Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των ναυτικών στα σχέδια της κυβέρνησης για κατάργηση του ειδικού φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για τους ναυτικούς. Ένα φορολογικό καθεστώς με τεράστιες εισφορές που ήδη δεν τιμάει τους ναυτικούς οι οποίοι φέρνουν εκατομμύρια συναλλάγματος σε ετήσια βάση.
Η επίθεση στο ναυτικό επάγγελμα συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς από ανθρώπους άσχετους με την θάλασσα που σκοπό έχουν μόνο να καταστρέψουν και αυτόν τον κλάδο της χώρας μας. Κατέστρεψαν την εκπαίδευση, τις συντάξεις και τώρα ισοπεδώνουν και τα μισθολόγια, τα οποία είχαν ήδη μειωθεί σε σημαντικό βαθμό λόγο της υπέρογκης φορολόγησης. Να σημειώσουμε ότι οι Έλληνες ναυτικοί και με τις υπάρχουσες εισφορές έχουν φτάσει στα όρια τους, και θα πρέπει να το λέμε αυτό για να μη νομίζουν ότι τρόμε κουτόχορτο ή ότι πλέον το έχουμε καταπιεί και εμπεδώσει.
Την ίδια στιγμή λοιπόν οι ναυτικοί αναρωτιούνται και απορούν γιατί να πρέπει να πληρώνουν τόσα χρήματα σε φορολογικές εισφορές την στιγμή:
– Που φέρνουν ¨ζεστό χρήμα¨ στην χώρα τους δουλεύοντας σε όλα τα πέρατα του κόσμου.
– Που λείπουν από την Ελλάδα 6-7 -8 ή και περισσότερους μήνες τον χρόνο.
– Που πολλοί από αυτούς εργάζονται σε πλοία με ξένη σημαία και δεν έχουν καμία σχέση με το ελληνικό κράτος, το οποίο έχουν και νταβατζή στο κεφάλι τους.
– Που στις περισσότερες χώρες του κόσμου η φορολογία των ναυτικών είναι ελάχιστη ή και τίποτα.
– Που η κυβέρνηση τους εξισώνει με την εργασία στην στεριά, που δεν διαφωνούμε ότι είναι δύσκολη, αλλά όπως και να το δούμε καμία σχέση δεν έχει.
– που οι συντάξεις τους έχουν πάει κοντά στα 1000 ευρώ το μήνα.
Κατάντησαν τον Έλληνα ναυτικό να παίρνει λιγότερα χρήματα από τον φιλιπινέζο ναυτικό!!! Ακούγεται απίστευτο αυτό αλλά ισχύει και είναι πέρα για πέρα αλήθεια. Κοιτώντας τους μισθούς των φιλιπινέζων αξιωματικών μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας διαπίστωσα τα εξής. Ο φιλιπινέζος υποπλοίαρχος και 2ος μηχανικός έχουν μισθό 8,500 δολάρια ή 7,700 ευρώ, την στιγμή που ο Έλληνας των αντίστοιχων θέσεων, μετά τις κρατήσεις, δεν παίρνει παραπάνω από 7,500 ευρώ!!! Ναι κύριοι εκεί μας φτάσατε. Και όσοι υποστηρίζουν ότι οι Φιλιππίνες είναι τριτοκοσμική χώρα καλό θα ήταν να ξανασκεφτούνε την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στην Ελλάδα εν έτη 2016…
Με μια ματιά στα σχόλια στο διαδίκτυο καταλαβαίνεις εύκολα την αγανάκτηση των Ελλήνων ναυτικών. Καταλαβαίνεις επίσης ότι πολλοί στεριανοί έσπευσαν να κατηγορήσουν τους ναυτικούς ότι πρέπει να πληρώσουν επιτέλους και αυτοί. Προφανώς και έχουν άγνοια για το τι προσφέρει ο Έλληνας ναυτικός στην χώρα του και σίγουρα δεν είναι υπεύθυνοι αυτοί για την άγνοια τους. Δεν τους κατηγορώ, γιατί στην ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ποτέ κανείς από αυτούς που κυβέρνησαν δεν ασχολήθηκαν σοβαρά με τη ναυτιλία και δεν εξήγησαν στους Έλληνες πολίτες τις δυσκολίες του επαγγέλματος και το κέρδος που έχουμε σαν χώρα από αυτό.
