ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα εμπορικά πλοία του 2030 θα είναι έξυπνα, πράσινα και δικτυωμένα

ploia_tou_mellontos_

Διάλεξε μέσα από χιλιάδες προϊόντα μόνο με ένα κλικ!

Η ναυτική τεχνολογία του 2030 θα συνδυάζει τις εξελίξεις από πολλούς επιστημονικούς κλάδους, με τρόπους που θα μπορούν να μετατρέψουν το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία των εμπορικών πλοίων μέσα από την ένταξη των ατόμων, του λογισμικού και του τεχνολογικού υλικού, σύμφωνα με την έκθεση “Τάσεις της Παγκόσμιας Ναυτιλιακής Τεχνολογίας 2030” που δημοσιεύθηκε από την LLOYD’S REGISTER (LR).

Η έκθεση, ένα πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ LLOYD’S Register, QinetiQ και του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, εξετάζει τη μετασχηματιστική επίδραση 18 τεχνολογιών στο σχεδιασμό πλοίου, τη ναυτική δύναμη και τη χρήση του χώρου των ωκεανών, καθώς η κατανόηση των ωκεανών του κόσμου είναι πιο απαραίτητη από ποτέ ώστε να διασφαλίσει το μέλλον του πλανήτη μας, αναφέρει η LR.

Αυτές οι 18 τεχνολογίες είναι η ρομποτική, οι αισθητήρες, η ευρεία ανάλυση δεδομένων, η πρόωση και η τροφοδοσία, τα προηγμένα υλικά, το “έξυπνο πλοίο”, τα αυτόνομα συστήματα, η προηγμένη παραγωγή, η βιώσιμη παραγωγή ενέργειας, η ναυπηγική βιομηχανία, η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα, η ενεργειακή διαχείριση, ο κυβερνητικός και ηλεκτρονικός πόλεμος, η θαλάσσια βιοτεχνολογία, η αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή, η μεταλλευτική εκμετάλλευση του βάθους των ωκεανών, η ανθρώπινη αυξητική, και η επικοινωνία.

Η έκθεση εντοπίζει δύο ομάδες τεχνολογικών οδηγών: Εκείνους που θα μεταμορφώσουν τον σχεδιασμό των πλοίων και θα κατασκευάσουν χώρο – οδηγώντας στην εξέλιξη της κατασκευής των πλοίων, της πρόωσης και της τροφοδοσίας και της ανάπτυξης των έξυπνων πλοίων. Και οι τεχνολογίες που θα οδηγούν στην ασφάλεια, στις εμπορικές και λειτουργικές επιδόσεις – όπως είναι τα προηγμένα υλικά, η ευρεία ανάλυση δεδομένων, οι επικοινωνίες, οι αισθητήρες και η ρομποτική.

Η LR ήταν ο κορυφαίος εταίρος στα εμπορικά ναυτιλιακά τμήματα της έκθεσης και επικεντρώθηκε σε οκτώ τεχνολογίες που θα μετατρέψουν την εμπορική ναυτιλία: τη ρομποτική, τους αισθητήρες, την ευρεία ανάλυση δεδομένων, την πρόωση και την τροφοδοσία, τα προηγμένα υλικά, το “έξυπνο πλοίο”, τη ναυπηγική βιομηχανία, και τις τεχνολογίες της επικοινωνίας.

Η έκθεση παρουσιάζει Technomax σενάρια για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς φυσικού αερίου. Τα σενάρια Technomax δεν είναι σκεπτικά πλοίων, αλλά δίνουν μια ένδειξη των δυνατοτήτων μέγιστης τεχνολογικής αναβάθμισης που σχετίζονται με τους τέσσερις αυτούς ναυτιλιακούς τομείς.

Τα Technomax πλοία θα είναι πιο έξυπνα, κατευθυνόμενα μέσω δεδομένων, πιο πράσινα, με ευέλικτες επιλογές τροφοδοσίας, πλήρως συνδεδεμένα με ασύρματες συνδέσεις επί του σκάφους, και ψηφιακά συνδεδεμένα μέσω παγκόσμιων δορυφόρων, σύμφωνα με την έκθεση.

Τα Technomax πλοία θα απαιτήσουν θεμελιώδεις αλλαγές όσον αφορά το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα σχεδιαστούν από τεχνολογικά προηγμένους ναυπηγούς, παραγγελθούν και λειτουργήσουν από ιδιοκτήτες που θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και θα ενισχύσουν τα διαπιστευτήριά εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους, αναφέρει η έκθεση.

Ο Tom Boardley, Διευθυντής Ναυτιλίας της LR, δήλωσε: “Η ναυτιλία είναι πιθανό να εξελιχθεί γρήγορα τώρα. Αυτή η εξέλιξη είναι πιθανό να είναι άνιση, ενώ μιας και το 2030 δεν είναι πολύ μακριά, πιστεύουμε ότι η ναυτιλία είναι πιθανό να έχει αλλάξει σημαντικά”.