Το πλήρωμα του Ever Given μπορεί να παραμείνει παγιδευμένο στο πλοίο για χρόνια!

Μπορεί τα φώτα της δημοσιότητας να έχουν σβήσει από το Ever Given, αλλά το πλοίο συνεχίζει να βρίσκεται στο ίδιο σημείο κράτησης του, στη λίμνη Great Bitter, στη μέση του καναλιού του Σουέζ μετά από σχεδόν ένα μήνα. Το πλήρωμα το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται παγιδευμένο στο πλοίο ανησυχεί πολύ για αυτή την κατάσταση, καθώς δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια συμφωνία μεταξύ της Αιγύπτου και των ιδιοκτητών του Ever Given σύντομα. Μέχρι να υπάρξει συμφωνία, το πλήρωμα θα παραμείνει κολλημένο εκεί, κάτι το οποίο θα μπορούσε να κρατήσει για χρόνια!

Προφανώς, δεν είναι ασυνήθιστο τα μέλη του πληρώματος να παγιδεύονται σε πλοία λόγω διεθνών ναυτικών διαφορών. Ο Guardian αναφέρει λεπτομερώς την τύχη ενός ναυτικού ο οποίος παραμένει σε ένα πλοίο μόνος του για σχεδόν δυο χρόνια! Και όλα αυτά μόλις 50 μίλια νότια από το σημείο όπου κρατείται το Ever Given. Επιτρέπεται μόνο να φύγει από το πλοίο για δυο ώρες και αυτό για να πάρει φαγητό και νερό!!

Είναι απροσδόκητα συνηθισμένο τα πλοία και τα πληρώματά τους πολλές φορές να εγκαταλείπονται λόγω εξαφανισμένων ιδιοκτητών, χρεών και προβλημάτων διαχείρισης. Είναι τόσο συνηθισμένο που ο διεθνής οργανισμός εργασίας διατηρεί βάση δεδομένων για περιπτώσεις εγκαταλελειμμένων ναυτικών.

Για την ITF και τους συνεργάτες του στην Εθνική Ένωση Ναυτικών της Ινδίας (NUSI), η προτεραιότητα στην περίπτωση του Ever Given είναι να διασφαλίσει ότι το πλήρωμα των 26 ατόμων από την Ινδία προστατεύεται καθώς μια νομική μάχη μαίνεται γύρω από το πλοίο.

Το πλήρωμα βρίσκεται στη μέση μιας νομικής διαμάχης μεταξύ της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, η οποία βασικά υποστηρίζει την αιγυπτιακή κυβέρνηση, τους ιδιοκτήτες του Ever Given, την ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen Kaisha Ltd και τους διαχειριστές του πλοίου, την Γερμανική εταιρεία που ονομάζεται Bernhard Schulte. Η αρχή του καναλιού απαιτεί αποζημίωση 916 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω του μπλοκαρίσματος, ενώ η Shoei Kisen αμφισβητεί αυτές τις κατηγορίες. Μέχρι να πληρώσει η εταιρεία, η κυβέρνηση της Αιγύπτου θα κρατήσει το πλοίο στη χώρα.

Ο πρόεδρος  της αρχής του καναλιού του Σουέζ, Osama Rabie, δήλωσε στην τοπική τηλεόραση ότι οι ιδιοκτήτες του Ever Given αμφισβητούν το μεγαλύτερο μέρος του τεράστιου ποσού και «δεν θέλουν να πληρώσουν τίποτα».

Η ναυτιλιακή ασφαλιστική εταιρεία που εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες του πλοίου UK P&I Club, δήλωσε: «Η Αρχή του καναλιού δεν έχει παράσχει λεπτομερή αιτιολόγηση για αυτό το εξαιρετικά μεγάλο πρόστιμο, το οποίο περιλαμβάνει αξίωση 300 εκατομμυρίων δολαρίων για τα έξοδα διάσωσης και αξίωση 300 εκατομμυρίων δολαρίων για απώλεια φήμης».

Ανέφερε επίσης ότι ο ισχυρισμός ότι το συμβάν είχε βλάψει τη φήμη του καναλιού αμφισβητείται. «Είμαστε επίσης απογοητευμένοι από τα σχόλια της αρχής του ότι το πλοίο θα κρατηθεί στην Αίγυπτο έως ότου καταβληθεί η αποζημίωση και ότι δεν θα επιτραπεί στο πλήρωμα να φύγει από αυτό.

Είναι κατανοητό ότι εύρεση κάποιας λύσης στο πρόβλημα και ο συμβιβασμός μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μπορεί να πάρει χρόνια, κάτι το οποίο είναι το τελευταίο που θα ήθελε το πλήρωμα του Ever Given. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλήρωμα έχει καλή διάθεση, αλλά ανησυχεί σύμφωνα με εκπροσώπους της Εθνικής Ένωσης Ναυτικών της Ινδίας, του συνδικάτου που εκπροσωπεί το πλήρωμα του Ever Given. Είναι καλό που αυτά τα παιδιά είναι μέλη μιας ένωσης, καθώς κανείς άλλος δεν τους σκέφτεται σε όλα αυτά.

Ο Mohamed Arrachedi, συντονιστής της ITF, δήλωσε ότι το καθεστώς των ναυτικών σπάνια αναγνωρίζεται παρά τον ουσιαστικό ρόλο τους στο παγκόσμιο εμπόριο. «Οι ναυτικοί δεν αποτελούν προτεραιότητα όταν υπάρχει σύγκρουση», είπε.

Η εγκατάλειψη συμβαίνει επίσημα όταν οι εφοπλιστές αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα επαναπατρισμού των ναυτικών, να πληρώσουν τους μισθούς τους και αποποιούνται των ευθυνών τους να παράσχουν υποστήριξη μετά από συνήθως δυο μήνες.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, υπήρξαν τουλάχιστον 31 περιπτώσεις εγκατάλειψης μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2020, που αφορούσαν 470 ναυτικούς. Ο ΙΜΟ έχει καταγράψει 438 περιπτώσεις που αφορούν 5.767 ναυτικούς από το 2004.

Διαβάστε ακόμα