Η Ελλάδα μπορεί να παλεύει με την κρίση χρέους, όμως, οι εφοπλιστές της παραμένουν πρώτη δύναμη στον κόσμο, γράφει το περιοδικό TIME, καθώς κορυφαίοι επιχειρηματίες του κλάδου συνοδεύουν τον πρωθυπουργό στο ταξίδι του στην Κίνα.
“Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αψηφούν σχεδόν κάθε στερεότυπο με το οποίο έχουν συνδεθεί οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια. Είναι σούπερ-ανταγωνιστικοί σε μία πραγματικά παγκοσμιοποιημένη αγορά, οι οικογενειοκρατικές δομές τους αποτελούν μια αναντικατάστατη πηγή δύναμης αντί για αδυναμίας και στο θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ ηπείρων είναι ισχυροί υπέρμαχοι της ελεύθερης αγοράς, την ώρα που στην Ελλάδα, οι περισσότεροι κλάδοι δυσκολεύονται υπό το βάρος της υπερβολικής ρύθμισης και των εμποδίων στον ανταγωνισμό”, γράφει το TIME.
Μάλιστα, σε αντίθεση με τα όσα γράφουν οι τίτλοι των δημοσιευμάτων τα τελευταία χρόνια, στη ναυτιλία, και ειδικά στον κλάδο των κοντέινερς, οι καλά τοποθετημένοι Έλληνες σώζουν τα γερμανικά ναυτιλιακά funds, που λόγω κακοδιαχείρισης βρέθηκαν εκτεθειμένα στην παγκόσμια κρίση που έπληξε τον κλάδο το 2008 και τώρα ξεπουλάνε τα πλοία τους αντί εξευτελιστικών τιμών, προσθέτει το δημοσίευμα.
Η ελληνική ναυτιλία βοήθησε αλλά και ωφελήθηκε από την άνοδο της Κίνας, κατά την τελευταία δεκαετία. Υπολογίζεται ότι το 2007, στο αποκορύφωμα της κινεζικής άνθησης, το 60% των αναγκών της χώρας σε πρώτες ύλες μεταφέρονταν από ελληνικά πλοία.
“Είμαστε οι ταξιτζήδες της παγκόσμιας ναυτιλίας. Είμαστε σε μεγάλο βαθμό ελεύθεροι απο μακροπρόθεσμα συμβόλαια -σε αντίθεση, για παράδειγμα, με τους Ιάπωνες- και μπορούμε να πάμε εκεί που μας πηγαίνουν οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για κέρδη”, εξηγεί στο TIME ο Θανάσης Μαρτίνος, της Eastern Mediterranean Maritime.
Όμως, όπως σημειώνει το περιοδικό, στην Ελλάδα, υπάρχουν απειλητικές ενδείξεις στον ορίζοντα για τη ναυτιλιακή ελίτ, καθώς το προνομιακό φορολογικό καθεστώς που απολάμβανε εδώ και δεκαετίες, αμφισβητείται τόσο από το ΣΥΡΙΖΑ όσο και από την ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα για τον ανταγωνισμό.
Ο Μαρτίνος, πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξος για τις μελλοντικές σχέσεις ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τη ναυτιλιακή κοινότητα. “Η αντίληψη της κοινής γνώμης και της πολιτικής τάξης -και του ΣΥΡΙΖΑ- είναι ότι η ναυτιλία ωφελεί την Ελλάδα. Στα καφενεία, ακόμα και στα μικρότερα χωριά, ο κόσμος το γνωρίζει αυτό και δεν θα ρίσκαρε να χάσει αυτά τα οφέλη”, λέει.
newmoney.gr