Το πρώτο φορτηγό πλοίο 209.000 dwt που κινείται με LNG ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι

Ο αυστραλιανός γίγαντας εξόρυξης BHP καλωσόρισε την παράδοση του Mount Tourmaline, του πρώτου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου στον κόσμο που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο.

Το νέο πλοίο, το οποίο θα μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα μεταξύ Δυτικής Αυστραλίας και Ασίας, είναι ένα από τα πέντε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax με κάθσιμο LNG που έχει ναυλώσει η BHP από την Eastern Pacific Shipping (EPS) για πέντε χρόνια.

Η BHP λέει ότι το πλοίο των 209.000 dwt είναι το πιο πράσινο και πιο αποτελεσματικό σε ολόκληρο τον στόλοφορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και είναι συμβατό με τον IMO 2030, οκτώ χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα!

Στο παρθενικό του ταξίδι, το Mount Tourmaline έφτασε στο λιμάνι Jurong στη Σιγκαπούρη για τον πρώτο ανεφοδιασμό του με φυσικό αέριο. Τον ανεφοδιασμό ανέλαβε το πρώτο πλοίο ανεφοδιασμού LNG στη Σιγκαπούρη, το FueLNG Bellina. Η διαχειρίστρια εταιρεία FueLNG, είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Shell Eastern Petroleum και της Keppel Offshore & Marine.

Μετά τον ανεφοδιασμό του με LNG, το πλοίο θα αναχωρήσει για το Port Hedland στη Δυτική Αυστραλία για την φόρτωση σιδηρομεταλλεύματος.

«Ο σημερινός ιστορικός ανεφοδιασμός LNG είναι περαιτέρω απόδειξη ότι η ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Αυτά τα πλοία διπλού καυσίμου LNG Newcastlemax αποτελούν παγκόσμια πρωτιά, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι αντιπροσωπεύουν μια αλλαγή κουλτούρας στη ναυτιλία και την εξόρυξη», δήλωσε ο Cyril Ducau, Διευθύνων Σύμβουλος της EPS.

Η BHP αναμένει ότι τα πλοία με καύσιμα LNG θα μειώσουν τις εκπομπές GHG κατά περισσότερο από 30 τοις εκατό σε ανά ταξίδι σε σύγκριση με ένα ταξίδι με συμβατικά καύσιμα. Θα συμβάλουν στον στόχο της εταιρείας για το 2030 να υποστηρίξει τη μείωση της έντασης των εκπομπών κατά 40% των ναυλωμένων πλοίων που μεταφέρουν τα προϊόντα της.

Η παράδοση του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου που κινείται με καύσιμο LNG αποτελεί μέρος των σχεδίων του γίγαντα εξόρυξης να γίνει ουδέτερος ως προς τον άνθρακα. Πέρυσι, η BHP συμμετείχε στην πρώτη θαλάσσια δοκιμή με χρήση βιοκαυσίμων σε ένα φορτηγό πλοίο, η οποία διεξήχθη στη Σιγκαπούρη.

Η εταιρεία λέει ότι διερευνά επίσης πρόσθετες συνεργασίες που επικεντρώνονται στην υποβοηθούμενη από τον αέρα πρόωση και στα μελλοντικά καύσιμα που παράγονται με ανανεώσιμες πηγές. Η εταιρεία αναμένει ότι μακροπρόθεσμα, νέα καύσιμα – όπως η πράσινη/μπλε αμμωνία ή η μεθανόλη – θα απαιτηθούν για την πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα.

Η BHP σκοπεύει να μειώσει τις εκπομπές GHG στο καθαρό μηδέν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της έως το 2050 (Πεδίο 1) και να συνεργαστεί με πελάτες και προμηθευτές για να υποστηρίξει τις δικές τους μειώσεις εκπομπών (Πεδίο 2 και 3). Πέρυσι, ο συνολικός αναφερόμενος κατάλογος εκπομπών GHG ήταν 418,7 εκατομμύρια τόνοι ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2-e).

Ως ένας από τους μεγαλύτερους ναυλωτές ξηρού χύδην φορτίου στον κόσμο, οι θαλάσσιες μεταφορές των προϊόντων της εταιρείας αποτελούσαν περίπου το ένα τοις εκατό όλων των εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία.

Διαβάστε ακόμα