Οι κρατήσεις για 7 μήνες μπάρκο για έναν Πλοίαρχο και Α μηχανικό είναι περίπου 22,000-25,000 εκτός των κρατήσεων του ΝΑΤ. Πως λοιπόν τα απαιτούν αυτά από τον Έλληνα ναυτικό την στιγμή που αυτός μπαρκάρει σε πλοία με ξένη σημαία και δεν έχει καμία σχέση με το ελληνικό κράτος; Το οποίο ελληνικό κράτος του δίνει 1,000 ευρώ σύνταξη τον μήνα με υποτυπώδης περίθαλψη, εκπαίδευση για τα πεδία του και γενικά με δημόσιες υπηρεσίες τριτοκοσμικών χωρών;
ΔΗΛΑΔΗ, ΜΕ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΡΑ…
Ζητάνε από έναν νέο ναυτικό που έχει μπροστά του 30-35 χρόνια εργασίας περίπου 600,000-700,000 ευρώ!!! Την στιγμή που θα του δίνουν 12,000 ευρώ το χρόνο σύνταξη!!! Να τονίσουμε ότι στα 600,000-700,000 ευρώ δεν συμπεριλαμβάνονται οι κρατήσεις του ΝΑΤ που είναι περίπου 600 ευρώ τον μήνα, τα οποία είναι μόνο το ένα τρίτο αφού τα υπόλοιπα τα πληρώνει ο εφοπλιστής για εμάς. Δηλαδή μιλάμε για άλλα 120,000-150,000 ευρώ από την τσέπη του ναυτικού! Σύνολο; 720,000-850,000 ευρώ!!! Έλεος!
Με το νέο φορολογικό που θέλουν να περάσουν ο Έλληνας ναυτικός δεν θα παίρνει τίποτα!! Το κράτος με τσαμπουκά θα του τα παίρνει όλα.
Τώρα πολλοί ρωτούν για το τι γίνεται από εδώ και πέρα.
Πρώτα από όλα όλοι μας θα πρέπει να αντιδράσουμε λέγοντας στα γραφεία των ναυτιλιακών ότι ο Έλληνας ναυτικός έχει ήδη φτάσει στα όρια του από το υπάρχον σύστημα φορολόγησης και τυχόν νέες αυξήσεις στις εισφορές του θα σημάνει και το τέλος της Ελληνικής σημαίας, διότι δεν θα πηγαίνει κανείς εκεί πέρα. Δυστυχώς εμάς δεν μας ακούει κανείς, μόνο τους εφοπλιστές μπορούν να ακούσουν και να πάρουν στα σοβαρά τις συνέπειες που θα έχει το νομοσχέδιο.
Δεύτερον. Επιτέλους θα πρέπει να κινηθούν δυναμικά όλες μας οι ενώσεις. Και κυρίως όχι τώρα το καταχείμωνο… Η αν θέλετε καλύτερα, και τώρα αλλά κυρίως εκεί που θα τους πονέσει. Καταλαβαίνω ότι κάποιοι συνάνθρωποι μας θα ταλαιπωρηθούν αλλά δεν υπάρχει άλλη λύση. Από την άλλη, αν δεν μπορούν οι ενώσεις να ανταπεξέλθουν ας παραιτηθούν και ας αναλάβουν κάποιοι άλλοι οι οποίοι μπορούν.
Το τρίτο είναι κάτι το οποίο συζητιέται καιρό και πλέον φαίνεται να είναι και η μοναδική λύση στην προσπάθεια των κυβερνήσεων για την καταστροφή της Ελληνικής ναυτιλίας και του Έλληνα ναυτικού. ΝΟΜΙΜΗ μετανάστευση σε χώρες οι οποίες η φορολογία βοηθάει τους ναυτικούς και το κράτος τους ανταμείβει για το δύσκολο και ιδιαίτερο επάγγελμα ενώ ταυτόχρονα αναγνωρίζει και την θετική πλευρά το να φέρνει ο ναυτικός ζεστό χρήμα στη χώρα τους. Λύση για τα διπλώματα που τόσοι συνάδελφοι ανησυχούν υπάρχει, αρκεί κάποιος να σκεφτεί πόσοι οι οποίοι δεν είναι Έλληνες πολίτες φοιτούν και έχουν διπλώματα από ελληνικά ναυτιλιακά ιδρύματα…
Κάποτε λέγαμε ότι τα βαπόρια έχουν προπέλες και πάνε όπου θέλουνε. Πλέον μας έφτασαν στο σημείο να πούμε πως και εμείς έχουμε προπέλες και πάμε όπου θέλουμε….