Η φινλανδική εταιρεία μηχανικής Wartsila έχει, μέσω του έργου της Busser, εισαγάγει την έννοια του “Ultra Slow Steaming” (“εξαιρετικά αργή πλεύση”) για να ακολουθήσει τις πρόσφατα παρατηρούμενες τάσεις στην ποντοπόρο ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία είναι στραμμένη προς πιο αργές, μεγαλύτερες και πιο απλές επιχειρήσεις.
Η έννοια του “Ultra Slow Steaming” της Wartsila βασίζεται στα μεγάλα πλοία που φέρνουν την οικονομία κλίμακας και τις σταθερές διαδρομές που μπορεί να είναι μακρές, αλλά απρόσβλητες από απρόσμενες καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με τον Teus van Beek, Γενικό Διευθυντή Αγοράς, Ανάπτυξης & Καινοτομίας της Wartsila, το “Ultra Slow Steaming” είναι μια σταθερή επιλογή, όταν δεν απαιτείται ψύξη ή άλλη τροφοδοσία για να κρατήσει το φορτίο σε καλή κατάσταση, και το ίδιο το φορτίο δεν χρειάζεται πολλή προσοχή. Επιπλέον, το συγκεκριμένο πλοίο δεν απαιτείται να είναι ιδιαίτερα υψηλής τεχνολογίας.
Στο “Slow Steaming”, σκόπιμα επιβραδύνετε η ταχύτητα του πλοίου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμη και σε μια αδύναμη αγορά εμπορευματικών μεταφορών, η προσέγγιση αυτή επιτρέπει τη διατήρηση της κερδοφορίας, την απορρόφηση της χωρητικότητας και τη μείωση της κατανάλ ηωσης καυσίμων και των εξόδων σε καύσιμα, αναφέρει η Wartsila.
Ο Ανώτερος Διευθυντής Ανάπτυξης της Wartsila Henning von Wedel εξηγεί ότι Wartsila εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο μη επανδρωμένων πλοίων “Ultra Slow Steaming”, δεδομένου ότι η μείωση του κόστους είναι ακριβώς αυτό που θέλουν οι πελάτες. Παρ ‘όλα αυτά, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο.
“Ένας από τους παράγοντες είναι το λειτουργικό κόστος του πλοίου, και ένα άλλο είναι το εργατικό κόστος. Όσο βραδύτερα πας, τόσο χαμηλότερο είναι το λειτουργικό κόστος, και, αντίθετα, το εργατικό κόστους αυξάνεται με μικρότερη ταχύτητα”, αναφέρει ο von Wedel, προσθέτοντας ότι υπάρχουν επίσης πρόσθετοι παράγοντες κόστους – όπως το οικονομικό κόστος για το φορτίο και τους ναύλους – που επίσης αυξάνονται καθώς η ταχύτητα κατεβαίνει.
Πολλοί άνθρωποι στη ναυτιλιακή βιομηχανία πιστεύουν ότι οι αυτοματοποιημένες μεταφορές είναι η απάντηση στα σενάρια μείωσης του κόστους στο μέλλον. Ο Von Wedel παρατηρεί ότι υπάρχει, ωστόσο, μια ισχυρή τάση που εξουδετερώνει την αυτοματοποιημένη προοπτική: το ίδιο το μέγεθος των πλοίων αυξάνεται.
“Το βλέπουμε αυτό όχι μόνο στην αγορά containership, αλλά και στην αγορά υγρού και χύδην φορτίου. Τα κρουαζιερόπλοια επίσης όλο και μεγαλώνουν. Η πρόκληση είναι – πέρα από την οικονομία του μεγέθους – να πείσουμε τους πελάτες μας ότι το θέμα είναι πιο πολύπλοκο και απαιτεί να δούμε ολοκληρωμένες προτάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν το κόστος ναυπήγησης και λειτουργίας των πλοίων, και λαμβάνοντας σ’ αυτό το σημείο υπ’ όψιν μόνο το κόστος πληρωμής των πληρωμάτων προσφέρουμε μια πολύ κοντόφθαλμη οπτική για το ζήτημα αυτό”, λέει ο von Wedel.