Τρεις ιαπωνικές ναυτιλιακές συγχωνεύονται φτιάχνοντας έναν κολοσσό στις μεταφορές container

Οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ιαπωνίας, οι Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) και η Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K Lines), συμφώνησαν να συγχωνεύσουν τις γραμμές τους μεταφοράς conatiner σε μία νέα εταιρεία, που πιστεύεται ότι θα κατέχει το 7% τους μεριδίου της αγοράς και θα καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στον κλάδο και η έκτη μεγαλύτερη στη ναυτιλιακή βιομηχανία παγκοσμίως.

Η κοινή εταιρεία θα συσταθεί μέχρι την 1η Ιουλίου, σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε στο Τόκιο τη Δευτέρα. Ειδικότερα, ο νέος ναυτιλιακός κολοσσός υπολογίζεται ότι θα ελέγχει στόλο 134 ποντοπόρων μεταφορικής δυναμικότητας 1,054 εκατ. TEU και αξίας 6,1 δισ. δολαρίων.

“Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων αναπτύσσεται συγκρατημένα, πιέζεται τα τελευταία χρόνια λόγω της επιβράδυνσης του ρυθμού αύξησης των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων και της ταχείας εισροής νεότευκτων πλοίων στην αγορά. Αυτοί οι δύο παράγοντες έχουν συμβάλει στη δημιουργία ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, η οποία έχει αποσταθεροποιήσει τον κλάδο και έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον που είναι δυσμενές για την κερδοφορία των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων”, αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση.

Η παγκόσμια βιομηχανία container διανύει μια εποχή έντονων αναταραχών, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης του 2008. Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Νοτιοκορεάτικη Hanjin Shipping Co. κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, τον Αύγουστο, ενώ άλλες γραμμές μεταφοράς cvontainer έχουν προσπαθήσει να μειώσουν το κόστος και να συγχωνευθούν με τους αντιπάλους τους για να αντιμετωπίσουν την κρίση.

Η ανακοίνωση έφερε αύξηση στους μετοχικούς δείκτες των εταιρειών. Ο Nippon Yusen αυξήθηκε κατά 9,9% φτάνοντας τα 222¥, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση εντός μιας ημέρας από το Μάιο του 2013. Η μετοχή της Kawasaki Kisen εκτοξεύθηκε κατά 8,5%, σημειώνοντας ρεκόρ εφταμήνου, ενώ η Mitsui OSK ανέβηκε κατά 12%, στη μεγαλύτερη άνοδο από το 2008.

Σχολιάζοντας τη συγχώνευση κύκλοι της νέας υπό την Cocso διοίκησης του ΟΛΠ σημειώνουν πως η εξέλιξη είναι δυνητικά θετική για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, καθώς η K Lines έχει σημαντική παρουσία στον Πειραιά. Σημειώνεται επίσης ότι η Mitsui OSK Lines βρίσκεται στο ρόστερ των διεκδικητών του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.