Το AIDA είναι το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο το ανεφοδιάστηκε με βιοκαύσιμο, πραγματοποιώντας έτσι την επέκταση των βιοκαυσίμων, η οποία έτυχε ευρείας υποστήριξης στην εμπορική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιήθηκε στο AIDAprima της AIDA Cruises της Carnival Corporation, και παρέχει ένα σχέδιο για την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στον ευρύτερο τομέα της κρουαζιέρας.
Η AIDA είναι εδώ και πολύ καιρό η πρωτοπόρος στις δοκιμές της Carnival Corporation με τις νέες ιδέες για εναλλακτική ενέργεια και βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης. Το 125.500 τόνων AIDAprima έγινε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που χρησιμοποίησε καύσιμο LNG το 2016.
Κατασκευασμένο από την ιαπωνική Mitsubishi, το πλοίο διαθέτει κινητήρες MaK από την Caterpillar, συμπεριλαμβανομένου ενός κινητήρα διπλού καυσίμου 12 V που μπορεί να τροφοδοτεί το κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι.
Η AIDA το χρησιμοποίησε ως πεδίο δοκιμών για την ισχύ του καυσίμου LNG το AIDAprima, το οποίο εφοδιάστηκε από βυτιοφόρα σε διαφορά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Αμβούργου. Ενώ το AIDAprima και το αδελφό του πλοίο AIDAperla δεν διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης LNG, άνοιξαν το δρόμο για το AIDA 1018 και το AIDAnova, το πρώτο κρουαζιερόπλοιου που μπορεί να πλεύσει με LNG.
Το μήκους 299 μέτρων AIDAprima, ανεφοδιάστηκε με αναμεμειγμένο βιοκαύσιμο από 100 τοις εκατό βιώσιμες πρώτες ύλες, όπως χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (MGO), κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Ρότερνταμ στις 21 Ιουλίου.
Το καύσιμο προμηθεύτηκε από την ολλανδική εταιρεία βιοκαυσίμων GoodFuels.
Τώρα που πραγματοποιήθηκε ο πρώτος ανεφοδιασμός ενός πλοίου που πραγματοποιεί κανονικά τα ταξίδια του, οι εταιρείες δήλωσαν ότι η συνεργασία τους θα αναπτυχθεί σε μακροπρόθεσμη βάση. Το AIDAprima αυτή τη στιγμή πλέει σε επταήμερης κρουαζιέρες από το Αμβούργο με στάσεις στο Southampton, τη Χάβρη και το Zeebrugge.
Αυτός ο πρώτος ανεφοδιασμός με βιοκαύσιμα με την AIDA Cruises, σηματοδοτεί ένα συναρπαστικό βήμα προς τα εμπρός στην πορεία της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας κρουαζιέρας, αποδεικνύοντας ότι τα βιώσιμα βιοκαύσιμα είναι μια ασφαλής, τεχνικά βιώσιμη και βολική επιλογή για δραστική μείωση των εκπομπών από επιβατηγά πλοία», δήλωσε ο Dirk Kronemeijer, Διευθύνων Σύμβουλος. της GoodFuels.
Είμασταν στην ευχάριστη θέση να δουλέψουμε μαζί με τους trail-blazers της AIDA Cruises τους τελευταίους μήνες για να κάνουμε αυτό πραγματικότητα και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε ξανά στο μέλλον.”
Η AIDA είχε δοκιμάσει προηγουμένως τη χρήση αναγεννημένων βιοκαυσίμων σε κινητήρες ντίζελ μαζί με ερευνητικούς εταίρους στο Πανεπιστήμιο του Ρόστοκ. Η εταιρεία κρουαζιέρας ολοκλήρωσε επίσης την εγκατάσταση της πρώτης κυψέλης καυσίμου στο κρουαζιερόπλοιο AIDAnova.
Η εταιρεία θέτει επίσης σε λειτουργία στο AIDAprima αυτό που αποκαλεί το μεγαλύτερο σύστημα αποθήκευσης μπαταριών στην βιομηχανία της κρουαζιέρας με χωρητικότητα 10 μεγαβατώρες.
Συγκριτικά, τα νορβηγικά παράκτια κρουαζιερόπλοια της Havila έχουν αυτήν τη στιγμή χωρητικότητα μπαταρίας 6,1 μεγαβατώρες. Η AIDA εστιάζει στην επέκταση και στην αυξημένη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά ενώ βρίσκεται στο λιμάνι.