Κίνηση- ματ στον χώρο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δρομολόγησε ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράφοντας στο περιθώριο της έκθεσης «Ποσειδώνια 2014» μνημόνιο συνεργασίας με το Lloyd’s Register και τα κορεάτικα ναυπηγεία Daewoo για την έναρξη υλοποίησης ενός πιλοτικού προγράμματος κατασκευής μεγάλου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο το φυσικό αέριο.
«Πιστεύουμε ότι οι ανταγωνιστικές τιμές του φυσικού αερίου και η δημιουργία των αναγκαίων υποδομών, παγκοσμίως, ανεφοδιασμού πλοίου με φυσικό αέριο, θα γίνουν πραγματικότητα μέσα στα επόμενα 5 με 10 χρόνια. Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι» δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Capital Ship Management, Βαγγέλης Μαρινάκης.
Να σημειωθεί, δε, ότι η Capital παρουσίασε για πρώτη φορά πιστοποιητικό από τον Lloyd’s Register για τον καθορισμό προτεραιοτήτων και την εφαρμογή βασικών αρχών και στόχων της στρατηγικής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τα αειφόρα Συστήματα Θαλασσίων Μεταφορών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα εξεταστεί από κοινού από τις Capital, LR και Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) το φυσικό αέριο ως καύσιμο και συγκεκριμένα:
• Τις προδιαγραφές της τεχνολογίας και το κόστος, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων,
• Τις πιθανές επιπτώσεις στην ασφάλεια της χρήσης του για ένα πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, του οποίου ο σχεδιασμός θα γίνει με τη συμβολή και των τριών εταίρων.
Η επιτυχία των μελετών θα οδηγήσει στην κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 14.000 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέϊνερ), όπως έγραψε , στις 4/6, η βρετανική ναυτιλιακή εφημερίδα lloydslist.
«Η Capital Ship Management πιστεύει ακράδαντα ότι τα οφέλη από τη μείωση των οξειδίων του θείου και των οξειδίων του αζώτου και ενδεχομένως η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κάνει το φυσικό αέριο ως καύσιμο πλοίων μια ελκυστική επιλογή», ανέφερε ο κ. Μαρινάκης.
Και πρόσθεσε:
«Πιστεύουμε ότι η ανταγωνιστική τιμολόγηση του φυσικού αερίου και η επαρκής παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο μπορούν να είναι μια πραγματικότητα εντός πέντε έως δέκα ετών. Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι και εμείς χαιρετίζουμε την ευρεία υποστήριξη, που το LR και η DSME, μπορούν να προσφέρουν για να μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε πιο βιώσιμες λύσεις στη ναυτιλία».