ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα ναύλα των τάνκερ θα πέσουν προς το τέλος του 2016

tanker_crude_oil
Οι τιμές των ναύλων των τάνκερ αναμένεται να παραμείνουν σταθερές κατά τους πρώτους μήνες του 2016, αλλά με τη μαζική εισροή νέων πλοίων υπολογίζεται να “μαλακώσουν” προς το τέλος του έτους, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Tanker Forecaster, που δημοσιεύτηκε από την παγκόσμια ναυτιλία εταιρεία παροχής συμβούλων Drewry.

Τέσσερις σημαντικοί παράγοντες οδήγησαν στο μεγάλο άλμα στα κέρδη της βιομηχανίας τάνκερ το 2015: η ισχυρή ανάπτυξη στο εμπόριο πετρελαίου, η βραδεία επέκταση του στόλου της, μια απότομη αύξηση στην πλωτή αποθήκευση και οι χαμηλότερες τιμές καυσίμων. Η προμήθεια κατά τονάζ, που έχει αυξηθεί με αργό ρυθμό τα τελευταία χρόνια, αναμένεται να επιταχυνθεί τα επόμενα δύο χρόνια με τις παραδόσεις τάνκερ προϊόντων πετρελαίου, καθώς και τάνκερ αργού.

Την ίδια στιγμή, μια σταδιακή μείωση της πλωτής αποθήκευσης προς φυσιολογικά επίπεδα θα αυξήσει τη διαθέσιμη ποσότητα για θαλάσσιο εμπόριο. Η ζήτηση για χωρητικότητας αναμένεται να αυξηθεί σε μέτρια επίπεδα στα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η αύξηση των εμπορικών συναλλαγών θα είναι υποτονική. Ως αποτέλεσμα, η χωρητικότητα που χρησιμοποιείται στην αγορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να μειωθεί σε σχέση με τα υψηλά επίπεδα που είδαμε το 2015 με εντονότερη αύξηση της προσφοράς πλοίων σε σχέση με τη ζήτηση.

Οι υψηλές τιμές των ναύλων που η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει δει τον τελευταίο καιρό είναι πιθανό να μειωθούν από το 2016, καθώς η ζήτηση πλοίων αναμένεται να μειωθεί ως αποτέλεσμα της εκτενούς αποθεματοποίησης. Τα ποσοστά χρήσης των πλοίων αναμένεται επίσης να μειωθούν, καθώς η υψηλή προμήθεια του στόλου θα συνοδευτεί από τη μείωση της ζήτησης πλοίων. Η προμήθεια του στόλου αναμένεται να αυξηθεί λόγω των υψηλών παραδόσεων, των υποτονικών διαλύσεων και της επιστροφής των σκαφών από την πλωτή αποθήκευση. Για το σκοπό αυτό, οι πλοιοκτήτες πρέπει να μετριάσουν την κατασκευαστική δραστηριότητα, καθώς οι συνεχόμενες παραγγελίες θα βάλουν τα ναύλα υπό πίεση κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης περιόδου.
crude_tanker_utilisation

“Η ραγδαία αύξηση των αποθεμάτων αναμένεται να περιορίσει την ανάπτυξη του εμπορίου το 2016, δεδομένου ότι θα μειώσει τις ανάγκες για εισαγωγές”, δήλωσε ο Rajesh Verma, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για τον ναυτιλιακό τομέα των τάνκερ.

“Κοιτάζοντας περαιτέρω μπροστά και με τη συνακόλουθη μείωση της χρησιμοποίησης της χωρητικότητας, οι ναύλοι αναμένεται να μειωθούν κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Ωστόσο, παρά την πτώση στις τιμές των ναύλων στην αγορά spot, τα κέρδη των τάνκερ θα εξακολουθούν να είναι ελκυστικά, χάρη στη συνεχιζόμενη ύφεση στις τιμές των καυσίμων”, πρόσθεσε ο Verma.