Το αλκοόλ, ένα tablet και η έλλειψη οπτήρα ήταν οι αιτίες της θανατηφόρας σύγκρουσης στη Βαλτική θάλασσα

Η υπηρεσία διερεύνησης θαλάσσιων ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου (MAIB) εξέδωσε την έκθεσή της για τη θανατηφόρα σύγκρουση μεταξύ του υπό σημαία Ηνωμένου Βασιλείου φορτηγού πλοίου Scot Carrier και της φορτηγίδας Karin Høj στη Βαλτική Θάλασσα.

Η σύγκρουση έγινε νωρίς το πρωί στις 13 Δεκεμβρίου του 2021, στην περιοχή δίπλα στο σύστημα διαχωρισμού κυκλοφορίας Bornholmsgat, στα ανοιχτά της νότιας ακτής της Σουηδίας, έχοντας ως αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους δυο μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στην φορτηγίδα.

Σύμφωνα με την έκθεση, δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τους αξιωματικούς φυλακής των δυο πλοίων στην επερχόμενη σύγκρουση ούτε ληφθήκαν έγκαιρα μέτρα για την αποτροπή αυτής.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι ο αξιωματικός φυλακής του Scot Carrier άλλαξε πορεία χωρίς να είναι σίγουρος εάν ήταν ασφαλές να το κάνει. Δεν υπήρχαν οπτήρες σε κανένα πλοίο και η προσοχή του αξιωματικού του Scot Carrier είχε αποσπαστεί από τη χρήση του προσωπικού του tablet. Διαπιστώθηκε επίσης ότι μπορεί να ήταν και υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ο αξιωματικός του Scot Carrier συνελήφθη και αργότερα ομολόγησε την ενοχή του στην κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Καταδικάστηκε σε 1,5 χρόνο φυλάκιση.

Η MAIB έκανε συστάσεις στην διαχειρίστρια εταιρεία του Scot Carrier να επανεξετάσει τα αποτελέσματα των επιθεωρησεων σχετικά με τις διαδικασίες που αφορούν τη ναυσιπλοΐα, ώστε να καθορίσει τις πρόσθετες ανάγκες εκπαίδευσης που ενδεχομένως χρειάζονται.

Έγινε επίσης σύσταση στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του Karin Høj να παρακολουθεί στενά τον αριθμό του πληρώματος ώστε να να διασφαλίζεται ανά πάσα στιγμή ότι υπάρχει επαρκές διαθέσιμο προσωπικό.

Επιπλέον, η Υπηρεσία Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής συμβουλεύει τη ναυτιλιακή βιομηχανία ότι η τοποθέτηση οπτήρα κατά τις βράδυνες ώρες και κατά την περιορισμένη ορατότητα είναι υποχρεωτική όταν ένα πλοίο βρίσκεται στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά και σε όλα τα πλοία που έχουν υψωμένα την σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η έκθεση τονίζει τη σημασία της τοποθέτησης πρόσθετου ατόμου στη γέφυρα ως μέτρο ασφαλείας για τη ναυσιπλοΐα και τονίζει τους κινδύνους απόσπασης της προσοχής από τα καθήκοντα τήρησης φυλακής. Συνιστά επίσης στις ναυτιλιακές εταιρείες να προτρέπουν τα πληρώματα τους να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις και να διαθέτουν αποτελεσματικές μεθόδους για να διασφαλίζουν ότι θα υπάρχει πρόσθετη επιφυλακή τη νύχτα και σε περιοχές με περιορισμένη ορατότητα.

«Οι διεθνείς απαιτήσεις είναι σαφείς ότι η τοποθέτηση ενός επιπλέον ατόμου στη γέφυρα ως οπτήρα είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Ωστόσο, αυτή η έρευνα είναι μία από τις πολλές που διαπίστωσαν ότι οι αξιωματικοί φυλακής ήταν μόνοι στη γέφυρα κατά την διάρκεια της νύχτας», δήλωσε ο επικεφαλής επιθεωρητής θαλάσσιων ατυχημάτων της MAIB, Andrew Moll OBE.

«Η έκθεση κάνει μια σύσταση στον Οργανισμό Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής να διευκρινίσει στη ναυτιλιακή βιομηχανία ότι η τοποθέτηση οπτήρα τη νύχτα και σε περιορισμένη ορατότητα αποτελεί απαίτηση για τα βρετανικά πλοία και όλα τα πλοία που πλέουν στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου».

Διαβάστε ακόμα