Τα κινεζικά ναυπηγεία κλείνουν λόγω έλλειψης κέρδους

Ένα από τα μεσαίου μεγέθους ναυπηγεία της Κίνας, τοTianjin Xingang Ship Heavy Industry, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει όλες τις δραστηριότητες από τα τέλη Οκτωβρίου. Η διάλυση της εταιρείας έρχεται παρά την πρόσφατη αναζωπύρωση των παραγγελιών πλοίων και τη συνολική ηγετική θέση της Κίνας στον κλάδο.

Το Διεθνές Κέντρο Έρευνας Θαλάσσιων Πληροφοριών της Σαγκάης ανέφερε ότι το ναυπηγείο κλείνει για δεύτερη φορά στην ιστορία του λόγω μεγάλων οικονομικών χρεών. Ανέφεραν ότι τα ανεπαρκή κέρδη από τις ναυπηγικές δραστηριότητες τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στην απόφαση να σταματήσουν οι δραστηριότητες. Το ναυπηγείο ανακοίνωσε ότι έχει λύσει τις συμβάσεις εργασίας του με τους εργαζόμενους και θα σταματήσει όλες τις δραστηριότητες και την παραγωγή του μέχρι το τέλος του μήνα.

Η Tianjin Xinjiang είχε μεταφέρει τις δραστηριότητές της το 2017, εστιάζοντας τόσο στην κατασκευή νέων πλοίων έως 500.000 τόνους όσο και στην επισκευή πλοίων για πλοία έως 300.000 τόνους.

Το ναυπηγείο ήταν σε λειτουργία από το 1940, και είχε αναδιοργανωθεί προηγουμένως πριν από περίπου είκοσι χρόνια. Δήλωσε πτώχευση το 2000, αλλά ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση των εργασιών το επόμενο έτος.

ΤοTianjin Xingang Ship Heavy Industry ολοκλήρωσε την κατασκευή του Global Mercy 39.000 τόνων για τη Stena RoRo τον Ιούνιο του 2021. Το πλοίο, το οποίο είναι το μεγαλύτερο πολιτικό νοσοκομειακό πλοίο στον κόσμο, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2022. Ειδικά ο σχεδιασμός για τα πλοία Mercy, χαρακτηρίζονται ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά πλοίο στο είδος του. Διαθέτει έξι χειρουργικές αίθουσες, 200 κλίνες, εργαστήριο, γενικά εξωτερικά ιατρεία και οφθαλμολογικές κλινικές. Η συνολική έκταση του νοσοκομειακού τμήματος είναι πάνω από 6967 τετραγωνικά μέτρα.

Το ναυπηγείο ολοκλήρωσε επίσης την κατασκευή δύο φορτηγών χύδην φορτίου 210.000 dwt που κατασκευάστηκαν για την COSCO Shipping Bulk Transportation Co. Το ναυπηγείο ανέφερε ότι ο σχεδιασμός των πλοίων ενσωμάτωσε την τεχνολογία «ευφυΐα, πράσινο, προστασία του περιβάλλοντος, εξοικονόμηση ενέργειας και αξιόπιστη».

Οι αναφορές υποδεικνύουν ότι οι δραστηριότητες του ναυπηγείου πιθανότατα θα χωριστούν σε άλλα μέρη της κινεζικής κρατικής εταιρείας China State Shipbuilding Corporation, η οποία έχει επίσης υποβληθεί σε αναδιοργάνωση για τη βελτίωση των οικονομικών της. Η ναυπηγική δραστηριότητα της Tianjin αναμένεται να αναληφθεί από τη ναυπηγική βιομηχανία Dalian ενώ η επιχείρηση κατασκευής πλοίων θα γίνει μέρος της ναυπηγικής Shanhaiguan.

Διαβάστε ακόμα