώτου μεγάλου κρουαζιερόπλοιου της, μετά την σχεδόν δεκαετή προσπάθειά της να αναπτύξει την εγχώρια βιομηχανία κατασκευής κρουαζιερόπλοιων. Στις 17 Δεκεμβρίου, το πρώτο μεγάλο εγχώριας κατασκευής κρουαζιερόπλοιο της χώρας επίπλευσε για πρώτη φορά.

Το κρουαζιερόπλοιο, το οποίο λέγεται ότι έχει ολοκληρωθεί κατά 55 τοις εκατό, επιπλέει και θα προσδεθεί σε προβλήτα του ναυπηγείου όπου θα συνεχιστούν οι εργασίες στο εσωτερικό.

Με τον λεπτομερή σχεδιασμό έγινε το πρώτο βήμα για την κατασκευή του κρουαζιερόπλοιου και το οποίο ήταν και το πιο σημαντικό για την είσοδο της χώρας στη νέα αγορά. Η προσπάθεια για την είσοδο της χώρας στην βιομηχανία κρουαζιέρας ξεκίνησε το 2013 και ακολούθησε το επόμενο έτος με συμφωνία μεταξύ της Carnival Corporation, της Fincantieri και του Lloyd’s Register για συνεργασία για την ανάπτυξη της βιομηχανίας. Η επίσημη παραγγελία για δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια 135.000 τόνων δόθηκε τον Νοέμβριο του 2018 για μια κοινοπραξία μεταξύ της Carnival Corporation και της China State Shipbuilding Corporation (CSSC).

Τα δύο κρουαζιερόπλοια βασίζονται στο σχέδιο κλάσης Vista για την Carnival που αναπτύχθηκε από την Fincantieri. Το ιταλικό ναυπηγείο συμβουλεύεται την CSSC για το έργο. Κάθε κρουαζιερόπλοιο θα έχει μήκος 323 μέτρα, πλάτος 37 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 8,5 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι 22,6 κόμβοι. Τα πλοία θα φιλοξενούν έως και 5.246 επιβάτες το καθένα ενώ οι ανέσει, οι οποίες προσαρμόζονται στην κινεζική αγορά, θα περιλαμβάνουν χώρο ψυχαγωγίας με μεγάλο κέντρο παραστατικών τεχνών, μεγάλα εστιατόρια, εξειδικευμένα εστιατόρια, διάφορα μπαρ, καφέ, εμπορικές πλατείες, διαδρόμους τέχνης. παιδικά κέντρα, σπα και νερό.

«Ως ένας από τους πιο δύσκολους τύπους πλοίων στο σχεδιασμό και την κατασκευή, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια είναι τα μόνα πλοία υψηλής τεχνολογίας και υψηλής προστιθέμενης αξίας που η Κίνα δεν έχει ακόμη κατακτήσει», δήλωσε η CSSC περιγράφοντας το αντικείμενο του κατασκευαστικού έργου. Τόνισαν ότι ο αριθμός εξαρτημάτων του μεγάλου κρουαζιερόπλοιου είναι πενταπλάσιος από αυτόν των άλλων έργων. Μόνο η καλωδίωση, όπως είπαν, φτάνει τα 2.600 μίλια και οι συνολικές ώρες εργασίας για ολόκληρο το πλοίο ισοδυναμούν με 20 φορές σε σχέση με αυτές ενός Capesize φορτηγού πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου.

Η Waigaoqiao Shipbuilding της China State Shipbuilding Corporation έκοψε τον πρώτο χάλυβα για το νέο κρουαζιερόπλοιο τον Οκτώβριο του 2019 και ξεκίνησε τη συναρμολόγηση πριν από ένα χρόνο. Το ναυπηγείο έπρεπε να αναπτύξει νέες εγκαταστάσεις για κάθε στάδιο του έργου. Αναμένουν να παραδώσουν το πρώτο πλοίο τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ως το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας κρουαζιερόπλοιων στην Κίνα, την περασμένη εβδομάδα, ο Ιταλικός νηογνώμονας RINA χορήγησε την πρώτη, κατ’ αρχήν έγκριση για ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου στην Κίνα. «Αυτό είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μεγάλης κλίμακας με ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας που η Κίνα ανέπτυξε και σχεδίασε ανεξάρτητα, σπάζοντας τον μακροπρόθεσμο τεχνικό αποκλεισμό και το μονοπώλιο των ξένων χωρών», δήλωσε η CSSC που έλαβε το AIP.

Ο σχεδιασμός είναι για ένα κρουαζιερόπλοιο χωρητικότητας 150.000 τόνων. Η CSSC παρείχε λίγες ακόμη πρόσθετες λεπτομέρειες: «Η αναλογία χώρου επιβατών, η αναλογία πληρώματος επιβατών, η αναλογία δωματίου στο μπαλκόνι, ο δημόσιος χώρος επιβατών, η ταχύτητα, η χωρητικότητα επιβατών και άλλοι τεχνικοί δείκτες έχουν επιτευχθεί όλοι». Είπαν επίσης ότι μεγάλα τμήματα του κινεζικού κρουαζιερόπλοιου θα προμηθεύονται από εγχώριες εταιρείες καθώς συνεχίζουν να αναπτύσσουν τον ρόλο τους στον κλάδο.

Διαβάστε ακόμα