«Το πλοίο υπέστη πιθανόν μπλακ αουτ και έχασε τον έλεγχο πριν την πρόσκρουση στην γέφυρα της Βαλτιμόρης»

Η γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε νωρίς σήμερα όταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali προσέκρουσε τον κύριο πυλώνα στήριξης.

Μέχρι στιγμής, δύο άτομα έχουν διασωθεί, ένα είναι σοβαρά τραυματισμένο ενώ οι αρχές εκτιμούν ότι επτά άνθρωποι αγνοούνται αυτή τη στιγμή, αν και ο αριθμός μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

Αυτό το περιστατικό είναι η πιο σοβαρή πρόσκρουση σε γέφυρα των ΗΠΑ από την καταστροφή της γέφυρας Tampa Skyway το 1980. Το συμβάν συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες καθώς το πλοίο απέπλεε από το λιμάνι. Στο πλοίο επέβαινε και πλοηγός.

Τα πρακτορεία αναφέρουν ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali «έχασε την πρόωση του» ενώ έβγαινε από το λιμάνι. Το πλήρωμα ειδοποίησε τους αξιωματούχους του Μέριλαντ ότι έχασαν τον έλεγχο του πλοίου, όπως αναφέρει το ABC News, επικαλούμενο μια ανεπίσημη έκθεση πληροφοριών των ΗΠΑ.

«Ο πλοίαρχος ειδοποίησε ότι έχασε τον έλεγχο του πλοίου και ότι ήταν πιθανή η πρόσκρουση με τη γέφυρα», ανέφερε το ABC επικαλούμενο την έκθεση της Υπηρεσίας Κυβερνοασφάλειας και Ασφάλειας Υποδομών. «Το πλοίο χτύπησε τη γέφυρα, προκαλώντας πλήρη κατάρρευση».

Σύμφωνα με τη Marine Traffic, το πλοίο αναχώρησε από το Seagirt Marine Terminal στο λιμάνι της Βαλτιμόρης περίπου στις 00:30 τοπική ώρα, πλέοντας βορειοδυτικά μετά το πυρηνικό πλοίο Savanah, και στη συνέχεια έστριψε νοτιοανατολικά για να αναχωρήσει από το λιμάνι, απελευθέρωσε τα ρυμουλκά και προσέκρουσε με τη γέφυρα περίπου 01:38.

Το πλοίο χτύπησε το νοτιοδυτικό πυλώνα στήριξης με ταχύτητα 7,6 κόμβων.

Κάμερες από την Υπηρεσία θαλάσσιας κυκλοφορίας κατέγραψαν πλάνα από τη σύγκρουση και την επακόλουθη κατάρρευση. Τα φώτα του πλοίου έσβησαν δύο φορές πριν από τη σύγκρουση, υποδεικνύοντας πιθανά προβλήματα στο μηχανοστάσιο. Η γρήγορη αποκατάσταση του φωτισμού θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι σημειώθηκε πλήρης διακοπή ρεύματος, και ξεκίνησε πολύ γρήγορα η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης ώστε να αποκαταστήσει τις βασικές ηλεκτρικές λειτουργίες και τον φωτισμό.

Χωρίς πρόωση ή ρυμουλκά, ένα πλοίο αυτού του μεγέθους είναι σχεδόν αδύνατο να σταματήσει.

Η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει το σύστημα πηδαλιουχίας, και τα ηλεκτρονικά όργανα διεύθυνσης και πλοήγησης. Το πλοίο φαίνεται να βγήκε εκτός της πορείας του λόγω του ανέμου και κατευθύνθηκε κατευθείαν προς τον πυλώνα της γέφυρας, κάτι που ενισχύει τα όσα λέγονται σχετικά με την απώλεια ρεύματος και άρα του συστήματος πηδαλιουχίας.

Τα πλοία δεν απαιτείται να έχουν συνοδεία ρυμουλκών όταν περνούν κάτω από τη γέφυρα Francis Scott Key, επομένως έχουν περιορισμένη ικανότητα να επιβραδύνουν μόνα τους εάν χάσουν την ισχύ τους και δεν μπορούν να αναποδήσουν.

Σύμφωνα με προηγούμενες φωτογραφίες, το πλοίο διαθέτει και bow thruster. Ωστόσο, αυτά δεν συνδέονται συνήθως με συστήματα τροφοδοσίας έκτακτης ανάγκης. Ακόμα κι αν ήταν συνδεδεμένο, δεν θα μπορούσε να βοηθήσει στο να αποφευχθεί η πρόσκρουση, αφού είναι σχεδιασμένα για να πραγματοποιούν ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα και έχουν περιορισμένη ικανότητα να γυρίζουν την πλώρη στον άνεμο όταν η ταχύτητα του πλοίου υπερβαίνει τους 5 κόμβους.

Οι πρώτες πρωινές φωτογραφίες του πλοίου δείχνουν ότι η αριστερή άγκυρα ποντίστηκε. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν έπεσε πριν από τη πρόσκρουση σε μια προσπάθεια επιβράδυνσης του πλοίου ή μετά από αυτή.

Κατέρρευσε γέφυρα στη Βαλτιμόρη μετά από την πρόσκρουση πλοίου, φόβοι για νεκρούς – Συγκλονιστικά βίντεο

Διαβάστε ακόμα