ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Το “Twin Fin” σύστημα πρόωσης της Caterpillar

cat_propulsion_twin_fin_sysrem_

Η Caterpillar Marine ετειμάζεται για την επίσημη παρουσίαση του νέου “Cat Propulsion Twin Fin System” (σύστημα πρόωσης δύο πτερυγίων) αυτή την εβδομάδα στην Έκθεση του Αμβούργου για το 2014.

Το “Cat Propulsion Twin Fin System” βασίζεται σε μια νέα πρόταση που συνδυάζει βενζίνη και ηλεκτρισμό εξοικονομώντας καύσιμα και περιορίζοντας τις εκπομπές ρύπων, ενώ βελτιώνει τη συνολική απόδοση του πλοίου και τη διαδικασία της συντήρησης.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον στο Twin Fin System είναι το εσωτερικό περίβλημα του συνόλου του εξοπλισμού πρόωσης μέσα στο κύτος, που προστατεύει τα μηχανήματα από τις αντίξοες συνθήκες λειτουργίας για τις οποίες το σύστημα είχε αρχικά σχεδιαστεί.

“Αναπτύξαμε το σύστημα Twin Fin σε συνεργασία με την Odense Maritime Technology (OMT) και την Scandinavian Marine Group (SMG) αρχικά ως μια πρόταση που θα κάνει τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις καιρικές συνθήκες της Αρκτικής λιγότερο ευάλωτα σε βλάβη του συστήματος πρόωσης”, σχολίασε ο Mattias Hansson, ανώτερος διαχειριστή του έργου για την Caterpillar Marine. «Καθώς η καινοτόμος ιδέα έχει εφαρμοστεί σε σκάφη, είμαστε στην ευχάριστη θέση να διαπιστώσουμε όχι μόνο αυξημένη αξιοπιστία, αλλά και βελτιώσεις στην κατανάλωση καυσίμου όπως και στις επιδόσεις ώθησης.

Το ίδιο το σύστημα αποτελείται από ένα συμπαγές ηλεκτρικό κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων που συνδέονται μέσω ενός μικρού άξονα, περιστρέφοντας ένα ζεύγος ελίκων ρυθμιζόμενου βήματος με δύο ειδικά προσαρμοσμένα πτερύγια συνδεδεμένα με το κύτος. Τα κύρια μέρη μετάδοσης του συστήματος είναι όλα προσβάσιμα από το εσωτερικό του σκάφους, ενισχύοντας την ευκολία συντήρησης και την αποτροπή τις ανάγκης δεξαμενισμού.

Το σύστημα Twin Fin λέγεται επίσης ότι επιτυγχάνει υψηλή απόδοση , βάση ενός ευρέος φάσματος κριτηρίων απόδοσης. Προσφέρει αυξημένη ώθηση -και απαιτεί χαμηλότερη αρχική ενέργεια- χάρη στις μεγαλύτερες έλικες που λειτουργούν σε χαμηλές στροφές του άξονα, ενώ εξασφαλίζουν ελάχιστη μηχανική απώλεια. Τα υδροδυναμικά σχεδιασμένα πτερύγια εξασφαλίζουν την ομοιογενή ροή του νερού προς τις έλικες για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου καθώς και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και θορύβου.

Η Polarcus DMCC ήταν η πρώτη εταιρεία που ενσωμάτωσε το σύστημα «Twin Fin» σ’ ένα σχέδιο μετατροπής που περιλάμβανε ένα σκάφος Ultstein SX124.