Λόγω του ότι η απομάκρυνση του ναυαγίου θα είναι πολύ δαπανηρή και πολύ επικίνδυνη, οι αρχές αποφάσισαν ότι θα ήταν καλύτερο να αφήσουν τη φύση να καταστρέψει ό,τι έχει απομείνει από τη μπάριζα πετρέλευσης.
Οι γαλλικές αρχές επέλεξαν το λιγότερο χειρότερο σενάριο. Το ναυάγιο θα παραμείνει στο Pointe du Tremblet, όπου το Tresta Star προσάραξε στις αρχές Φεβρουαρίου ενώ προσπαθούσε να γλιτώσει από τον τροπικό κυκλώνα Batsirai στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού.
Είχαν πέσει στο τραπέζι κάποιες επιλογές όπως η απομάκρυνση των συντριμμιών από θάλασσα, αλλά λόγω της συνεχούς αποθαλασσίας σε εκείνη την περιοχή αυτή επιλογή απορρίφτηκε. Η απομάκρυνση από την ξηρά επίσης εγκαταλείφθηκε καθώς ο δρόμος για βαριά μηχανήματα για πρόσβαση στο ναυάγιο θα χρειαζόταν δύο ολόκληρα χρόνια για να κατασκευαστεί. Η Kommer Tanis λέει ότι μέρος του πλοίου θα αποσυναρμολογηθεί πλήρως μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο ή Μάρτιο με την επερχόμενη περίοδο κυκλώνων.
Τον περασμένο Μάρτιο, ο Préfet, ο υψηλόβαθμος εκπρόσωπος της γαλλικής αρχής στο νησί, είχε δώσει στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του Tresta Star ένα μήνα για να υποβάλει ένα σχέδιο για την απομάκρυνση του ναυαγίου. Οι εργασίες καθαρισμού έγιναν από την ελληνική εταιρεία Five Ocean Salvage (FOS). Στάλθηκε επίσημη ειδοποίηση βάσει των Ενοτήτων L.5142-1 και L.5242-18 του Κώδικα Μεταφορών στην Tresta Trading και στον ασφαλιστή του, MS Amlin, στις 28 Μαρτίου.
Και οι δύο κλήθηκαν να παράσχουν λεπτομέρειες σχετικά με τις μεθόδους που θα αναπτυχθούν και τα μέτρα που θα ληφθούν για την επεξεργασία των απορριμμάτων από τη μπάριζα ανεφοδιασμού. Στη συνέχεια, ο Préfet θεώρησε το ναυάγιο ως πηγή θαλάσσιας και οπτικής ρύπανσης σε αυτό το τμήμα του νησιού Reunion, το οποίο είναι ένα φυσικό πάρκο.
Το Tresta Star, που φέρει τη σημαία του Μαυρικίου, προσάραξε στο Pointe du Tremblet μετά από βλάβη της κύριας μηχανής ενώ προσπαθούσε να διαφύγει από τον δυνατό τροπικό κυκλώνα Batsirai που πλησίαζε τον Μαυρίκιο και το νησί Reunion.
Το ατύχημα συνέβη αφού οι λιμενικές αρχές του Port-Louis ζήτησαν από τον καπετάνιο του Tresta Star να κατευθυνθεί προς την ανοιχτή θάλασσα. Η κινεζική εταιρεία Lianyungang Dali Underwater Engineering and Polygreen στρατολογήθηκε για την επιχείρηση διάσωσης. Και οι δύο είχαν μόλις ολοκληρώσει την αποσυναρμολόγηση της πλώρης του MV Wakashio, στα νοτιοανατολικά του Μαυρίκιου.
Ωστόσο, έφυγαν από το νησί Reunion δύο εβδομάδες αργότερα λόγω αδυναμίας πληρωμής. Η LOF (Lloyd’s Open Form) που υπογράφηκε μεταξύ αυτών των δύο εταιρειών και της MS Amlin είχε καταστεί άκυρη, αφού κατέστη απαραίτητη η αφαίρεση ναυαγίου λόγω της ζημιάς που υπέστη το Tresta Star κατά τη διάρκεια της θαλασσοταραχής που σχετίζεται με τον τροπικό κυκλώνα Emnati, ο οποίος έπληξε το νησί λίγες εβδομάδες μετά την αρχική προσάραξη.