Τα κράτη θέλουν τους ναυτικούς να εμβολιάζονται με το εμβόλιο της επιλογής τους!

Για άλλη μια φορά, οι ναυτικοί φαίνεται να είναι τα θύματα της έλλειψης σεβασμού από τους ηγέτες των κρατών και τη ναυτιλιακή βιομηχανία, κάτι το οποίο έγινε ιδιαίτερα εμφανής κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων και όχι μόνο.

Η διαδικασία του εμβολιασμού που αντιμετωπίζει η βιομηχανία αρχίζει να πλήττει τον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου σύμφωνα με την INTERCARGO, τον οργανισμό που εκπροσωπεί τους πλοιοκτήτες ξηρού χύδην φορτίου. «Βλέπουμε ορισμένες χώρες και πιο συγκεκριμένα τους λιμένες να υποδηλώνουν ότι όλο το πλήρωμα σε ένα πλοίο θα πρέπει να εμβολιαστεί ως προϋπόθεση για την είσοδο στα λιμάνια του, και μάλιστα να επιμένει σε μια συγκεκριμένη μάρκα εμβολίου. Αυτό είναι φυσικά ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη βιομηχανία στο σύνολό της, όταν εξετάζουμε το υψηλό ποσοστό των ναυτικών που προέρχονται από αναπτυσσόμενες χώρες χωρίς καθόλου πρόσβαση σε κανένα εμβόλιο», λέει ο Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO. «Ωστόσο, ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου φέρει το βάρος αυτής της αβεβαιότητας λόγω της φύσης της επιχείρησής του. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου πάνε σε πολλά περισσότερα λιμάνια σε σχέση με άλλα πλοία διαφορετικού είδους και άρα βρίσκονται στο έλεος της πολιτικής εμβολιασμού, που ισχύει στο λιμάνι που πάνε για να φορτώσουν και να εκφορτώσουν».

Πρόσθεσε: «Ενώ τα μάτια του κόσμου ήταν στραμμένα στην κατάσταση στο κανάλι του Σουέζ, μια πολύ πραγματική κρίση ξεδιπλώθηκε πίσω από τα παρασκήνια, χωρίς να το προσέξουν και να το αγνοήσουν τα ΜΜΕ παγκοσμίως. Οι προσπάθειες του IMO και των παγκόσμιων ναυτιλιακών οργανισμών πρέπει να διαπερνούν όχι μόνο κάθε τομέα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αλλά επιπλέον απαιτείται επείγουσα δράση εκτός της σφαίρας της ναυτιλιακής βιομηχανίας από όλους τους κυβερνητικούς ηγέτες στο υψηλότερο επίπεδο. Ο συντονισμός ενός παγκόσμιου προγράμματος εμβολιασμού για τους ναυτικούς στο πλαίσιο του ΠΟΥ και η διάθεση εγκεκριμένων από τον ΠΟΥ εμβολιασμών στους ναυτικούς στη χώρα καταγωγής τους είναι επείγουσα προτεραιότητα. Επιπλέον, οι καθολικές δεσμεύσεις για συλλογική δράση είναι επιτακτικές για την επίλυση της ανθρωπιστικής κρίσης στη θάλασσα σχετικά με τις αλλαγές πληρωμάτων για να διατηρηθεί το παγκόσμιο εμπόριο σε κίνηση».

Οι εταιρείες μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι οι άξονες της διεθνούς ναυτιλίας, που παρέχουν βασικά αγαθά και εξυπηρετούν τις βασικές ανάγκες του κόσμου για τη διατήρηση της ζωής και της ευημερίας. Στον τομέα των χύδην μεταφορέων, υπάρχουν σχεδόν 12.000 πλοία που απασχολούν πάνω από 300.000 ναυτικούς παγκοσμίως, πάνε σε περισσότερα από 1.500 λιμάνια σε όλο τον κόσμο σε μη τακτικά ταξίδια, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη.

Η INTERCARGO απηχεί τις πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα του IMO Kitack Lim ότι τα ζητήματα σχετικά με τον εμβολιασμό πρέπει να επιλυθούν και προειδοποιεί ότι η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων δεν έχει τελειώσει ακόμη. Επίσης, οι επικεφαλής πέντε οργανισμών των Ηνωμένων Εθνών ζητούν να δοθεί προτεραιότητα στους εργαζόμενους στις θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές για τον εμβολιασμό για τον COVID19, δεδομένου του βασικού τους ρόλου στην υποστήριξη του παγκόσμιου εμπορίου, που είναι απαραίτητος για μια βιώσιμη κοινωνικοοικονομική ανάκαμψη. Ενώ ο αριθμός των ναυτικών που απαιτούν επαναπατρισμό μετά την ολοκλήρωση των συμβάσεών τους έχει μειωθεί τους τελευταίους μήνες, υπάρχουν ακόμη περίπου 200.000 ναυτικοί που περιμένουν την επιστροφή στα σπίτια και τις οικογένειές τους. Ένας ίσος αριθμός περιμένει στην στεριά για να δουλέψει.

Ο Δημήτρης Φαφαλιός προσθέτει: «Η INTERCARGO συμμετέχει σε μια κοινή βιομηχανική ομάδα εμβολιασμού, με επικεφαλής το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας, με στόχο την παροχή σαφών λύσεων και πρακτικής καθοδήγησης στην ολοένα και πιο περίπλοκη κατάσταση που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Η ομάδα έχει εκπονήσει καθοδήγηση σχετικά με τα νομικά θέματα, την ευθύνη και τα θέματα ασφάλισης που προκύπτουν από τον εμβολιασμό των ναυτικών και εργάζεται επίσης για την ανάπτυξη ενός προκαταρκτικού καταλόγου λιμένων εμβολιασμού. «Οι ναυτικοί που δεν έχουν ακόμη μπορέσει να εμβολιαστούν θα πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν από και προς τη χώρα κατοικίας τους και τον τόπο εργασίας τους χωρίς περιορισμούς».

Η INTERCARGO πιστεύει ότι οι παγκόσμιοι ηγέτες πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί ορίζονται και αντιμετωπίζονται ως βασικοί εργαζόμενοι και έχουν πρόσβαση σε πρόγραμμα εμβολιασμού με προτεραιότητα. ότι δεν χάνουν τον εμβολιασμό ενώ ταξιδεύουν για να εργαστούν και ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στον απαιτούμενο αριθμό δόσεων εντός των χρονικών ορίων που συνιστά ο ΠΟΥ.

Οι ηγέτες των κυβερνήσεων πρέπει να δεσμευτούν για συλλογική δράση και να αναλάβουν την ευθύνη αυτών που δεν εκτιμούν ότι η ευημερία των ναυτικών δεν είναι μόνο ανθρωπιστικό ζήτημα, αλλά ότι οι ναυτικοί είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση του παγκόσμιου εμπορίου.

Διαβάστε ακόμα