Τα φορτηγά πλοία μπορούν να γλιτώσουν χιλιάδες δολαρία παρακάμπτοντας τη διώρυγα του Σουέζ.

suez_canal_crossingΗ χαμηλή τιμή του πετρελαίου, επιτρέπει στα φορτηγά πλοία να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς στα κανάλια του Παναμά αλλά και του Σουέζ σύμφωνα με μια νέα αναφορά.

Η μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε αυτό το μήνα, από αναλυτές της εταιρίας ναυτιλιακών αναλύσεων και μελετών Sealntel αναφέρει ότι από τον Οκτώβρη του περασμένου έτους, 115 πλοία τα οποία μετέφεραν φορτία από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη και προς την ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, έπλευσαν προς τη Νότιο Αφρική στο δρόμο της επιστροφής αντί να περάσουν μέσα από το κανάλι του Σουέζ. Η μελέτη βρήκε ότι η πτωτική τάση στη τιμή του πετρελαίου σημαίνει ότι η μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την αφρικανική ήπειρο είναι μια βιώσιμη λύση ακόμα και με μεγαλύτερη ταχύτητα πράγμα το οποίο εξισώνει σε χρόνο το πέρασμα μέσα από το κανάλι του Σουέζ.

Σύμφωνα με τη Sealntel, η χρήση της διαδρομής προς τη Νότια Αφρική μπορεί να μειώσει κατά μέσο όρο 235.000 δολάρια τα έξοδα ανά ταξίδι, πράγμα το οποίο μπορεί να δώσει μια μεγάλη ανάσα στις ναυτιλιακές εταιρίες.

«Περαιτέρω κέρδη μπορούν να επιτευχθούν αν τα φορτηγά έπιαναν ενδιάμεσα λιμάνια εξυπηρετώντας τοπικές ανάγκες στο ταξίδι της επιστροφής» αναφέρει η μελέτη.

Αυτά τα νέα βέβαια δεν είναι καλά τόσο για το κανάλι του Σουέζ, όσο και του Παναμά μιας που και στα 2 έχουν ξοδευτεί μεγάλα ποσά για τη βελτίωση των υπηρεσιών τους. Το περασμένο χρόνο, η Αίγυπτος ολοκλήρωσε μια προέκταση 8.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο κανάλι έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα «δυο λωρίδων κυκλοφορίας» και να μειωθεί ο χρόνος αναμονής.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, από τις αρμόδιες Αρχές της Διώρυγας του Σουέζ, ο συνολικός αριθμός πλοίων που διέσχισαν το κανάλι, αυξήθηκε κατά 2% το 2015 σε αριθμό 17.483 πλοίων. Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων χύδην φορτίου και των κοντέινερ, έπεσε κανά 5.7% και 3.1% αντίστοιχα.

Τα φορτηγά πλοία είναι ζωτικής σημασίας για τη διώρυγα του Σουέζ, η Sealntel αναφέρει ότι τα πλοία που ταξιδεύουν από προς την ανατολική ακτή της Αμερικής πληρώνουν κατά μέσο όρο 465.000 δολάρια για το πέρασμα τους από το κανάλι.

«Αν τα κανάλια θελήσουν να αλλάξουν την οικονομική τους πολιτική, αυτό σημαίνει ότι το κανάλι του Παναμά θα πρέπει να μειώσει τις χρεώσεις κατά περίπου 30% ενώ το κανάλι του Σουέζ κατά 50%» σημειώνει η μελέτη.

Η απόφαση για τη χρήση της διαδρομής από τη Νότιο Αφρική θα έχει επίσης μεγάλη περιβαλλοντολογική επίδραση. Η Sealntel υπολόγισε ότι αύξηση στη κατανάλωση καυσίμων θα προσθέσει εκπομπές 6.800 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ανά ταξίδι.